دسته‌ها
اخبار

دیوار نگاره میدان ولیعصر به مناسبت سال نو

با نصب در میدان ولیعصر (عج) تهران

«اوج» بزرگ‌ترین پوستر سبک زندگی را رونمایی کرد

میدان ولیعصر (عج) تهران میزبان بزرگ‌ترین پوستر طراحی شده درباره سبک زندگی است، این پوستر را سازمان فرهنگی رسانه‌ای اوج تهیه کرده و تصویرگری آن توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

photo_2016-04-02_23-11-40

 

سبک زندگی اسلامی ایرانی از تأکیدات مقام معظم رهبری است که پیاده سازی و فرهنگ سازی آن با توجه به هجوم فرهنگی غرب به کشورمان کاملاً به چشم می‌آید. خانه طراحان انقلاب اسلامی زیر مجموعه سازمان فرهنگی رسانه‌ای اوج که سابقه تولید پوسترهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را دارد، این بار دست به ابتکار جدیدی زده و پوستر بزرگ سبک زندگی را بر گرفته از سبک زندگی اسلامی ایرانی طراحی کرده است.

 

خانه طراحان پیش از این با تولید پوستر اعتماد امریکایی در زمان مطرح شدن مذاکره با امریکا به شهرت رسید که واکنش‌های فراوانی را در پی داشت. بعد از آن بود که مجموعه جهاد ادامه دارد، که محوریت آن جهاد اقتصادی ادامه جهاد نظامی بود، در بیلبوردهای شهری جای گرفت که با استقبال خوبی نیز مواجه شد. پوستر زندگی بر اساس یک عکس سلفی خیالی طراحی شده است که در آن اقشار مختلف مردم ایران با چهره‌هایی شاد حضور دارند.

 

المان‌های نوروزی نیز در این پوستر دیده می‌شود. در بک راند پوستر سبک زندگی آثار شاخص معماری ایرانی اسلامی به چشم می‌خورد که می‌توان از 33 پل اصفهان، حرم حضرت معصومه (س) در قم، حرم امام رضا (ع) در شهر مقدس مشهد و مقبره حافظ در شیراز نام برد که هم نشانه‌ای از غنای فرهنگی و تاریخی کشورمان است و هم می‌توان آن را نشانه‌ای از کلیت کشور ایران و جامعیت این کشور پهناور دانست.

 

نکته قابل توجه در این پوستر حس امید و شادی است که در تک‌تک چهره‌ها رعایت شده است. سازمان فرهنگی رسانه‌ای اوج در کنار ارائه آثار تجسمی مانند پوستر سبک زندگی که این روزها در میدان ولیعصر (عج) تهران قرار دارد، امسال با پنج فیلم سینمایی شاخص در حوزه سینما نیز حضور خواهد داشت.

 

فیلم سینمایی بادیگارد که یکی از محصولات اوج به شمار می‌رود هم اکنون در اکران عمومی است و وضعیت خوبی نیز در جدول فروش دارد. فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» که به زندگی سردار جاوید الاثر احمد متوسلیان می‌پردازد نیز به احتمال زیاد امسال اکران خواهد شد.

 

فیلم چهار اپیزودی «هیهات» نیز که فیلمی عاشورایی به شمار می‌رود، تکمیل شده و در انتظار اکران است. از سوی دیگر انیمیشن فاخر «فهرست مقدس» (با نام قبلی بازگشت) نیز با استقبال خوبی روبه‌رو شده و شاید بتواند روند موفقیت انیمیشن ایران را ادامه دهد.

 

نویسنده : محمدصادق عابدينی

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
عباس رازی

از عباس رازی

پنج دهه از عمر من می‌گذرد و در تمام این سال‌ها دنبال رضای خدا و راه انداختن کار مردم بودم .بیشتر مطالبی که از من توی سایت بنیانا می‌خوانید در حوزه قرآن و سبک زندگی اسلامی هست.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات