دسته‌ها
اخبار کیوسک

لیست اصلاح طلبان و هاشمی توسط بی بی سی حمایت شد

[box type=”info” align=”” class=”” width=””] اصلاح‌طلبان در تلاش برای ورود به مجلس دهم به دنبال چه هستند؟! آن‌ها در فهرست سی نفره خود برای تهران که مورد حمایت کامل بی‌بی‌سی و برخی دیگر از معاندان نظام جمهوری اسلامی در خارج کشور نیز قرار گرفته است، حتی یک اقتصاددان معرفی نکرده‌اند! این در حالی است که […]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
لیست اصلاح طلبان
لیست اصلاح طلبان

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]

اصلاح‌طلبان در تلاش برای ورود به مجلس دهم به دنبال چه هستند؟! آن‌ها در فهرست سی نفره خود برای تهران که مورد حمایت کامل بی‌بی‌سی و برخی دیگر از معاندان نظام جمهوری اسلامی در خارج کشور نیز قرار گرفته است، حتی یک اقتصاددان معرفی نکرده‌اند! این در حالی است که اصلاح‌طلبان فارغ از شعارهای پوپولیستی اقتصادی برای ایجاد رفاه و اشتغال و عبور از رکود و تورم و گشایش در معیشت مردم نیستند.

[/box]

 

در فهرست سی‌نفره اصلاح‌طلبان که روز گذشته با عنوان یکسان «این سی نفر» در روزنامه‌های زنجیره‌ای تبلیغ شد، براساس رزومه‌ای که خود منتشر کرده‌اند افراد مدارک سیاسی، حقوقی، پزشکی، نساجی، مدیریت اداری و لیسانس فیزیک دارند و فراوانی مدارک سیاسی و حقوق، این نکته را به ذهن متبادر می‌کند که چه بسا این فهرست می‌خواهد وکیل‌الدوله خوبی برای رئیس‌جمهور سیاستمدار حقوق‌دان! باشد نه وکیل‌المله‌ای که درد ملت را آنچنان که هست گشایش اقتصادی و مسئله خروج صنایع و اقتصاد از رکود تشخیص داده است.

غلبه مدارک سیاسی در فهرست اصلاح‌طلبان یعنی سودای یک مجلس سیاسی شبیه مجلس ششم که اقتصاد را به زمین می‌زند و مرعوب امریکا می‌شود و جز بدبختی برای مردم محصولی ندارد.

اصلاح‌طلبان ـ که چپ یا راست و سوسیالیست یا لیبرالیست بودنشان از سیاست‌های خفیه روزگار است (!) ـ با این فهرست کذایی نشان دادند که از مردم عبور کرده‌اند و دغدغه مردم، معیشت، رفاه و پیشرفت، یک اشاره زودگذر شب انتخاباتی است و آن‌ها اندیشه دیگری را در سر و برای نشستن روی کرسی‌های مجلس می‌پرورانند.

یقیناً کشور برای واردات کالا از غرب و زدن قفل رکود به صنایع و اقتصاد داخلی نیازی به اقتصاددان ندارد اما مجلسی که «اولویت اقتصاد»، تعارف او نباشد و بخواهد در این زمینه ورود کند، با پزشکان و سیاست‌بازان و لیسانسیه‌های فیزیک و نساجی از پس چه کاری بر خواهد آمد؟!

مردم در مجلس‌های قبلی و حتی مجلس نهم نیز دیدند که اجتماع پزشکان در کمیسیون عمران (!) و یا حضور افراد با مدارک سیاسی و فلسفی در کمیسیون‌های اقتصادی و فرهنگی برای تصمیم‌گیری‌های مجلس یک مانع بزرگ بود و چه بسا مجلس ناتوان از تهیه طرح‌های خلاقانه در حد یک پژوهشگاه کوچک می‌شد. حالا اصلاح‌طلبان که از ابتدا داعیه اقتصادی دارند اما اقتصاددان ندارند، در مجلس دنبال چه می‌گردند. آیا برای دولت و مردم می‌خواهند یک واسطه بدون اراده باشند؟ وکیل‌الدوله‌هایی با رأی مردم و در خدمت جناح دولت؟!

 

حمایت بی‌دریغ بی‌بی‌سی از لیست اصلاح طلبان و هاشمی

«رادیوی انگلیسی دارد به مردم ایران و تهران دستورالعمل می‌دهد، به فلانی رأی بدهید به فلانی رأی ندهید؛ معنایش چیست؟ انگلیسی‌ها دلشان برای دخالت کردن در ایران تنگ شده…» این بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در جریان دیدار دیروز مردم تبریز با ایشان بود که البته روی خروجی رسمی رسانه‌ها و سایت معظم‌له قرار نگرفت اما برخی از خبرگزاری‌ها و سایت‌ها در هنگام پوشش زنده سخنان ایشان، این جمله را به نقل از معظم‌له بازتاب دادند.

این گفته رهبر معظم انقلاب اشاره به اقدامات اخیر شبکه بی‌بی‌سی فارسی دارد که در آستانه انتخابات تلاش‌های گسترده‌ای را برای شکل دادن به افکار عمومی کشور به نفع یک جریان خاص سیاسی دارد.

به عنوان نمونه این شبکه روز گذشته در برنامه صبحگاهی خود که از رادیو پخش می‌شود به پوشش گسترده اقدامات کمپینی پرداخت که طی آن ضد انقلاب خارج‌نشین در آن می‌کوشد مانع از رأی‌آوری چهره‌های شاخص اصولگرایی در جریان انتخابات خبرگان رهبری شود.

[box type=”warning” align=”” class=”” width=””]

این کمپین که توسط یک اصلاح‌طلب فراری (الف. گ) سازمان‌دهی شده ضمن تخریب چهره آیات عظام جنتی، یزدی و مصباح از مردم می‌خواهد که در انتخابات به این چهره‌ها رأی ندهند.

بی‌بی‌سی فارسی نیز در برنامه چشم‌انداز بامدادی چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ خود گزارش مفصلی از این کمپین پخش و در آن عنوان کرد که «در هفته‌های اخیر، فراخوانی در شبکه‌های مجازی به جریان افتاده که موضوع آن، تلاش برای رأی نیاوردن محمد یزدی، احمد جنتی و محمدتقی مصباح یزدی در انتخابات مجلس خبرگان است.

 

این فراخوان، در قالب دعوت از رأی‌دهندگان در تهران به رأی دادن به ۱۶ نفر «غیر از» آقایان یزدی، جنتی و مصباح بوده تا با کاهش آرای آن‌ها در مقایسه با رقبا، امکان حذفشان از فهرست نهایی ۱۶ منتخب تهران میسر شود.» این گزارش سپس گفت‌وگویی با حسین باستانی از روزنامه‌نگاران فراری اصلاح‌طلب کرد و در این گفت‌وگو به واکاوی ابعاد مختلف این کمپین پرداخت تا دین خود را به طور کامل به جریان ضد انقلاب ادا کند.

[/box]

اما این تنها یکی از اقدامات مداخله‌جویانه بی‌بی‌سی فارسی در انتخابات پیش رو است، چراکه این شبکه به حمایت علنی از لیست جریان اصلاح‌طلب نیز برخاسته و در تغییر رویکردی آشکار موضع خود را از تحریم انتخابات به سمت حضور گسترده در این رویداد و رأی دادن به لیست یک جریان خاص تغییر داده است؛ رویکردی که پس از اعلام لیست اصلاح طلبان  برای انتخابات مجلس حالتی علنی به خود گرفت و با دعوت از کمال‌الدین پیرموذن از نمایندگان اصلاح‌طلب گذشته مجلس که هم اکنون ساکن امریکا است، به تعریف و تمجید از این لیست اصلاح طلبان  برخاستند.

تمامی این اقدامات شبکه بی‌بی‌سی فارسی در آستانه انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در حالی است که این شبکه از نخستین روزهای شکل‌گیری در 75 سال پیش همواره سیاست اصلی خود را «نقش‌آفرینی مضر» در برابر تحولات ایران قرار داده بود. از نقش این رسانه در کودتای 28 مرداد گرفته تا نقش شبکه تلویزیونی آن در ماجرای فتنه 88 همگی جزو اقداماتی است که در پرونده این رسانه دولت انگلیس ثبت شده است.

حال به نظر می‌رسد که جریانات درون نظام که توانسته‌اند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند، باید در آستانه انتخابات ضمن واکنش به این اقدامات ساختارشکنانه رسانه سلطنتی بریتانیا، با صراحت اقدام به مرزبندی آشکار با این شبکه کنند.

 

منبع: روزنامه جوان

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات