دسته‌ها
کیوسک

معرفی دولت بعث عراق به عنوان متجاوز از سوی سازمان ملل

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]

از این پس در این مجموعه از مطالب بنیانا به بررسی و انتشار «روایت حضرت امام خامنه ای از وقایع تاریخی » می پردازیم . انتشار تصاویر و فیلم های مربوط به وقایع مهم تاریخ ایران و جهان و همچنین برگ هایی از زندگی نامه امام خامنه ای محتوای این مجموعه مطالب را تشکیل می دهد . شما می توانید با پیگیری برچسب « روایت امام خامنه ای از وقایع تاریخی » مطالب رو دنبال کنید و بخوانید[/box]

معرفی دولت بعث عراق به عنوان متجاوز
معرفی دولت بعث عراق به عنوان متجاوز

۱۸ آذر ۱۳۷۰: معرفی رسمی دولت بعث عراق به عنوان متجاوز از سوی سازمان ملل

رهبر انقلاب:

پیام در پی معرفی دولت بعث عراق به عنوان متجاوز  در جنگ تحمیلی

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم

اعتراف سازمان‌های بین‌المللی به حقانیت ایران در جنگ هشت‌ساله، هرچند بسیار دیر انجام شد، اما با این حال، پیروزی بزرگی برای ملت بزرگ و عظیم‌الشأن بود؛

ملتی که هشت سال همچون قهرمانی مظلوم جنگید، تا اجازه ندهد که دشمنانش – یعنی همهٔ قدرت‌های زر و زور – پشت سر عراق، ذلت و وابستگی را بر او تحمیل کنند و او را از اسلام عزیز جدا سازند؛ و سرانجام به کمک و فضل خدای متعال و توجهات حضرت بقیّةاللَّه‌الاعظم (روحیفداه)، در همهٔ میدان‌ها به پیروزی – که حق او بود – دست یافت.

پیشانی سپاس بر درگاه خداوند ساییده و به ملت عزیز تبریک میگویم. این شادی بزرگ، با تلخی غم فقدان شهیدان عالیمقام و گلهای پرپرشدهٔ بوستان خمینی همراه است، که این روزها بازگشت پیکر مطهر شهید غریبمان، مهندس تندگویان، وزیر بسیجی و فداکار جمهوری اسلامی، آن را تازه‌تر می‌سازد و عظمت فداکاری‌هایی را که به این پیروزی‌ها انجامید، در چشم هوشمندان عالم به تصویر می‌کشد.

جای آن پیر مراد و حکیم فرزانه و رهبر دلسوز و تیزبین خالی است که ثمرهٔ استواری معجزنشان خود را در پیروزی‌های پیاپی ملت خود ببیند و شادابی این درخت تناور را – که نهال آن به دست توانای او نشانده شده است – بنگرد.

این‌جانب، ضمن قدردانی از همهٔ کسانی که در مسائل مربوط به قطعنامهٔ 598 صمیمانه تلاش کرده‌اند؛ از جناب رئیس جمهور محترم (2) و رؤسای قوای مقننه و قضاییه (3) و فرزند مکرم امام بزرگوار و علمای اعلام و ائمهٔ محترم جمعه و مسؤولین دولتی و نظامی و سایر افرادی که این پیروزی را به این‌جانب و ملت ایران تبریک گفته‌اند، تشکر کرده، توفیقات همگان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیّد علی خامنه‌ای – 27/09/1370

————————————————-

1) در روز 19 آذرماه 1370 (10 دسامبر 1991 میلادی) و در پی اجرای بند ششم قطعنامهٔ 598 – که دبیر کل را موظف کرده بود تا با ارائهٔ گزارشی به شورای امنیت، مسؤول آغاز جنگ عراق و ایران را معرفی کند – سرانجام پس از گذشت سه سال از برقراری آتش‌بس، خاویر پرز دکوئیار – دبیر کل وقت سازمان ملل متحد – طی گزارشی به شورای امنیت، تصریح کرد که مسؤول آغاز جنگ، رژیم بغداد است که در تاریخ 31/06/1359 (22 سپتامبر 1980 میلادی) به خاک ایران حمله کرده است.

2) حجةالاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی

3) حجةالاسلام والمسلمین کروبی و آیةاللَّه یزدی

 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات