دسته‌ها
کیوسک

آقای جنتی اشعار کتاب «با موش‌ها» را در جمع خانوادگی بخوانید!

 

mosh

درخواست دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) از وزیر ارشاد

آقای جنتی اشعار کتاب «با موش‌ها» را در جمع خانوادگی بخوانید!

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در حرکتی نمادین کتاب «با موش‌ها» یکی از آثار مجوز گرفته مهدی موسوی، شاعر مرتد و فراری را به وزیر ارشاد هدیه کرد!

 

اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق در حرکتی نمادین و به نمایندگی از این قشر جامعه با اهدای کتاب «با موش‌ها» نوشته مهدی موسوی، شاعر هتاک و مرتد به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سکان دار اصلی عرصه فرهنگ و هنر از وی خواستند که متن کتاب را در حضور خانواده‌اش بخواند!

از جمله مواضع شخصی علی جنتی چه قبل از گرفتن رأی اعتماد از مجلس و چه بعد از آن، اعتقاد به واسپاری کار ممیزی و صدور مجوز اولیه چاپ و نشر کتاب‌ها به صاحبان انتشاراتی‌ها به عنوان افراد ذی‌نفع و دخیل در این حوزه بوده است. هرچند بعد از مخالفت طیف‌های مختلف جامعه از جمله نمایندگان مجلس، نخبگان، رسانه‌ها و برخی دلسوزان و خبرگان این عرصه جنتی از مواضعش در واسپاری کار مجوز چاپ و انتشار کتاب عقب نشست، اما واقعیت این است که وی همواره بر چنین مسئله‌ای تأکید داشته است.

شاید بهترین شاهد مثال در اصرار و ابرام جنتی بر اتخاذ چنین رویکردی، مانور مجدد دولت بر همین مبحث در خلال برنامه ششم توسعه باشد. چه اینکه دولت یازدهم در عین داشتن ولع و اشتیاق سیری‌ناپذیرش برای اعمال نظر و سلیقه در تولید و ساخت اقدامات مختلف فرهنگی و هنری که توسط نهادهای مستقل از دولت شکل می‌گیرند در صدد واسپاری چنین مراحلی به اصناف یا بخش خصوصی است.

گذشته از لزوم تحلیل و تبیین چنین تناقضی شاهد هستیم که بعضاً آثار و کتاب‌هایی با محتواهای سخیف، اوروتیک، ضدمذهبی و دینی و گاه مطالبی سرشار از الفاظ و فضاسازی‌های سکشوال به عنوان کتاب شعر یا داستان و رمان به خورد مخاطب داخلی داده می‌شود.

از جمله همین کتاب مملو از زشتی و پلشتی «با موش‌ها» مهدی موسوی است که خواننده با خواندن آن از چگونگی و کیفیت اخذ مجوز انتشار آن هم از سوی مسئولان یک دولت اسلامی دچار حیرت می‌گردد. کثیفی و از حد گذراندن قباحت در این کتاب به اندازه‌ای است که مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) طی انتشار نامه‌ای از وزیر ارشاد درخواست کرده‌اند نه به عنوان وزیر و مسئول عرصه فرهنگی و هنری کشور بلکه به عنوان یک شهروند و پدر خانواده متن آن را در صورت امکان در جمع خانوادگی خود بخوانند.

در این نامه آمده است: «کتابی که به پیوست ارسال شده در زمان تصدی شما بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده است. بدینوسیله از شما درخواست می‌شود در صورت امکان این کتاب را که در سالیان اخیر بارها شاهد نمونه‌های مشابه آن بوده‌ایم به همراه خانواده محترم مطالعه کنید. لازم به ذکر است با وجود جمع شدن این کتاب در زمان نمایشگاه کتاب، هم‌اکنون می‌توان آن را به سادگی در بازار یافت.»

 

نویسنده: مصطفی شاه‌کرمی ؛؛ روزنامه جوان

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات