دسته‌ها
کیوسک

‌‌بسیج؛ یک پدیده بی‌سابقه که امام آن را بنیاد کرد

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]

از این پس در این مجموعه از مطالب به بررسی و انتشار «روایت حضرت امام خامنه ای از وقایع تاریخی » می پردازیم . انتشار تصاویر و فیلم های مربوط به وقایع مهم تاریخ ایران و جهان و همچنین برگ هایی از زندگی نامه امام خامنه ای محتوای این مجموعه مطالب را تشکیل می دهد . شما می توانید با پیگیری برچسب « روایت امام خامنه ای از وقایع تاریخی » مطالب رو دنبال کنید و بخوانید

[/box]

تصویری از رهبر انقلاب با لباس بسیجی؛ به مناسبت ۵ آذر ۱۳۵۸، سالروز تشكيل بسيج مستضعفين به فرمان امام خمینی
امام خامنه ای

‌‌بسیج؛ یک پدیده بی‌سابقه

۵ آذر ۱۳۵۸: تشكيل بسيج مستضعفين به فرمان امام خمینی (قدس سره)

‌‌

بیانات رهبر انقلاب:

«بسیج مستضعفین که امام آن را بنیاد کرد، سرتاپا روح بود، معنویت بود و جان بود. اتفاق افتاد که آغاز ولادت بسیج به شروع جنگ تحمیلی که هشت سال این ملت را به دفاع مشغول کرد، نزدیک شد.

 بنابراین بسیج از اوائل ولادت خود، وارد میدان نبرد شد؛ آن هم نبردی سخت؛ نبردی که یک طرف آن همه‌ی قدرتهای بزرگ جهانی پشت سر رژیم متجاوز صدام بودند، یک طرف ملت ایران بود و نیروهای مسلح ایران.

 در چنین جنگی بسیج وارد شد. ورود بسیج در این جنگ موجب شد که صحنه‌ی جنگ در مقابل چشم حیرت‌زده‌ی همه‌ی مردم دنیا به سود معنویت -که با دست خالی همراه بود، اما سرشار ازایمان بود – رقم بخورد و همه‌ی دنیا در برابر چشم خود ببینند که چطور جوان ایرانی با سرمایه‌ی ایمان، با تکیه‌ی بر خدا، با اعتمادبه‌نفس وارد میدان نبرد می‌شود، پیچیده‌ترین تاکتیکهای جنگی را طراحی می‌کند و معجزه‌ای مثل فتح المبین و بیت‌المقدس در مقابل چشم دنیا می‌گذارد…

 این معنویت، این تکیه‌ی به نیروهای معنوی و ایمانی، این اعتماد به نفس، این شجاعت، این حقیر شدن همه‌ی جلوه‌های ظاهر زندگی مادی، حرکت در راه رضای خدا، در هیچ جا سابقه نداشت؛ همچنانیکه که خود انقلاب اسلامی هم نظیری و سابقه‌ای در تاریخ نداشت.»

 بیانات در دیدار گردان‌های نمونه عاشورا و الزهرای بسیج‌‌، ۱۳۸۶/۰۹/۰۵

 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات