دسته‌ها
رسانه ملی

مستند معتاد به نفت از شبکه افق پخش می‌شود


اقتصادی که به نفت معتاد است

نخستین قسمت مجموعه مستند « معتاد به نفت » با موضوع اقتصاد نفتی ایران و مشکلات ناشی از آن و همچنین لزوم اتکا به اقتصاد مقاومتی، پنجشنبه 28 آبان از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش بنیانا ، از زمانی که نفت در ایران و خاورمیانه کشف و استخراج آن شروع شد، کسی گمان نمی کرد روزی اقتصاد کشورمان وابسته به این ماده شود و مشکلاتی را هم برای مردم به همراه بیاورد.

در دسامبر 2011، کنگره آمریکا تحریم های سختی بر ضد ایران تصویب کرد که حتی بانک مرکزی ایران را هم شامل می شد؛ این تحریم ها بدان معنا بود که ایران نمی تواند درآمد حاصل از فروش نفت را به داخل کشور منتقل کند.

معتاد به نفت
معتاد به نفت

در ابتدای سال 2012 اوباما این قانون را امضا کرد و بانک مرکزی ایران به طور رسمی تحریم شد؛ آمریکایی ها خوب می دانستند که تحریم بانکی و عدم دسترسی ایران به پول نفت، برنامه هسته ای را متوقف نمی کند ولی اقتصاد وابسته به نفت کشورمان را دچار مشکل خواهد کرد.

 

مشکلاتی که در طولانی مدت، موجب نارضایتی عمومی می شود و آمریکا گمان می کرد مردم به این طریق، به حکومت جمهوری اسلامی فشار می آورند تا برنامه هسته ای را متوقف کند و حتی بر این عقیده بودند که این اقدام، می تواند اقتصاد ایران را مختلف کند.

 

مسئولان کشورمان مانند همیشه در نخستین گام، تحریم ها را بی اثر خواندند ولی شاید در آن زمان تصور واضحی از چیزی که اتفاق می افتاد نداشتند البته در ادامه به دنبال راهکارهای دور زدن تحریم ها رفتند با این حال عکس العمل هایی در بازار رخ داد که نشان می داد مردم چندان به بی اثر بودن تحریم ها عقیده ندارند به همین دلیل خرید ارز و سکه برای جلوگیری از کاهش سرمایه های خرد رونق گرفت.

 

مجموعه «معتاد به نفت» به بررسی اقتصاد نفتی ایران و تاثیرات تحریم بانک مرکزی بر اقتصاد داخلی می پردازد همچنین عنوان می شود که چگونه می توان بر مشکلات ناشی از اقتصاد نفتی فائق آمد.

همچنین با برخی اقتصادانان و اساتید دانشگاه در این زمینه مصاحبه می شود.

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]

این برنامه کاری است از سیاوش سرمدی به عنوان نویسنده و کارگردان که نخستین قسمت آن، پنجشنبه 28 آبان ساعت 21 از شبکه افق پخش می شود.

همچنین در ساعت های 10.30 و 14.30 روز بعد شاهد تکرار این برنامه خواهیم بود.

[/box]

منبع +

 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات