دسته‌ها
کیوسک

نادیده‌گرفتن استقلال کشور به‌بهانه حرکت به‌سمت دهکده جهانی عوام‌فریبی است

nofoz-calantari

 

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]

استاد دانشگاه تهران با اشاره به سوءاستفاده از مقوله استقلال گفت: نادیده گرفتن استقلال کشور به‌بهانه حرکت به‌سمت دهکده جهانی عوام‌فریبی است. [/box]

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ تهران با اشاره به سوءاستفاده از واژه استقلال و زیر سؤال بردن آن با طرح حمایت از آزادی فردی اظهار داشت: اصولاً آزادی مطلق ممکن نیست و هیچ مکتب و نظام سیاسی آزادی مطلقی را برای خود تعریف نمی‌کند.

 

وی افزود: همه نظام‌های سیاسی کنار آزادی چارچوب‌هایی را برای حاکمیت خود تعریف می‌کنند تا هم استقلال خود را حفظ کنند و هم اینکه در ارتباط با کشورهای دیگر بتوانند از منافع و داشته‌های خود پاسداری کنند.

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]

استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه زیر سؤال بردن و نادیده گرفتن استقلال کشور به‌بهانه حمایت از آزادی فردی و هضم شدن در دهکده جهانی عوام‌فریبی است، یادآور شد: نمی‌توان امروز به‌بهانه دفاع از آزادی استقلال کشورها را نادیده گرفت، قدرت‌های جهان که ترویج دهکده جهانی به‌نفع آنهاست نیز هرگز اجازه نمی‌دهند قلمروی جغرافیای سیاسی، فکری و عقیدتی و حاکمیتی آنها در این جریان مخدوش شود، لذا جنگ‌های نیابتی را فرسنگ‌ها دورتر از موقعیت جغرافیایی خود ایجاد می‌کنند تا از منافع خود حمایت کنند. [/box]

 

 

کلانتری یادآور شد: دفاع از استقلال سیاسی و هویت سیاسی کشور منافاتی با آزادی ندارد اما کسانی که با طرح دفاع از آزادی استقلال کشور را زیر سؤال می‌برند و با توجه به این مسئله به استقلال کشور که آزادی یک ملت است بی‌توجه‌اند و یا به‌دنبال تضعیف آن هستند به‌درستی معنای واقعی آزادی و استقلال را درک نکردند.

 

وی با بیان اینکه طرح دهکده جهانی بیشتر در حوزه ارتباطات و فناوری است و منظور از آن از بین رفتن مرزهای ارتباطی است، گفت: همه کشورهای جهان در ذیل این موضوع فضای محرمانه‌ و امنیتی را برای خود تعریف می‌کنند و به کشوری اجازه دسترسی به آن فضا را نمی‌دهند، زیرا همه آنها نگران فرهنگ، هویت و استقلال خود هستند.

 منبع : تسنیم

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات