دسته‌ها
کیوسک

استفاده عربستان از بمب های خوشه ای در تجاوز به یمن

بمب خوشه ای

به گزارش بنیانا به نقل از مصاف، سازمان عفو بین‌المللی اعلام کرد که نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی، در بمباران «صعده» در هفته‌ای که گذشت از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی بار دیگر در بمباران یمن از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.

 

شبکه تلویزیونی المسیرة یمن نیز جمعه (دیروز) اعلام کرده بود که متجاوزان سعودی- آمریکایی به حملات موشکی علیه مردم استان صعده در یمن اکتفا نکرده‌اند بلکه جنگنده‌های متجاوز، مقادیر زیادی بمب خوشه ای بر سر مردم این کشور در منازل و کشتزارهای آنها در منطقه «سحار» ریختند.

 

بر اساس این گزارش، ده‌ها کیلومتر مربع از مناطق مسکونی و کشتزارهای مردم در صعده به میدان مین بزرگی تبدیل شده است.اعضای واحد مهندسی می کوشند با خنثی کردن و جمع آوری این بمب‌ها از مناطق مسکونی و زمینهای کشاورزی زندگی عادی را به مردم این مناطق بازگردانند اما تعداد زیاد این بمبها که در همه جا پراکنده شده‌اند دستیابی به این هدف را تقریبا غیرممکن کرده است.

 

تحلیل‌گران بر این باورند که ممکن است پاکسازی این مناطق از بمب‌های خوشه‌ای سالها به طول انجامد به ویژه که مناطق مختلف صعده هنوز از بقایای جنگ های گذشته پاکسازی نشده است.

 

در اواخر مهر گذشته نیز جنگنده‌های سعودی با بمب‌های خوشه‌ای روستای «مران» در استان صعده را هدف قرار دادند. واحد تبلیغات جنگ یمن فیلمی را نیز از شلیک صدها بمب خوشه‌ای در این روستا منتشر کرد. در این بمبارانها مکان های مسکونی منطقه هدف قرار گرفتند و ده‌ها شهروند یمنی مجروح و منازل آن ها متحمل خسارتهای سنگین شد.

استفاده از بمب های خوشه ای بر اساس قوانین بین المللی ممنوع است.

 

منبع: فارس

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات