دسته‌ها
کیوسک

درخواست تحریم های شدید علیه ایران

photo_2015-11-04_22-24-23

به گزارش بنیانا به نقل از مصاف، پس از انتشار خبر تأیید نشده دستگیری یک شهروند ایرانی- آمریکایی در ایران که بازتاب گسترده ای در رسانه‌های غربی داشته است، نمایندگان کنگره آمریکا خواستار وضع تحریم‌های جدید علیه تهران شدند.

نمایندگان آمریکایی با ادعای دستگیری “سیامک نمازی” که وی را “مدیر دفتر برنامه ریزی استراتژیک شرکت نفتی کرسنت در امارات” معرفی می‌کنند، گفته‌اند باید تحریم‌های شدیدتری علیه تهران و سپاه پاسداران وضع شود.

خبر دستگیری نمازی اولین با توسط خبرگزاری انگلیسی رویترز (reuters) منتشر شد. رویترز به نقل از منبعی که نامی از وی نبرده مدعی شد، اطلاعات سپاه پاسدارن در نیمه‌های ماه اکتبر سیامک نمازی را دستگیر کرده و وی اکنون در زندان اوین به سر می‌برد.

روزنامه وال استریت ژورنال (WSJ) با اعلام این خبر نوشت: قانون گذاران آمریکایی که از دستگیری یک شهروند ایرانی- آمریکایی عصبانی هستند، روز جمعه از کاخ سفید خواستند موضع سخت تری علیه تهران اتخاذ کرده و تحریم‌های جدیدی را علیه سپاه پاسداران تحمیل کند.

به نوشته وال استریت ژورنال، دستگیری “سیامک نمازی” و چهار ایرانی- آمریکایی دیگر که در ایران زندانی هستند، مانع جدیدی بر سر راه تلاش‌های باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا است که می‌خواهد با اتکا به توافق هسته ای به دست آمده بین قدرت‌های جهانی و تهران، همکاری‌ها با ایران در مسائل منطقه ای از جمله پایان دادن به جنگ سوریه را افزایش دهد.

براساس این گزارش، “اد رویس” رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفته: دستگری سیامک نماز آخرین نشانه از تحقیر آمریکاست.

“مارک کرک” سناتور جمهوری خواه آمریکایی نیز خواستار “وضع تحریم‌های شدیدتر علیه ایران” و “اعمال فشارهای هدفمند علیه سپاه پاسداران” شده و گفته اگر دولت اوباما برای انجام این اقدامات همکاری نکند، رفتارهای تهدید کننده ایران بیشتر خواهد شد.

این خبر درحالی منتشر می‌شود که بوستون گلوب (bostonglobe) دیگر روزنامه آمریکایی تلاش‌های گسترده مقامات کشورش برای جاسوسی در ایران را تأیید کرده است.

بوستون گلوب ضمن متهم کردن ایران به فریبکاری در فعالیت‌های هسته ای نوشته، جاسوسان ما برای کشف فعالیت‌های هسته ای ایران کافی نیستند و باید از خیانت کاران نیز جهت کسب اطلاعات استفاده کنیم!

منبع: جام نیـوز

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات