دسته‌ها
مقاله

آغاز ساخت ديوار برلين ؛ مشهورترین نماد «جنگ سرد»

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]

از این پس در این مجموعه از مطالب به بررسی و انتشار «روایت حضرت امام خامنه ای از وقایع تاریخی » می پردازیم انتشار تصاویر و فیلم های مربوط به وقایع مهم تاریخ ایران و جهان و همچنین برگ هایی از زندگی نامه امام خامنه ای محتوای این مجموعه مطالب را تشکیل می دهد . شما می توانید با پیگیری برچسب « روایت امام خامنه ای از وقایع تاریخی » مطالب رو دنبال کنید و بخوانید 

[/box]

 

 

ساخت دیوار برلین
ساخت دیوار برلین

22 مرداد  1340 

آگوست 1961ميلادی  ‌‌‌‌‌
آغاز ساخت ديوار برلين ؛ مشهورترین نماد «جنگ سرد»

 

[box type=”success” align=”” class=”” width=””]

«در طول چهل و پنج سال – یعنی از بعد از جنگ جهانی دوم تا سال ۱۹۹۰ مسیحی – که به اصطلاح دوران «جنگ سرد» نامیده می‌شود، در گزارش‌های رسمی بین‌المللی آمده است که فقط سه هفته در دنیا جنگ وجود نداشته است!

 

در تمام این چهل و پنج سال، در گوشه و کنار دنیا جنگهائی وجود داشته است. این جنگ‌ها را کی به وجود می‌آورد؟ همان کسانی که تسلیحات را تولید می‌کنند. هزینه‌های نظامی قدرت‌های بزرگ، امروز یکی از سرسام‌آورترین هزینه‌هاست. طبق آمارهای خودشان، در همین سال گذشتهٔ مسیحی، دولت آمریکا بیش از ششصد میلیارد دلار صرف هزینه‌های نظامی کرده است!

 

این هزینه‌های نظامی را ما امروز در همسایگی خودمان داریم مشاهده می‌کنیم. این هزینه‌ها صرف افغانستان می‌شود، برای سرکوب ملت مسلمان افغانستان؛ صرف عراق می‌شود، برای در قبضه نگهداشتن ملت عراق؛ صرف کمک به رژیم خبیث صهیونیستی می‌شود، برای ملتهب نگهداشتن همیشگی خاورمیانه. امروز جهت قدرت‌های فاسد این است. اسلام با این‌ها مبارزه می‌کند، با این‌ها مخالفت می‌کند.»

 

بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام در روز عید مبعث، ۱۳۸۹/۰۴/۱۹ لینک+

[/box]

 

 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات