دسته‌ها
مضرات ماهواره

ماهواره و اینترنت چگونه خانواده را تکه تکه می‎کند؟


اینترنت و در کنار آن شبکه‎های اجتماعی و از سویی دیگر ماهواره دو لبه یک قیچی تیز و برنده هستند که دشمنان اسلام و ایران برای تکه ‌تکه کردن بنیان خانواده از آن استفاده کرده و به بهترین وجه آن را آزموده‎اند.

این مطلب بدین معنا نیست که استفاده مفیدی از اینترنت و ماهواره نمی‎شود کرد و باید به طور کلی آن را تخطئه نمود اما گاهی مضرات و مفاسد یک وسیله چه بسا از منافع آن بیشتر باشد.

این مقایسه در قرآن کریم هم وجود دارد. به طور مثال در آیه ۲۱۹ سوره مبارکه بقره می‎خوانیم: از تو درباره شراب و قمار می‎پرسند. بگو در آنها گناهی بزرگ و سودهایی برای مردم است ولی زیان (گناه) آنها از سودشان بیشتر است.

فیس‌بوک

در اینجا تمرکز بر این است که قیچی ماهواره و اینترنت چگونه به جان بنیان خانواده می‎افتد؟ و چرا مفاسد و مضراتش بیش از منافعش است؟

خانواده‎ای که ماهواره به خانه خود می‎آورد با دست خود درهای تهاجم فرهنگی را باز نموده است. کودک و نوجوان این خانواده در ساعات متمادی از کم‎خطرترین تا پرخطرترین تصاویر ضدفرهنگی و ضدشرعی را می‎بینند و در ذهن آنها تصاویری از بی‎حجابی، بی‎حیایی، خیانت، مفاسد اخلاقی، اعمال و رفتارهای غیراسلامی‌و غیرشرعی نهادینه می‎شود و خدا می‎داند که وقتی شیطان ذهن و انگیزه این کودک و نوجوان را با این تصاویر تسخیر نمود چه رفتاری از وی سرمی‎زند؟ 

این نوجوان اهل نماز و روزه و واجبات دین خواهد بود یا به عادی‎سازی روابط بین نامحرم و دلبستگی به موسیقی حرام و روابط فاسد رو خواهد آورد؟

زن و مرد به جای آنکه وقت خود را با یکدیگر بگذرانند به شبکه‎های فاسد ماهواره روی می‎آورند و فیلم و تصاویری می‎بینند که کمترین خطر آن عادی سازی روابط و اختلاط زن و مرد نامحرم است.

امری که حتی زن و مرد غیرمسلمان هم در قالب خانواده مایل نیستند به دام آن بیفتند. مردی که اسیر شبکه ‏های ماهواره‎ای یا ارتباط غیرشرعی با نامحرم در قالب شبکه‎های اجتماعی و اینترنت می‎شود چگونه می‎تواند وفاداری به همسر و بنیان خانواده را به نمایش بگذارد؟

گذشته از این وقتی مرد هر روز و شب در ماهواره و اینترنت و شبکه‎های اجتماعی تصاویری رنگارنگ از زنان بی‎حجاب که بیشتر به مدد آرایش و گریم، ظاهری دلربا برای مخاطب تدارک دیده‎اند می‎بیند، آنگاه تمایل می‎یابد که همه آن تنوع را در همسر خود بیابد و چون این اتفاق رخ نمی‎دهد دلزده می‏ شود.

اینجاست که حتی طلاق رایج و در غیر اینصورت طلاق عاطفی و نارضایتی عاطفی بین همسران شایع می‎شود. امری که امروزه کم با آن مواجه نیستیم.

حالا راه چاره چیست؟

عامل بیماری را باید تا جایی که می‏شود از خود دور کرد. استفاده از ماهواره وقتی ضرورت ندارد یا شبکه‎‏های اجتماعی اگر لازم نیست چرا باید به عادت روزمره ما تبدیل شود؟

نگاه هم باید کنترل شود که تیرهای مسموم شیطان چشم را هدف می‎گیرند. مگر نه اینکه از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله منقول است: نگاه کردن (به نامحرم) تیری از تیرهای زهرآلود ابلیس است. (میزان الحکمه، ج ۱۲، ص ۲۴۲)

این طور هم نیست که تصور شود پاداشی در پس این مراقبه و کنترل نهفته نیست. به این دو حدیث شریف و نورانی از میزان الحکمه، ج ۱۲، ص ۲۴۲ توجه نمایید:

۱ – از پیامبر اکرم صلی الله علیه نقل شده که فرمود: هیچ مرد مسلمانی نیست که نگاهش به زنی (نامحرم) بیفتد و چشم خود را پایین بیندازد مگر اینکه خدای سبحان به او توفیق عبادتی می‎دهد که شیرینی آن را در دل خویش بیابد (احساس کند).

۲ – از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمود: هر که نگاهش به زنی (نامحرم) بیفتد و چشم خود را به طرف آسمان کند یا آن را بر هم نهد (از این نگاه حرام منصرف شود)، هنوز چشم برهم نزده خداوند متعال از حورالعین به ازدواج او درمی‎آورد. (ذخیره قیامت و بهشت او می‎گرداند)

در پایان ضمن تبریک میلاد صدیقه طاهره سلام الله علیها، باید با خود اندیشیده‌اید که آیا همزیستی کنار ماهواره و عادت به شبکه‎های اجتماعی و اینترنت (مقصود غرق در نگاه حرام شدن و اختلاط و عادی سازی روابط زن و مرد نامحرم با یکدیگر است) با سبک زندگی فاطمی‌همخوانی دارد؟

اینکه در روایات از قول پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله آمده هر کس با زنی نامحرم شوخی کند به ازای هر کلمه‎ای که در دنیا به آن زن گفته هزار سال (در آتش) نگه داشته می‎شود (میزان‎الحکمه، ج ۱۲، ص ۴۲۵) یا حتی از حضرت عیسی علیه السلام نقل شده که فرمود: اگر می‎توانید نه تنها به نامحرم بلکه به لباس زن نامحرم هم نگاه نکنید (میزان الحکمه، ج ۵، ص ۴۵)

و یا از زهرای اطهر سلام الله علیها نقل شده که فرمود: برای زن هیچ چیز بهتر از این نیست که نه مردی را ببیند و نه او مردی را ببیند (مستدرک الوسائل، ج۱۴، ص ۱۸۳) با فرهنگ زندگی در کنار ماهواره و عادت به استفاده از شبکه‎های اجتماعی و اینترنت در حالی که اختلاط زن و مرد نامحرم در آن موج بزند هماهنگ است؟


 منبع : امپراتوری دروغ 


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

2 نظرات
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
کبری سطوتی گلزار
کبری سطوتی گلزار
2 سال قبل

خیلی عالیه مطالب

بنیانا
مدیر
پاسخ به  کبری سطوتی گلزار
2 سال قبل

خداروشکر مفید بوده برای شما.