دسته‌ها
رسانه ملی

ویژه برنامه دهه فجر از شبکه تهران

ویزه برنامه دهه فجر از شبکه تهران

ویزه برنامه دهه فجر از شبکه تهران

ویزه برنامه دهه فجر از شبکه تهران

برج آزادی عنوان ویژه برنامه گروه اجتماعی شبکه 5 سیماست که در دهه فجر پخش می‌شود. این برنامه از 12 بهمن ماه بر روی آنتن می‌رود.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید

 

برنامه ترکیبی برج آزادی در محدوده برج آزادی به عنوان نماد یادآوری تجمعات انقلابی با حضور شهروندان اجرا می‌شود و دارای آیتم‌های مختلفی همچون دعوت از هنرمندان، خوانندگان، حضور نام آوران عرصه‌های علمی، هنری، ورزشی و….، اجرای موسیقی محلی و نواحی مختلف کشور بصورت زنده و انتخاب می‌ه‌مان برنامه متناسب با آن قومیت، پخش میان برنامه‌های حماسی و انقلاب و…. است.

 

برگزاری مسابقهٔ عکاسی و تصاویر مردمی در راستای تکریم و احترام به پرچم ملی یکی از بخش‌های مهم این ویژه برنامه است که فراخوان این مسابقه از روزهای نخستین بهمن ماه از شبکه 5 سیما برای مخاطبان اطلاع رسانی می‌شود.

اوراق افتخار در بهار انقلاب

«اوراق افتخار» دیگر برنامه گروه اجتماعی است که این مستند روایی در بهار انقلاب برای مخاطبان پخش می‌شود. مسعود شریفی تهیه کننده این مستند روایی است که 30 قسمت 10 دقیقه تهیه و تولید شده و اکنون در مرحله تدوین قرار دارد.

این مستند به بازخوانی و نمایش اسناد ساواک در ارتباط با سیر مبارزاتی امام خمینی (ره) از هنگام تبعید ایشان به ترکیه، عراق، هجرت به فرانسه و ‌‌نهایت بازگشت ایشان به میهن اسلامی می‌پردازد.

این مستند به بازخوانی و نمایش اسناد توسط بازیگر (محمد فیلی در نقش مامور ساواک) و تحلیل سیر مبارزاتی امام خمینی (ره) با کار‌شناسی مححقین و همراهان حضرت امام خمینی (ره) (دکتر منصوری، دکتر توکلی، دکتربشارتی و…) با گویندگی ابوالفضل اینانلو و کاشفی پرداخته و تصاویر آرشیو و نمایش انیمیشن از دیگر بخش‌های این برنامه است.

بررسی دستاوردهای ایران بعد از 36 سال

بررسی و تحلیل دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از 36 سال، موضوع برنامه «اقتصاد ایران» است که در دهه فجر بر روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

این برنامه در جشن انقلاب با دعوت از مقام‌های عالی وزارتخانه‌هایی که در شکوفایی، بستر سازی و معشیت مردم نقش دارند، هرشب از یک وزیر دعوت می‌کند تا دستاورد‌ها، خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از 36 سال بررسی و مستند گزارشی از رویکرد آن وزراتخانه متناسب با ماموریتش تهیه و پخش شود.

این برنامه به تهیه کنندگی گودرز عزیزی و اجرای ارسیا صنعتی و ابوالفضل اینانلو هر شب ساعت 19 پخش و تکرار آن روز بعد ساعت 9: 30دقیقه خواهد بود.

رویداد‌ها و اخبار‌ها جشنواره فجر در سینما اکران

برنامه زنده سینما اکران کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما در ایام دهه فجر هر شب ساعت 21 ویژه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر روی آنتن می‌رود. این برنامه در سی و شمشین بهار انقلاب هر شب از برج میلاد ساعت 21 بصورت زنده و مستقیم اخبار و رویدادهای جشنواره بین المللی فیلم فجر را پوشش تصویری می‌دهد.

برنامه سینما اکران با استقرار دکور در برج میلاد به گفتگو با عوامل فیلم‌های اکران شده در‌‌ همان روز جشنواره پیرامون آن فیلم و اقتصاد سینما می‌پردازد. فرشید نوابی تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده دارد.

ساعت 25 با سرودهای انقلابی

برنامه ساعت 25 کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج در دهه فجر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بخش‌های ویژه یی همچون پخش سرودهای انقلابی و حماسی آن دوران، گفتگو با شاعران انقلابی، پخش میان برنامه و نماهنگ‌های مرتبط با این ایام و…. برای مخاطبان خواهد داشت.

این برنامه شبانگاهی به صورت تولیدی هر شب به جز پنج شنبه شب‌ها به مدت 60 دقیقه برای مخاطبان و علاقمندان 30 دقیقه بامداد بر روی آنتن می‌رود. پخش موسیقی‌های شبانگاهی و آرام، هوای تازه، دلنوشته‌های مخاطبان، میان برنامه و نماهنگ و… از بخش‌های مختلف آن است. محمود محمودی تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده دارد.

سازمانی برای جنایت

«سازمانی برای جنایت» عنوان مستندی روایی از گروه سیاسی شبکه 5 سیماست که ویژه دهه فجر تهیه و تولید شده است.

امیرحسین اکبری تهیه کننده و کارگردان این مستند 5 قسمتی است که با موضوع ساواک تهیه و تولید شده و اکنون در مرحله تدوین قرار دارد. در این مستند 5 قستمی موضوعاتی مانند ساواک و شاه، ساواک و موساد، نقش آمریکا و انگلیس درهدایت ساواک، عملکرد ساواک و…. به مدت 20 دقیقه بررسی می‌شود.

تصاویر آرشیوی، اسناد و مدارک، شاهدان عینی و… ساختار و محتوای این مستند روایی را تشکیل می‌دهد و سجاد صادقی نویسندگی این مستند را برعهده دارد. این مستند در 5 قسمت 20 دقیقه‌ای ویژه دهه فجر بر روی آنتن شبکه 5 سیما می‌رود.

عوامل برنامه رنگین کمان می‌ه‌مان استان‌ها می‌شود
با آغاز دهه فجر سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی عوامل برنامه رنگین کمان به سه استان کشور سفر می‌کند و در ایام باقی مانده برنامه بصورت زنده و استیجی به روی آنتن می‌رود. این برنامه با حضور شمار زیادی از کودکان خارج از فضای استودیوی پخش می‌شود و وله‌های مناسبتی، مسابقه نقاشی و… از بخش‌های این برنامه است.

یه عصر طلایی

ویژه برنامه تولیدی «یه عصر طلایی» کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه 5 در دهه فجر در 9قسمت با حال و هوای این ایام بر روی آنتن می‌رود.

برنامه یه عصر طلایی ویژه دهه فجر که اکنون در مرحله تولید قرار دارد، در 9 قسمت با رویکرد مرتبط با دهه فجر از شبکه 5 سیما پخش می‌شود و این برنامه بسیار مفرح و شاد همراه با پلاتو‌های نمایشی طنز است.

همچنین موضوع‌های مطرح شده در این برنامه با محوریت نقش نوجوانان درانقلاب، عملکرد نوجوانان در پیشرفت پیام امام خمینی (ره) در روزهای پیروزی انقلاب، وظایف نوجوانان امروز در قبال انقلاب، پخش برنامه‌های مربوط به دهه شصت با یاد آوری حس نوستالوژی در مخاطبان است.

در این ویژه برنامه به نوجوانان شهید انقلاب پرداخته و بخشی‌هایی از فیلم‌های موجود در سالهای پیروزی انقلاب را برای مخاطبان نمایش داده می‌شود.

میثم بیدقی، عرفان قاسمی، محیا اسناوندی، مهسا ایرانیان مجریان این ویژه برنامه هستند که در 10 قسمت در دهه فجر می‌ه‌مان خانه‌های نوجوانان می‌شود.

شهر ورزشی در سی و شمشین بهار انقلاب

برنامه شاد و صبحگاهی «شهر ورزشی» کاری از گروه تفریحات و سرگمی شبکه 5 در سی و شمشین بهار پیروزی انقلاب ویژه این ایام هر روز ساعت 7: 25 دقیقه بر روی آنتن می‌رود.

این برنامه در دهه فجر به بازخوانی خاطرات شکوه‌مند پیروزی انقلاب اسلامی، اتفاقات این دوران با شهروندان و ورزشکاران در بوستان‌های شهر تهران می‌پردازد و میان برنامه‌هایی منتاسب با این ایام برای مخاطبان پخش می‌شود.

بازپخش سریال تا صبح در دهه فجر

سریال «تاصبح» به کارگردانی مجید جوانمرد و محمد علی باشه آهنگر و تهیه کنندگی سید احمد میر علایی از 5 بهمن ماه ساعت 13: 30 از شبکه 5 بازپخش می‌شود.

این سریال به قلم عباس نعمتی نگارش شده است و داستان آن روایت چند جوان از دهه پنجاه تاکنون است. یکی از این جوانان مستانه نام دارد که در پیچ و تاب مسایل عاطفی درگیر مسایل سیاسی می‌شود و….

امین زندگانی، پروانه معصومی، مجید مظفری، ستاره اسکندری، مارال فرجاد، رامتین خداپناهی، محمد کاسبی و…. بازیگران اصلی این سریال هستند.

سریال تاصبح محصول سال 1385 است که با موضوع پایداری جوانان انقلابی بهمن 85 از همین شبکه پخش شده است.

 منبع : تسنیم

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات