دسته‌ها
اخبار

۲۳ شهریورماه؛ بازگشت پیکر مطهر ۷۰ شهید دوران دفاع مقدس به کشور

۲۳ شهریورماه؛ بازگشت پیکر مطهر ۷۰ شهید دوران دفاع مقدس به کشور

سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای طیبه 70 شهید دوران دفاع مقدس صبح روز یکشنبه 23 شهریور ماه سال 93 ساعت 10 صبح از طریق مرز شلمچه به کشور بازخواهند گشت.

سردار باقرزاده

وی با اعلام این خبر افزود: این شهیدان که از عملیات‌های خیبر, بدر، والفجر8 و تک دشمن در مناطق فاو و جزایر مجنون هستند، متعلق به یگان‌های 27 حضرت رسول(ص)، 14 امام حسین(ع)، 33 المهدی(عج)، 41 ثارالله، 8 نجف، 25 کربلا، 5 نصر و 12 قائم(عج) هستند که در طول یک ماه اخیر توسط اعضای کمیته جستجوی مفقودین در محدوده فاو، مجنون و شرق دجله کشف شده‌اند.

ضرورت پیوند گرامیداشت هفته دفاع مقدس وحماسه مقاومت مردمی در غزه

مشاور عالی فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح در امور دفاع مقدس و ترویج فرهنگ شهیدان با تأکید بر اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس بر ضرورت پیوند حماسه دفاع مقدس و حماسه مقاومت مردمی در غزه تاکید کرد و گفت: از دیدگاه امام خمینی(ره) که دفاع مقدس را مقدمه فتح فلسطین می‌دانست آنچه که امروز در غزه می‌گذرد و پس از آن نیز باید دنبال شود گذار از مرحله‌ای است که با تجربه پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن برای تمامی محرومان و پابرهنگان است.

وی ادامه داد: از نگاه امام، ما مظلومان همیشه تاریخ غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم برنمی‌داریم و مسلمانان باید بدانند تا زمانی که تعادل قوا به نفع آنان برقرار نشود همیشه منافع بیگانگان بر منافع آنان مقدم می‌شود. از این رو ضروری است در راستای تدابیر امام(ره) و همچنین رهنمودهای امام خامنه‌ای مسلمانان مسائل خود را به طور جدی با قلدران بین‌المللی از طریق رساندن خود به مرزهای قدرت حل کنند.

سردارباقرزاده تصریح کرد: یادآوری درس‌های دفاع مقدس و تاکید بر دو راهکار اصلی «یا شهادت یا پیروزی» همه چارچوب‌های سیاست‌های حاکم بر جهان و ظالمان جهان‌خوار را در هم خواهند شکست و مسلمانان را به قله‌های عزت و شرف هدایت خواهد کرد. یادشهیدان یادآور این درس‌ها نیز هست. 

منبع:(+)

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات