دسته‌ها
اخبار رسانه ملی

برنامه‌های ویژه صدا و سیما در هفته «از قدس تا مرصاد»


در آستانه روز جهانی قدس و تشدید جنایات صهیونیست‌ها در غزه و تکفیری‌ها در عراق و کشتار غیر نظامیان بی‌دفاع که با سکوت مجامع جهانی و حمایت آمریکا همراه شده است، شبکه‌های سیما از روز یکشنبه هفته آینده (سالروز شکست منافقین در عملیات مرصاد) ویژه برنامه‌هایی در حمایت از قدس علیه حقوق بشر آمریکایی تدارک دیده‌اند.

سیما در هفته قدس 2

برنامه‌های یک هفته سیما در حمایت از قدس علیه حقوق بشر آمریکایی در ساختارهای مختلف برنامه سازی از جمله میزگرد، مستند، فیلم سینمایی و تلویزیونی، پویانمایی (انیمیشن) پخش خواهد شد.

در این هفته 32 فیلم سینمایی و تلویزیونی با موضوع فلسطین و 28 مستند ویژه در همین موضوع از شبکه‌های سیما پخش می‌شود. براین اساس شبکه نمایش نیز هر شب راس ساعت 21 باکس ویژه‌ای از فیلم‌های سینمایی با موضوع قدس از جمله «زخم زیتون»، «بازگشت به حیفا»، «شکارچی شنبه»، «سرب» و… را پخش می‌کند.

شبکه مستند نیز مستندهای جدید و جذابی را با موضوع حمایت از انتفاضه فلسطین هر شب ساعت 22 پخش می‌کند.

شبکه یک در برنامه گفت‌وگو محور «این شب‌ها»، شبکه دو در برنامه «شب‌های روشن»، شبکه سه در برنامه «مصباح»، شبکه چهار در برنامه‌های «راز»، «اردیبهشت» و «طلوع»، شبکه تهران در برنامه «آبی آسمان» و شبکه قرآن در برنامه «ضیافت» به تبیین جنایات صهینونیست‌ها در غزه و نیز تکفیری‌های داعشی در عراق و همدستی منافقان با آن‌ها و نیز سکوت و همراهی مجامع بین المللی و آمریکا با این جنایات و نسل کشی‌ها خواهند پرداخت.

برنامه‌های یک هفته سیما در حمایت از قدس و روشنگری علیه حقوق بشر آمریکایی تا روز یکشنبه آینده سالروز شکست منافقان در عملیات مرصاد برای تداوم روشنگری در خصوص خیانت‌ها و جنایت‌های این گروه علیه ایران اسلامی ادامه دارد.

سیما در هفته قدس

شبکه مستند سیما با مستندهای جدیدی همچون «رنگ آب»، «ارتباطات اسرائیلی»، «وقتی آن‌ها آمدند»، «پنج دوربین شکسته» و «خیابان یکطرفه» به استقبال روز قدس می‌رود.

«رنگ آب» در 75 دقیقه به بحران آب در غزه می‌پردازد. این بحران توسط رژیم صهیونیستی بر مردم تحمیل شده است. این رژیم آب را بر غزه بسته است و در حالی که کودکان غزه از آب سالم شرب محروم‌اند از این آب برای ساخت استخر پرورش ماهی استفاده می‌کند.

«ارتباطات اسراییلی» نیز در دو قسمت 75 دقیقه‌ای به قاچاق اعضای بدن توسط صهیونیست‌ها می‌پردازد. دزدی و قاچاق اعضا نه تنها فلسطینیان بلکه خود مردم سرزمین اشغالی را نیز بی‌نصیب نگذاشته است. این مستند برای اولین بار تصاویری باورنکردنی از قاچاق اعضا در دل سرزمین‌های اشغالی را ارائه می‌کند.

«وقتی آن‌ها آمدند» نیز در یک قسمت 50 دقیقه‌ای از شبکه مستند پخش خواهد شد. این مستند روایت خاطرات تلخ بانوان مبارز لبنانی و فلسطینی است که در زندان‌های رژیم صهیونیستی شرایط بد و باورنکردنی را تجربه کرده‌اند.

«پنج دوربین شکسته» که یکی از جنجال برانگیز‌ترین مستندهای تاریخ اسکار نیز هست، در روز قدس از شبکه مستند پخش می‌شود. این مستند داستان سال‌ها مقاومت فلسطینیان ساکن روستای بلعین است که برای باز پس‌گیری اراضی خود از غاصبان رژیم اشغالگر قدس از سال‌ها پیش هر هفته تظاهرات می‌کنند و با ارتش این رژیم غاصب درگیر هستند.

«پنج دوربین شکسته»، پنج داستان مختلف دربارهٔ عماد برنات، خانواده او و مردم روستای بیلین در کرانه غربی است. هر دوربین شکسته برنات، با خود، داستانی درباره مقاومت دارد. دوربین‌های عماد که هر یک ناظر بخشی از این حوادث وحشتناک در دوره‌های مختلف‌اند، یکی پس از دیگری مورد اصابت گلوله قرار گرفته یا شکسته می‌شود.

«پنج دوربین شکسته»، روایتگر بخشی از تاریخ خاورمیانه، از زاویه دید یک شهروند شجاع فلسطینی است که در هشتاد و پنجمین دوره از جوایز اسکار کاندید شد اما کارگردان آن را به جرم فلسطینی بودن در بدو ورود به ایالات متحده بازداشت کردند و با وساطت مایکل مور آزاد شد. همچنین مایکل مور بعد از اینکه این مستند با ناداوری جایزه اسکار را دریافت نکرد از کارگردان آن عذرخواهی کرد.

همچنین «خیابان یکطرفه» مستندی 30 دقیقه‌ای است که به بررسی مواضع آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران از جمله مخالفت با صدور روادید برای حمید ابوطالبی نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد می‌‌پردازد. در این میان نقش لابی‌های صهیونیستی نیز انکار ناپذیر است.

منبع : تسنیم


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات