دسته‌ها
حجاب و عفاف

آزادی های مخرب و غربی حرام است


فرازهایی از فرمایشات امام خمینی (ره) که به مناسبت روز عفاف و حجاب جمع آوری شده است را در مجله بنیانا بخوانید

حضرت امام خمینی (ره):
بر همه ما مسؤولان، جلوگیری از آزادی غربی که موجب تباهی جوانان می‌شود، واجب است.

اسلام؛ پایه گذار آزادی زن

اسلام بیش از هر چیزی به آزادی عنایت دارد و در اسلام خلاف آزادی نیست، الّا در چیزهایی که مخالف با عفت عمومی است. (1) اسلام با آزادی زن نه تنها موافق است، بلکه خود پایه گذار آزادی زن در تمام ابعاد وجودی زن است. (2)

آزادی های مخرب و غربی حرام است 2

قوانین اسلام برای صلاح فرد و جامعه

خداوند، همان‌طوری که قوانینی برای محدودیت مردها در حدود این‌که فساد بر آن‌ها راه نیابد، دارد، برای زن‌ها هم (قوانینی) دارد؛ همه برای صلاح شماست، همه قوانین اسلامی برای صلاح جامعه است؛ همان‌طوری که مرد باید از فساد اجتناب کند، زن هم باید از فساد اجتناب کند. زن‌ها نباید ملعبه دست جوان‌های هرزه قرار بگیرند، زن‌ها نباید مقام خودشان را منحط کنند و خدای ناخواسته، بزک کرده بیرون بیایند و در انظار مردم فاسد قرار بگیرند. (3)

مخالفت اسلام با بی عفتی؛ نه با آزادی

حجاب به معنای متداول میان ما، که اسمش حجاب اسلامی است، با آزادی مخالفتی ندارد؛ اسلام با آنچه خلاف عفت است، مخالفت دارد. (4)

عفت و حیا؛ فطری انسان

خود عفّت و حیاء و حُجْب از فطریات تمام عائله بشر است، چنانچه تهتّک و فحشا و بی حیایی بر خلاف فطرت جمیع است، لهذا در نهاد عائله بشری، عشق به عفّت و حیاء مخمور است و تنفر از هتک و بی حیائی نیز مخمَّر است. (5)

حجاب؛ حافظ ارزش‌های زن و مرد

حجابی (را) که اسلام قرار داده است، برای حفظ آن ارزش‌های شماست. هرچه را که خدا دستور فرموده است – چه برای زن و چه برای مرد – برای این است که آن ارزش‌های واقعی که این‌ها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه‌های شیطانی یا دستهای فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال می‌شدند، این ارزش‌ها زنده بشود. (6)

حجاب؛ حافظ شخصیت زن

در اسلام زن باید حجاب داشته باشد، ولی لازم نیست که چادر باشد، بلکه زن می‌تواند هر لباسی را که حجابش را به وجود آورد، اختیار کند. ما نمی‌توانیم و اسلام نمی‌خواهد که زن به عنوان یک شی‌ء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام می‌خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسانی جدی و کارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم تا زنان فقط شیئی برای مردان و آلت هوسرانی باشند. (7)

مخالفت اسلام با آزادی غربی و وارداتی

این آزادی غربی است که هر کس، هر کاری دلش می‌خواهد، بکند، ولو این‌که فحشا باشد، ولو این‌که یک کارهایی باشد ناشایسته، اینطور آزادی در ایران نمی‌تواند باشد. (8) این یک آزادی وارداتی است که از غرب آمده است، آزادی استعماری است. (9)

رواج دهندگان آزادی غربی؛ خیانتکارند

ما با ترقی زنان مخالف نیستیم، با فحشا مخالفیم، با کارهای غلط مخالفیم. (10) آن‌هایی که می‌خواهند زن‌ها ملعبه مردان و ملعبه جوان‌های فاسد قرار بگیرند، خیانتکارند. زن‌ها نباید گول بخورند، زن‌ها گمان نکنند که این مقام زن است که باید بزک کرده بیرون برود؛ با سر باز و لخت. این مقام زن نیست، این عروسک بازی است. (11)

وظیفه دولت در مخالفت با آزادی غربی

اکنون وصیت من به مجلس شورای اسلامی در حال و آینده و رئیس جمهور و رؤسای جمهور ما بعد و به شورای نگهبان و شورای قضایی و دولت در هر زمان، آن است که نگذارند این دستگاه‌های خبری و مطبوعات و مجله‌ها، از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است

و تبلیغات و مقالات و سخنرانی‌ها و کتب و مجلات بر خلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است و بر همه ما و همه مسلمانان، جلوگیری از آن‌ها واجب است و از آزادی‌های مخرب باید جلوگیری شود و از آنچه در نظر شرع، حرام و آنچه بر خلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است، به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسؤول می‌باشند. (12)

1) صحیفه امام، ج 7، ص 139
2) صحیفه امام، ج 5، صص 417 – 418
3) صحیفه امام، ج 6، ص 301
4) صحیفه امام، ج 5، ص 541
5) شرح حدیث جنود عقل و جهل، ص 279
6) صحیفه امام، ج 19، ص 185
7) صحیفه امام، ج 5، ص 294
8) صحیفه امام، ج 7، ص 536
9) صحیفه امام، ج 9، ص 463
10) صحیفه امام، ج 1، ص 305
11) صحیفه امام، ج 6، ص 301
12) صحیفه امام، ج 21، صص 435 – 436

منبع: تسنیم


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات