دسته‌ها
کلمات | مقاله، یادداشت، گزارش

دانش آموزان مدارس آمریکا با جلیقه های ضد گلوله! [ امنیت خالص آمریکایی ]

تصاویری در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد در یکی از مدارس آمریکا برای افزایش امنیت جلیقه‌های ضدگلوله به بچه‌ها داده شده است و به آنها آموزش داده می‌شود که چطور از این جلیقه‌ها برای دفاع از خودشان استفاده کنند.

گفتنی است، چند روز پیش خبر کشتار 19 کودک و 2 آموزگار در یکی از مدارس آمریکا دوباره دنیا را تکان داد. اما این مسئله، تاریخی طولانی در آمریکا دارد. با نگاهی گذرا به خشونت‌ در مدارس این کشور و مرور چند اتفاق مشابه کافی است تا دریابیم امروز «کشتار در مدارس» همچون «هالیوود» و «مک‌دونالد» تبدیل به یکی از شاخص‌های زندگی آمریکایی شده است.

حدود بیست سال پیش بود که کشتار مدرسه‌ کلمباین رخ داد. بیستم آپریل 1999 در مدرسه‌ای به نام کلمباین در شهر لیتلتونِ ایالت کلرادو آمریکا دو نوجوان هفده و هجده ساله دست به کشتاری وحشتناک زدند.

آنها 12 دانش‌آموز و یک معلم را کشتند و دست آخر خودکشی کردند، در این تیراندازی حدود 21 نفر نیز زخمی شدند. آمریکایی‌ها آن‌ روز را از یاد نمی‌برند؛ اما حالا اوضاع بعد از بیست سال بهتر است؟ در سال 2018 مدارس آمریکا خونبارترین سال‌ خود را از سر گذراندند با حدود 40 کشته! گاردین، به نقل از مسئولان آمریکایی، تعداد تیراندازی‌های این سال را 94 تیراندازی گزارش کرد.

در سال جاری نیز تا کنون چندین تیراندازی در مدارس آمریکا رخ داده است که حدود 4 کشته و 25 زخمی به جای گذاشته؛ برای داشتن گزارشی مفصل‌تر از تیراندازی‌های امسال می‌توانید به گزارش نیویورک تایمز در این مورد نگاهی بیندازید.

بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، افزایش نسبی مرگ و میر ناشی از سلاح گرم در میان کودکان که از جمله آنها می‌توان به قتل، خودکشی و تیراندازی غیرعمد اشاره کرد، ۲۹.۵ درصد بوده است. این بدان معناست که ۴ هزار و ۳۶۸
آمریکایی زیر ۱۹ سال در سال ۲۰۲۰ بر اثر خشونت با اسلحه جان خود را از دست داده‌اند.

در سال ۲۰۲۰، یعنی آخرین سالی که از آن چنین داده‌هایی در دسترس است، ۱۹ هزار و ۳۸۴ قتل با اسلحه در آمریکا رخ داد که بیشترین میزان از سال ۱۹۶۸ تاکنون بوده است. ۲۴ هزار نفر دیگر با سلاح گرم خودکشی کردند که این موضوع تعداد کل مرگ‌های ناشی از اسلحه را به بیش از ۴۵ هزار نفر افزایش داد.


برای درک بهتر این موضوع ، چهار صفحه زیر را هم بخوانید:

1- خشونت حال استمراری در مدارس آمریکا غیر متحد [روزانه 310 نفر هدف قرار می‌گیرند]

2- کوتاهی پلیس فشل آمریکا باعث فاجعه تگزاس شد [ 40 دقیقه معطل کلید سرایدار مدرسه]

3- چگونه در مدارس آمریکا رفتار و عقاید بچه‌ها جهت می‌گیرد

4- چگونه یک جهان اولی باشیم و طرفدار آمریکا ؟


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات