دسته‌ها
کلمات | مقاله، یادداشت، گزارش

تظاهرات علیه مقامات هندی جهانی شد [ از اندونزی تا کویت ]

به دنبال توهین مقامات حزب حاکم هند به پیامبر اسلام (ص) و مسلمانان، تظاهرات و اعتراضات گسترده‌ای در سرتاسر جهان شکل گرفت و معترضان خواستار عذرخواهی رسمی هند شدند.

در چند روز گذشته، گفته‌های توهین‌آمیز هندی‌ها به پیامبر، محکومیت‌های گسترده‌ای را در سراسر جهان، چه در سطح رسمی و چه در سطح مردمی برانگیخت. حزب بهاراتیا جاناتا «نوپور شارما»، سخنگویش را به خاطر اظهارات توهین‌آمیزش معلق کرد و «ناوین کومار جیندال»، یکی از رهبران این حزب را نیز در همین رابطه اخراج کرد.

این افراد به اختلاف‌افکنی دیپلماتیک با چندین کشور مسلمان نیز متهم شده‌اند. در ادامه تظاهرات به مقامات هتاک هند، در مالزی، ده‌ها سازمان غیردولتی مالزیایی تظاهراتی را در محله هندی‌ها در کوالالامپور ترتیب دادند و از دولت مالزی و کشورهای اسلامی خواستند هند را مجبور به توقف توهین به پیامبر(ص) و عذرخواهی رسمی‌کنند.

شهر کراچی پاکستان نیز شاهد تظاهرات گسترده علیه سوءاستفاده از پیامبر اسلام (ص) و توهین به شخصیت مقدس وی جهت مقاصد سیاسی توسط حزب حاکم هند، بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات از دولت هند خواستند تا عذرخواهی رسمی کند.

در‌ اندونزی هم تظاهراتی مقابل سفارت هند در جاکارتا، پایتخت این کشور، در محکومیت گفته‌های مقامات حزب حاکم در هند به پیامبر اکرم (ص) برگزار شد.

تظاهرکنندگان با سردادن شعارها و برافراشتن بنرهایی خواستار پاسخگویی مسئولین و اخراج سفیر هند از‌اندونزی شدند. جالب توجه است که توکیو، پایتخت ژاپن نیز شاهد تظاهراتی در مقابل سفارت هند بود که طی آن معترضان اظهارات توهین‌آمیز پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از سوی یکی از مقامات حزب حاکم در هند و رهبران هندو را محکوم کردند.

در عربستان، «عبدالله الجهانی»، خطیب مسجد الحرام، روز جمعه، از کشورهای جهان اسلام و سازمان‌های بین‌المللی اسلامی خواست برای مقابله با اهانت به پیامبر اسلام متحد و همصدا شوند و این‌گونه اقدامات را محکوم و در مقابل آنها باایستند. گفتنی است، بر اساس بیانیه‌های جداگانه‌ای، وزارت‌های خارجه ایران، قطر و کویت سفرای هند را احضار و یادداشت‌های اعتراضی رسمی علیه اظهارات توهین‌آمیز مقامات حزب حاکم هند به پیامبر اسلام را به آنها تسلیم کردند.


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات