دسته‌ها
کلمات | مقاله، یادداشت، گزارش

آمریکایی های دزد 40 کامیون گندم متعلق به مردم سوریه را دزدیدند! [+دزدی روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت سوریه ]

خبرگزاری رسمی سوریه با انتشار تصویری گزارش داد که نظامیان آمریکا محموله گندم 40 کامیون در این کشور را سرقت کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، ظهر روز شنبه، خبر داد که نیروهای آمریکا محموله گندم چند ده کامیون را در شمال شرق این کشور سرقت کرده‌اند. به گزارش فارس، سانا با انتشار تصویری از لحظه سرقت گندم نوشت: «دوربین‌ سانا سرقت محموله ۴۰ کامیون بزرگ گندمِ [منطقه] الجزیره سوریه توسط آمریکا را ثبت کرده‌اند.» طبق این گزارش، اشغالگران آمریکایی پس از سرقت محموله‌های گندم، آنها را به پایگاه‌های خود در شمال عراق قاچاق کرده‌اند.

منابع محلی سوریه بارها گزارش داده‌اند که نیروهای آمریکایی مستقر در شرق این کشور محموله‌های نفتی و غلات سوریه را به کشورهای مجاور قاچاق می‌کنند. بر اساس آمار و ارقام وزارت نفت سوریه، روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکا و نیروهای مزدور آن در مناطق شرقی سرقت می‌شود.

آمریکا طی یک دهه جنگ علیه سوریه به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب در این کشور حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را به اشغال خود در آورده است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر در اظهاراتی به صراحت گفته بود که حضور نظامیان این کشور در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

همچنین اسپوتنیک گزارش کرد، منابع محلی در حومه الحسکه اعلام کردند، نیروهای آمریکایی پایگاه‌ غیرقانونی خود در منطقه «جسم السد الشمالی» را تقویت کرده و پس از ساخت پایگاه‌های ویژه استقرار رادار و ساخت شمار زیادی انبار بزرگ در اطراف این پایگاه‌ها، اقدام به نصب سامانه راداری مدرن کرده‌اند. منابع مذکور همچنین تاکید کردند، پایگاه سیلوهای غلات همچنین شاهد افزایش استحکامات و تجهیزات نظامی و استقرار خودروهای نظامی از نوع «همر» و مراکز نظارتی است.

وال استریت ژورنال: احتمال درگیری روسیه و آمریکا هست

خبر دیگر از جنگ سوریه آن‌که پس از انتشار برخی اخبار مبنی بر این که روسیه به تروریست‌های وابسته آمریکا در داخل پایگاه آمریکایی «التنف» حمله کرده است، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های نظامی آمریکا گزارش کرد که تشدید تنش‌های روسیه در سوریه خطر درگیری مستقیم با آمریکا را به دنبال دارد.


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات