دسته‌ها
فیلم

تکفیر سیئه چیست ؟یک برداشت کوتاه از یک آیه قرآن;فیلم


همزمان با ایام ماه مبارک رمضان ماه ضیافت‌الهی و بهار قرآن هر روز یک آیه از کلام الله مجید را توسط “حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم راد” در برداشتی کوتاه و آزاد با محوریت مسائل اجتماعی و موضوعات مهم سبک زندگی با عنوان “آیه‌های زندگی” منتشر می‌کند.

در ادامه سخنان حجت الاسلام سید ابراهیم راد از آیه  چهارم سوره مبارکه فتح با موضوع ” تکفیر سیئه ” را می‌خوانید. همراه بنیانا باشید

از ماه رمضان به عنوان بهار قرآن تعبیر شده است چه بسا یک آیه یا پیام از قرآن مسیر و خط زندگی را عوض کند. بنابراین خوب است هر روز یک آیه را قرائت و در آن تدبر کنیم و پیامی از آن را در زندگی عملی و ارتقاء توحیدی زندگی به کار ببریم.

تکفیر سیئه  قرآن کریم

آیه اول: “هُوَ الَّذِی أَنزَلَ السَّکِینَةَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ”  در ذیل این آیه خداوند می‌فرماید:”سکینه توسط خدا بر قلوب مؤمنین نازل می‌شود تا 4 ثمره رخ دهد” اول؛ ازدیاد ایمان مؤمنین، دوم؛ تکفیر سئیه، سوم؛ ادخال در بهشت و چهارم تعذیب منافق و مشرک.

یکی از ثمرات نزول سکینه این است که سیئات مؤمنین از آن‌ها پاک می‌شود در واقع سکینه، استقرار قلب و روح آدمی و آرامش و اطمینان انسان به عقایدی است که به آن‌ها ایمان آورده است. لذا زندگی آرام دارای سکینه است اگر در جامعه و خانواده‌ای آرامش دیده نشد به این معنا است که تکفیر سیئه هم در آنجا رخ نداده است. البته تکفیر سیئه کشف می‌کند از این که اینجا محل نزول آرامش الهی است.

تکفیر سیئه به معنای پوشاندن آن حالات و رفتار وصفات و عیوب مذمومی است که برخی انسان‌ها ممکن است داشته باشند. برخی به اشتباه تکفیر سیئه را از آن خداوند می‌دانند یعنی فقط خداوند باید گناهان را بپوشاند بله، پوشاندن عیوب از جانب خداوند است اما ما نیز باید تکفیر سیئه کنیم برای همدیگر تا خداوند برای ما نزول سکینه را صورت دهد.

تکفیر سیئه در خانه دو نفری این است که زن و شوهر عیوب سابق همدیگر را بپوشانند اگر این کار انجام شد سکینه و آرامش الهی بر آن خانواده و بر آن کانون نازل می‌شود اگر تکفیر سیئه رخ نداد یعنی این که آرامش الهی بر آن خانواده نازل نشده است. در سطح خانواده‌های فامیل هم همینطور است اگر ایرادات و عیوب همدیگر را پوشاندند آنوقت انزال سکینه الهی هم صورت می‌گیرد.

در سطح جامعه هم همینطور اگر مردمان یک جامعه ایراد و اشکالات همدیگر را پوشش دادند و مطرح نکردند یعنی انزال سکینه خداوند بر این جامعه صورت گرفته و خواهد گرفت و گرنه این جامعه آرامش ندارد بلکه شما جامعه‌ای می‌بینید که مردم آن با هم درگیر هستند با یک فضای تند و خشن. بنابراین راه به دست آوردن آرامش در زندگی شخصی در خانواده، در اقوام و در جامعه پوشاندن عیوب و بدی‌های همدیگر است.

تکفیر سیئه چیست ؟یک برداشت کوتاه از یک آیه قرآن;

همچنین دیگر ویدئوها را در کانال مجله بنیانا در آپارات ببینید

 دریافت ویدئو


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات