دسته‌ها
کتاب الکترونیک

دانلود رایگان کتاب آداب روزه داری احوال روزه داران


نسخه الکترونیکی کتاب آداب روزه داری احوال روزه داران به مناسبت ماه مبارک رمضان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

این کتاب را که در خبرگزاری های مختلف انتشاز یافته یود  برای دانلود در بنیانا  اماده کرده ایم در ادامه توضیحاتی درباره این کتاب و لینک های دانلود را می بینید…

کتاب آداب روزه داری احوال روزه داران در تابستان 1391 چاپ گردیده است. کتاب آداب روزه داری احوال روزه داران گزیده‌ای از مجموعهٔ توصیه‌ها، نصایح، تحلیل‌ها و مواعظی است که درماه های رمضان در طول 22 سال گذشته ـ از سال 1369 تا 1390 ـ در بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) در 422 صفحه توسط انتشارات انقلاب اسلامی و به کوشش جناب آقای علیرضا مختارپورقهرودی گردآوری و تدوین شده است.

در مقدمه این کتاب آداب روزه داری احوال روزه داران آمده است:  “در انتخاب مطالب کتاب آداب روزه داری احوال روزه داران دو ویژگی مورد توجّه قرار گرفته است: نخست؛ موضوع بیانات ماه مبارک رمضان، معارف دینی مربوط به روزه‌داری، آداب دعا، تکالیف مؤمنان در این ماه از نظر فردی، اجتماعی و سیاسی و نظایر آن باشد. دوم؛ صرفاً در محدودهٔ زمانی از حلول ماه مبارک رمضان تا پایان روز عید سعید فطر هر سال بیان شده باشد.

مخاطبان این مواعظ عموم مردم بوده‌اند هرچند گاه این سخنان در دیدار جمعی از قاریان قرآن کریم، کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران، نمازگزاران نماز جمعه، اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان، شاعران و… بیان شده‌اند.


قبلا هم کتاب های زیادی در سایت بنیانا به صورت پی دی اف برای دانلود رایگان ارائه کرده بودیم که برخی از انها از طریق لینکهای زیر در دسترس اند

کتاب جوشکاری , دانلود رایگان  / نویسنده:حسین عالمی

دانلود کتاب شریف ” نهج البلاغه ” با شیوه کم علامت (دریافت فایل های pdf)

کتاب شریف «مفاتیح الجنان» با شیوه اعراب گذاری کم علامت (دریافت فایل های pdf)

کتاب شریف “صحیفه سجادیه” با ویژگی های ممتاز  (دریافت فایل های pdf)


بنابراین در انتخاب مطالب کتاب آداب روزه داری احوال روزه داران دو ویژگی مورد توجّه قرار گرفته است:

نخست؛ موضوع بیانات ماه مبارک رمضان، معارف دینی مربوط به روزه‌داری، آداب دعا، تکالیف مؤمنان در این ماه از نظر فردی، اجتماعی و سیاسی و نظایر آن باشد.

دوم؛ صرفاً در محدودهٔ زمانی از حلول ماه مبارک رمضان تا پایان روز عید سعید فطر هر سال بیان شده باشد. خوانندهای که با دقّت کتاب آداب روزه داری احوال روزه داران را مطالعه کند درخواهد یافت که فضای معنوی خاصی در این مجموعه احساس می‌شود که دلیل آن بر زبان گویندهٔ عظیم‌الشأن آن نیز جاری شده که در ماه رمضان فضای معنوی و ملکوتی بر عالم و به خصوص بر جامعهٔ اسلامی و مؤمنین اهل عبادت حکم‌فرماست و بر همهٔ افعال و بیانات و روحیات مسلمانان تأثیر می‌گذارد.

کتاب آداب روزه داری احوال روزه داران

در صفحاتی از کتاب آداب روزه داری احوال روزه داران آمده است:

مقام والای عبودیّت

مکرّر عرض کرده‌ایم که سرّ مسئله در این است که انسان بتواند خودش را به عبودیّت الهی متّصف کند. عبد، یعنی تسلیم اراده و حکم خدا و شریعت الهی. لبّ تمام دستورات و احکام و فرامین الهی و شرایع انبیا، همین یک کلمه است و شاید پیامبران خدا، قبل از آنکه مقام نبوّت برای آن‌ها انتخاب بشود و خدای متعال آن‌ها را به نبوّت سرافراز کند، به عبودیّت سرافراز کرده باشد؛

همچنان که حتماً همین‌طور است. در یک روایت است که انّ الله اتّخذ محمّداً عبداً قبلان یتّخذه رسولا. اوّل، خدای متعال او را خلعت عبودیّت پوشانید و بعد، به مرحله و رتبهٔ نبوّت فایز کرد. کأنّه این، در هر تعالی یی مقدّمهٔ لازم و شرط اصلی است.

در هر اندازه تکاملی، عبودیّت، شرط اصلی است. البتّه، عبودیّت هم مراحلی دارد. آن مرحلهٔ پایین عبودیّت، آن‌چنانی که امثال ماها بتوانیم در آن طمع بورزیم، همین است.

در بخش دیگری از کتاب آداب روزه داری احوال روزه داران آمده است:

خودمان را آمادهٔ اطاعت کنیم؛ همه چیز را از او بدانیم؛ نعمت‌های الهی را، حقیقتاً نعمت‌ها و موهبت‌های الهی بدانیم؛ آن‌ها را فرآوردهٔ قدرت و علم و توانایی خودمان ندانیم؛ بدانیم که ما هم وسیله‌ایم. ذهن ما، دست ما، عمل ما، سرپنجهٔ ما و تلاش ما، وسیله‌ای برای تحقّق ارادهٔ الهی است.

حقیقتاً بندگان شایستهٔ خدا مثل امام بزرگوار ما رضوان‌الله‌تعالی علیه قدر ماه رمضان و قدر آن ساعات و ایّام را می‌دانستند و از آن، کمال استفاده را می‌بردند. ما ائمّهٔ معصومین علیهم‌السّلام را که زیارت نکرده‌ایم؛ امّا انسان می‌توانست رشحه‌ای از رشحات همان عبادات و توجّه‌ها را در وجود مقدّس امام عظیم‌الشّأن بزرگوار راحلمان مشاهده کند.

 کتاب آداب روزه داری احوال روزه داران از طراحی مناسبی برخوردار است که خواننده حتی با مطالعه طولانی مدت رو صفحه مانیتور یا رایانه همراه خسته نمیشود

همچنین منبع روایات و احادیث نیز  در پایان کتاب آداب روزه داری احوال روزه داران ذکر شده است.

 در ادامه لینک دانلود کتاب آداب روزه داری احوال روزه داران و جعبه مطالعه آنلاین کتاب را می بینید:

دانلود کتاب آداب روزه داری احوال روزه داران

حجم تقریبی : سه مگابایت

لینک ایتا | لینک تلگرام | لینک مگا | لینک مدیافایر

لینک بیان باکس ( نسخه قدیمی) | لینک تسنیم ( نسخه قدیمی )

مطالعه آنلاین »


تدوین‌کننده کتاب در بخش دیگری از مقدمه نوشته‌ است: از مطالعه مطالب این کتاب و توجه به تاریخ و مخاطبان هر مطلب نکات مهمی از سیره‌ی رفتاری معظّمٌ‌له در ماه مبارک رمضان به دست می‌آید از جمله:

۱. توجّه به برپایی مجالس تلاوت قرآن کریم

۲. محور قرار گرفتن مباحث مربوط به خودسازی ایمانی و اخلاقی

۳. میزبانی اقشار مختلف همچون اساتید، دانشجویان و… و به سخنان و نظرات آنان گوش فرادادن و با آن‌ها به گفتگو نشستن

۴. حضور در جمع روزه‌داران نمازگزار ماه رمضان و اقامه‌ی نماز جمعه به امامت معظّمٌ‌له

۵. توجّه دادن به اهمیّت شب‌های قدر و ایّام شهادت امیرالمؤمنین علی علیه‌السّلام

۶. تبیین وضع جهان اسلام تأکید بر راهپیمایی هرچه عظیم‌تر روز جهانی قدس

کتاب آداب روزه‌داری احوال روزه‌داران توسط موسسه انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی روانه کتاب‌فروشی‌ها شده است. این کتاب بر اساس تربیت تاریخی بیانات تنظیم شده و برای راهنمایی خوانندگان به مطالعه موضوعی، فهرست راهنمای موضوعی ارائه شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۸۳۹۷۵- ۶۶۴۱۰۶۴۹ تماس حاصل نمایند و یا به نشانی پست الکترونیک book@khamenei.ir مکاتبه نمایند.


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات