دسته‌ها
کلمات | مقاله، یادداشت، گزارش

همه آنچه درباره فایل صوتی جواد ظریف باید بخوانیم 📚 [ شهید سلیمانی بازهم ترور شد ] 🔎 [ آیا جواد ظریف برای نابودی ایران وارد انتخابات میشود؟ ] 🔯 [ گناه کاران چه خوابی برای ایران دیده اند؟ ]

فهرست محتوای این صفحه ⬇️ پنهان کردن

اظهارات عجیب ظریف علیه سپاه قدس و فرمانده شهید آن، حاج‌قاسم سلیمانی با واکنش‌های متعددی مواجه شده است. ظریف حدود 70 دقیقه از گفت‌وگوی 190 دقیقه‌ای خود را به آنچه خود وی فدا کردن دیپلماسی برای میدان نامیده بود، اختصاص داد.

محور صحبت‌های او در این بخش تاکید بر این نکته بود که در طول وزارت وی، همواره دیپلماسی در خدمت مقاومت یا به تعبیر خودش «میدان» قرار گرفته و شهید سلیمانی هیچ‌گاه راضی نشد میدان را در خدمت دیپلماسی قرار بدهد.

گزاره مورد ادعای ظریف البته گزاره مخدوش و نادرستی است، چرا که تجربه عینی نشان می‌دهد برخلاف اظهارات وزیر امور خارجه، پشتوانه مذاکراتی او و به معنای کلی‌تر وجهه و آبروی جمهوری اسلامی متاثر از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی بود که یکی از اساسی‌ترین‌شان قدرتی بود که در میدان مقاومت توسط مجاهدان و فرمانده شهید آنان به دست آمد.

ظریف در حالی مدعی است دستاوردها یا ظرفیت‌های مذاکره و دیپلماسی را در خدمت «میدان» قرار داده است که اساسا ظرفیت دیپلماسی باید در مسیر افزایش قدرت نظام باشد. به بیان دیگر، دیپلماسی به معنای صحیح آن یکی از ابزارهای تقویت قدرت حکومت‌ها به حساب می‌آید.

به این معنا که افزایش قدرت منطقه‌ای ایران که در یک نگاه کلی‌تر به معنای افزایش قدرت جمهوری اسلامی است سبب ارتقای جایگاه و چهره بین‌المللی ایران می‌شود و یکی از ثمرات تثبیت یا تقویت جایگاه قدرت ایران، داشتن دست برتر در معادلات بین‌المللی و در نهایت تقویت دستگاه دیپلماسی کشور است.

در واقع خدمات دیپلماسی و میدان در شکل صحیح و اصولی آن به شکل یک چرخه است که افزایش قدرت در میدان به افزایش قدرت در دیپلماسی منجر می‌شود. دیپلماسی نیز می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های این عرصه قدرت جمهوری اسلامی را افزایش دهد.

این مساله چنان واضح است که عباس عراقچی، معاون ظریف در یادداشتی درباره تاثیر مثبت مقاومت بر دیپلماسی نوشته بود: «اینطور نیست که مذاکره از «هیچ» برای کشور منافع تولید کند، بلکه این توانمندی‌های ملی است که منافع ملی را تولید، تکثیر و محافظت می‌کند؛ توانمندی‌هایی که در هر کشوری ممکن است متفاوت باشد.

یک کشور توانمندی نظامی دارد، دیگری از توان ‌اقتصادی برخوردار است، آن یکی توان فرهنگی یا رسانه‌ای خوبی دارد و یکی هم ممکن است دارای توان بالای گفتمانی باشد. دارایی برخی کشورها مزیت‌های طبیعی و مواهب خدادادی آنهاست، مثل مطلوبیت جغرافیایی، دسترسی‌های ترانزیتی، منابع زیر‌زمینی و… . کشورهایی هم هستند که ترکیبی از این توانایی‌ها را با هم دارند. پر واضح است که میزان قدرت مذاکره‌کننده در جریان داده/ ستانده خود را نشان خواهد داد.

کنشگری که از قدرت بیشتری برخوردار باشد، داده کمتر و ستانده بیشتری خواهد داشت. در برخی مواقع اگر یک واحد سیاسی از ضعف مطلق واحد سیاسی دیگر اطلاع‌ داشته باشد (یا چنین تصوری در او ایجاد شود) ممکن است تمایل به مذاکره را کنار گذاشته و تلاش کند اهداف خود را از طریق اعمال‌ قدرت محقق کند.

اگر این تصور ایجاد شود که از طریق جنگ به دستاوردهای بیشتر و آسان‌تری از مذاکره می‌توان رسید، گزینه نظامی‌ جایگزین مذاکره شده و معادله برد و باخت (صفر و صد) به جای معادله برد- برد می‌نشیند».

عراقچی در بخش دیگری از یادداشت صراحتا تاکید می‌کند که وضعیت فعلی دستگاه دیپلماسی کشور متکی و وابسته به وجوه قدرتی است که توسط جریان مقاومت کسب شده و می‌شود.

او این تاثیرگذاری را چنان پررنگ می‌داند که محور دیپلماسی کشور را مقاومت می‌خواند و در تعریف «دیپلماسی مقاومت‌محور» می‌گوید: «دیپلماسی مقاومت‌محور» مبنای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد و «محور‌ مقاومت» تنها یکی از ابعاد آن است.

این دیپلماسی متکی بر توانمندی‌های ملی و بومی است و مهم‌ترین شاخصه‌های آن عبارتند از: توان دفاعی موشک‌محور، حضور مقتدرانه در خلیج‌فارس، گفتمان‌سازی مقاومت در منطقه پیرامونی، خردورزی عزتمندانه در عرصه بین‌المللی و ایستادگی حکیمانه در برابر نظام سلطه؛ یاد و نام سردار سلیمانی پاینده است.

هر چند ابزار دیپلماسی و اقدامات نظامی در تعامل با همدیگر ۲ ابزار اصلی مدیریت قدرت هستند و باید در کنار یکدیگر سبب تثبیت یا ارتقای قدرت شوند اما حداقل در 8 سال گذشته این تعامل برخلاف ادعای ظریف که مدعی است یک تعامل یک‌طرفه از سوی دیپلماسی بوده، یک تعامل یک‌سویه از جهت میدان به حساب می‌آمده است،

چرا که طی سال‌های اخیر بویژه از زمان روی کار آمدن دولت روحانی و قرار گرفتن ظریف بر مسند وزارت امور خارجه، دیپلماسی هیچ‌گاه موفق به کسب یا ارتقای قدرت جمهوری اسلامی نشد اما در نتیجه مجاهدت‌های رزمندگان و در رأس آنان شهید سلیمانی ایران قدرت خود را افزایش داد و این قدرت در نهایت موضع دستگاه دیپلماسی کشور را در تعاملات بین‌المللی تقویت کرد، هر چند به دلیل رویکرد اشتباه ظریف و روحانی دیپلماسی دولت‌های یازدهم و دوازدهم، دیپلماسی پرهزینه، کم‌فایده و پرهیاهو بود.

محصول عیان دستگاه دیپلماسی روحانی توافق برجام بود؛ توافقی که مولفه‌های قدرت در میدان هسته‌ای را نابود کرد و به گفته رئیس کل سابق بانک مرکزی «تقریبا هیچ» دستاوردی را برای ایران به ارمغان نیاورد.

در مصاحبه افشا شده، ظریف برای آنکه شاهد مثالی از به خدمت گرفته شدن دیپلماسی در راستای میدان به میان آورد به مذاکرات خود و لاوروف درباره برخی مسائل منطقه‌ای از جمله مساله روسیه اشاره می‌کند، این در حالی است که ظریف اساسا به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی موفق نبوده است از ظرفیت‌های این عرصه در خدمت ارتقای قدرت منطقه‌ای ایران بهره ببرد و حتی در عرصه دیپلماسی حاج‌قاسم سلیمانی خود کم‌کاری و تنبلی وزارت امور خارجه را به دوش می‌کشید

که نمونه بارز و مشهود آن سفر شهید سلیمانی به مسکو و دیدار با پوتین به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های نظامی این کشور علیه جریان تکفیری بود. در واقع حاج‌قاسم سلیمانی زمانی که دید دستگاه دیپلماسی در تحقق اهداف لازم و ضروری برای تامین منافع ملی ناتوان است خود وارد عرصه شد و اتفاقا در این عرصه نیز موفق بود.

هر چند ظریف نتوانست ظرفیت‌های دیپلماسی را در خدمت میدان قرار دهد اما از ظرفیت‌های میدان در جهت تقویت وجهه خود و پروژه مذاکراتی‌اش تمام و کمال استفاده کرد.

پس از اظهارات ظریف به صورت عیان بر همگان مشخص شده است که ریشه درخواست ثابت و لایتغیر آمریکایی‌ها مبنی بر گفت‌وگو درباره قدرت منطقه‌ای و توان موشکی ایران در تمایلات و همراهی تیم مذاکره‌کننده ایرانی با این درخواست بوده است.

اما نه‌تنها ظرفیت میدان در خدمت دیپلماسی قرار گرفت، بلکه مرد میدان نیز در نتیجه سیاست‌های منفعلانه دولت روحانی هدف حمله تروریست‌های آمریکایی قرار گرفت و به شهادت رسید.

روحانی که از ابتدا با سیاست تساهل و تسامح با غرب روی کار آمد و بر این اساس وزارت امور خارجه دولتش را برعهده محمد‌جواد ظریف قرار داد، هرگونه اقدامی را که ممکن بود برای طرف غربی برداشتی از ایجاد تنش از سوی ایران تلقی شود کنار گذاشت.

در نتیجه این سیاست منفعلانه، دولت روحانی و وزیر امور خارجه‌اش حتی به توقعات حداقلی از نتیجه دیپلماسی خود با کشورهای غربی نیز دست نیافتند. نمونه بارز آن برجام است که در نتیجه اجرای این توافق، دولت روحانی تعهدات خود را از سال 94 تا چند ماه گذشته اجرایی کرد اما حاضر به این نشد در قبال بدعهدی طرف مقابل، تعهدات خود را کاهش دهد یا طرف مقابل را مجاب به پذیرش تعهداتش کند.

در واقع تصویری که حسن روحانی و محمدجواد ظریف از دولت ایران ترسیم کردند تصویر یک دولت منفعل بود که توانایی یا اراده مقابله به مثل یا هزینه وارد آوردن به طرف مقابل را ندارد و همین سیاست منفعلانه سبب شد طی ۲ سال گذشته ضربه‌های بزرگ امنیتی به ایران وارد شود.

بزرگ‌ترین ضربه‌ای که دشمن طی این مدت به ایران وارد آورد، ترور شهید حاج‌قاسم سلیمانی بود؛ فرمانده محور مقاومت که طی 20 سال تلاش و مجاهدت ایران را به قدرت اصلی منطقه تبدیل کرد.

مدیریت و فرماندهی سردار سلیمانی در عرصه میدان جهاد و سیاست به گونه‌ای بود که از وی به عنوان قدرتمندترین فرد خاورمیانه نام می‌بردند

اما سردمداران کاخ سفید بنا بر محاسبه خود از رفتار منفعلانه دولت روحانی در پرهیز از تنش، ترور حاج‌قاسم سلیمانی را در دستور کار قرار دادند و دی‌ماه سال 98 در حالی که سردار سلیمانی در راستای ماموریت خود وارد کشور عراق شده بود او را به شهادت رساندند.

به بیان دیگر، دولت منفعل و دستگاه دیپلماسی ناکارآمد این دولت در طول فعالیت 8 ساله خود نه‌تنها نتوانستند نقش خود در جهت ارتقای قدرت جمهوری اسلامی را ایفا کنند،

بلکه با سیاست مماشات و تساهل، دست دشمن را در ضربه زدن و حذف مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی از جمله فرمانده میدان مقاومت باز گذاشتند و اینگونه نه‌تنها ظرفیت‌های میدان، بلکه فرمانده میدان را نیز در راستای آنچه خود فرصت دیپلماسی می‌پنداشتند، هزینه کردند.

متنی که خواندید به قلم کمیل نقی‌پور روز هفت اردیبهشت در روزنامه وطن امروز نوشته شده است.


واکنش پمپئو به نوار صوتی جواد ظریف

مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در توئیتی در واکنش به انتشار فایل صوتی اظهارات نسنجیده ظریف نوشت: حمله دقیق دولت ما به قاسم سلیمانی (ترور سردار شهید سلیمانی به دستور ترامپ) تأثیر گسترده‌ای بر ایران و خاورمیانه داشت. اگر حرف من را قبول ندارید از ظریف بپرسید.


جواد ظریف خطای بزرگی کرد. به صورت ماه آسمان آب دهان انداخته و این ننگ پاک نخواهد شد.

ظریف خطای بزرگی کرد. به صورت ماه آسمان آب دهان انداخته و این ننگ پاک نخواهد شد. هیچ توجیه و تاویلی آب رفته را به جو بر نمی گرداند. او دیدگاهش را گفته و اکنون هرچه بگوید ظاهرسازی است. نام او در تاریخ این کشور به عنوان کسی ثبت خواهد شد که ناجوانمردانه پنجه به صورت قهرمان شهید ملت کشید.

ظریف امنیت ملی را به خطر انداخته است. سوال این نیست که از این پس چگونه می تواند وزیر خارجه باشد، بلکه سوال این است که او تاکنون چگونه وزیر خارجه بوده است؟ وزیر خارجه چه کسی با چه دیدگاهی و با کدام اهداف؟ فردی با این دیدگاه ها دیگر چه گفته و چه کارهایی کرده است؟

قلب ایران آزرده است. در کوچه و خیابان می شنویم که حاج قاسم را یک بار دیگر شهید کرده اند. من نمی دانم جواد ظریف اکنون در چه اندیشه ای است و به دنبال کدام دست توطئه گر می گردد اما به قول مولانا ادب نگه نداشته و لذا ‘نار شهوت را حطب’ شده است. مقصر دیگری وجود ندارد.

دشمنان خونی حاج قاسم هم که گویی تاریخ مصرف ظریف را تمام شده فرض کرده و این فایل را منتشر کرده اند، خطای فاحشی کرده اند. دوقطبی مذاکره- مقاومت قرار بود با کسان دیگری ساخته شود اما اکنون با حاج قاسم ساخته شد. این یعنی پروژه اصلی که بنا بود تکلیف انتخابات را روشن کند به باد رفته است. این مکر خداوند است.

داشتن یک روایت امنیتی دقیق از مسئله بسیار مهم است اما تقلیل این موضوع به یک مسئله امنیتی خطاست. این مسئله ای بسیار بزرگ تر و عمیق تر است. نه با چند دستگیری و برخورد قضایی رفع و رجوع می شود و نه با عذرخواهی سرو ته آن هم می آید. پرده ای افتاده است. تعیین تکلیف بسیار بزرگ تری لازم است.

قاسم سلیمانی دیپلمات نبود اما دیپلماسی را به معنای تبدیل قدرت میدانی به قدرت سیاسی از هر کسی بهتر می دانست.

من نمی خواهم کسی را متهم کنم اما ظاهرا تحقیر مستمر امریکا از سوی حاج قاسم کینه هایی را در برخی دل ها انباشته است. او اذان و نماز در کرملین را از مشارکت روسیه در جنگ سوریه مهم تر می دانست. ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا!

مرتبت حاج قاسم رفیع تر از آن است که دست هر عنان بریده ای به آن برسد. ظریف تا انتهای عمر باید خجالت زده باشد که به صورت آفتاب خاک پاشیده است. اما آفتاب که لطمه نمی بیند. همچنان بر مومن و کافر بی دریغ خواهد تابید، از جمله بر محمدجواد ظریف.

متنی که خواندید به قلم آقای مهدی محمدی در کانال تلگرامی ایشان به نشانی https://t.me/mahdi_mohammadi61 منتشر شده است.


ترند شدن هشتگ هایی که نشان دهنده ناراحتی مردم از جواد ظریف است.

شش اردیبهشت : واکنش‌ها به انتشار فایل صوتی مصاحبه محرمانه محمدجواد #ظریف از شبکه سعودی اینترنشنال ( بن سلمان وهابی ) با هشتگ #پایان_ظریف

هفت اردیبهشت : ادامه واکنش‌ها به اظهارات محمدجواد #ظریف درباره نقش #حاج_قاسم سلیمانی در دیپلماسی کشور با هشتگ‌های #پایان_ظریف ، #صوت_ظریف، #رسوایی_آشنا، #خون_فرمانده و #نامرد_میدان

هشت اردیبهشت : به دنبال گسترش خبر رسوایی ناشی از درز و افشای فایل صوتی جواد ظریف در رسانه های همه دنیا و موضع گیری سران دولت آمریکا و… در حمایت از سخنانی که جواد ظریف علیه شهید سپهبد سلیمانی به زبان آورده بود ، کاربران طرفدار سازمان تروریستی منافقین با هشتگ های انگلیسی به حمایت از جواد ظریف پرداختند.


چرا جواد ظریف سال ها در دولت ایران مسئولیت داشته؟ چطور ممکن است؟

جواد ظریف واقعا کیست؟
جواد ظریف واقعا کیست؟

به گفته خود جواد ظریف ، وی در جوانی با یک ساواکی به آمریکا مهاجرت کرده ، قبل مهاجرت سالها زیر نظر انجمن حجتیه ای ها تربیت شده و پدرش با آنکه نماز شبش ترک نمیشده ، با انقلاب مخالف بوده!

حال چرا کنون این همه در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته را ، از که بپرسیم؟😐

برگرفته از کانال انرژی مثبت : https://t.me/bachemosbat/668


همان‌طور که خون شهید بهشتی ریشه منافقین را کَند، خون حاج قاسم ریشه غربگرایان را خواهد کَند

دریافت ویدیو | لینک تلگرام

دکتر قالیباف عزیز در همایش روز ملی خلیج فارس:
🔹همان روزهای ابتدای شهادت شهید سلیمانی، در یک سخنرانی به این موضوع اشاره کردم که اگر شهادت شهید بهشتی، سیدالشهدای انقلاب اسلامی در آغاز انقلاب در مقابله با منافقین موجب رسوا شدن منافقین و ریشه کن شدن حضور آنها در کشور شد، مطمئن هستیم، خون شهید سلیمانی نیز امروز موجب رسوایی غربگرایان در کشور خواهد شد و ریشه آنها را از کشور خواهند کَند و سروصداهای این روزها نشانه روشنی بر این وقایع است.


واکنش رئیس مجلس به اظهارات نسنجیدۀ وزیر امور خارجه در خصوص نقش تاریخی شهید سلیمانی

قالیباف:
🔹حالا که حاج قاسم نیست، نخواهیم گذاشت با فرصت طلبی برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود به او جفا کنند و نقش تاریخی شهید سلیمانی را وارونه جلوه دهند.


قالیباف در اولین روزهای پس از شهادت حاج قاسم دربارۀ آثار خون ایشان چه گفت؟

دریافت ویدیو | لینک تلگرام

قالیباف: ما روی حاج قاسم‌مان حساس هستیم

دریافت ویدیو | لینک تلگرام

رییس مجلس در همایش مجازی «خلیج فارس خانه ماست»:
🔹 همه ابعاد قدرت ضامن امنیت ملی ما و ضامن دیپلماسی ماست.
🔹 اگر کسانی به هر دلیلی دوگانه‌سازی فرصت طلبانه از قدرت میدانی و قدرت دیپلماسی را مطرح می کنند بدانند که اين طرح ضد منافع ملی ما، ضد تجربه بشری، و ضد علم است و هيچ منطقی به جز فرصت طلبی نمی تواند آن را توجيه کند.
🔹 هنر حاج قاسم اين بود که برای کشور توليد قدرت می‌کرد.
🔹 ما روی حاج قاسم حساسيم چون او نماد مکتب امام(ره) و نماد مقاومت کشورهای اسلامی بود.
🔹 شهید سلیمانی قهرمان ملی ماست و ما حاضر نیستیم حتی یک خط کوچک بر سیمای درخشان او وارد آید.
🔹 این اتفاق برای ما سخت و غیرقابل تحمل است.


مراقب باشیم اثرات فتنه جواد ظریف دامن ما را نگیرد

نمی‌گویم این اتفاقات نیفتاده و جواد ظریف به سردار سلیمانی توهین نکرده است. بله کرده . غیر از آن با هزاران سوال و شبهه و اشکالی که در ذهن جوانان ایجاد کرده قطعا خطاکار است
تک به تک و جمله به جمله برای دروغ‌ها و روایات معکوس ظریف دلیل و برهان و شاهد در اختیار است.

اما کمی تامل و تلاش بیشتر برای فهم و تحلیل لازمه زمان فعلی است.

از نظر بنده اصلا نباید به این صوت پرداخته میشد…
تریبون مفت ظریف همین ماهاییم… که صوت نفرت آلود و زشت و پر از غرور و دروغ و منیت و خودبرتر بینی او بازنشر میکنیم …. ما نباید رسانه او شویم …

حالا هم فرقی نکرده‌ایم…
عده‌ای از طرفداران جواد ظریف و بقیه و… گنگ خواب دیده بدون حتی ذره ای مسلح بودن به سلاح منطق به فحاشی روی آورده اند. کافیست یک متن کوتاه در نقد ظریف در توییتر بنویسید تا لشکر مجازی و جعلی با فحش های بروز به سراغ شما بیایند

ظریف در وسط انتخابات ۱۴۰۰ از همین الان بمب اتمی منفجر کرده که تشعشاتش تا لااقل ۳ ماه دیگر باقیست و ما مجروحانی که هنوز نمی‌دانیم تشعشعاتش کور و لالمان کرده…

بایستید بتکانید گرد و خاک فتنه را… فتنه ظریفِ جواد می تواند اسلام و ایران را به مرز دلار 150 هزار تومانی و جنگ و نابود ببرد … مراقب باشیم مراقب باشیم

جواد ظریف به روشنی طریف استکبار آمریکایی و دیکتاتوری رسانه آن است

جواد ظریف سرباز آمریکا در ایران – دریافت ویدیو


سخنرانی استاد رائفی پور پیرامون صوت منتشر شده ظریف | بسیار مهم

🔊 صحبت‌های افشاگرانه و بسیار مهم استاد #رائفی_پور در مورد فایل صوتی منتشر شده جناب #ظریف وزیر امور خارجه در رسانه‌های معاند سعودی

سخنرانی درباره حرف های جواد ظریف

🔴 پاسخی به ابهامات ذهن شما در خصوص این صوت منتشر شده

🔃 بشنوید و جهت روشنگری منتشر کنید.

این فایل صوتی 52 دقیقه زمان دارد . برای آسانی دریافت ، در سه حجم مختلف برای شما آماده شده است.

48 مگابایت : لینک ایتا | لینک مصاف | لینک تلگرام | لینک مدیافایر | لینک گپ

24 مگابایت : لینک ایتا | لینک مصاف | لینک تلگرام

15 مگابایت : لینک ایتا | لینک مصاف | لینک تلگرام

به توجه به سرعت و بسته اینترنت خود روی هر کدام از لینک های بالا بزنید تا دانلود شود.

خواهش میکنیم ، واقع صمیمانه از شما میخواهیم سخنان آقای رائفی پور رو درباره صوت جواد ظریف گوش کنید. ممکن است شما جهت گیری اعتقادی دیگری داشته باشید یا حتی با برخی مسائل مخالف باشید اما توجه کنید که فتنه ای بسیار بزرگ و دردسری عظیم ممکن است ایران را فرابگیرد و از بین ببرد. باید آماده باشیم. صوت آقای رائفی پور را حتما بشنوید.

استاد رائفی پور طرفداران بسیاری دارند. ایشان مسئول یک موسسه بزرگ هستند. که بیش از ده کارگروه در موضوعات مختلف را مدیریت میکنند. فعالیت های ایشان را در این سایت https://masaf.ir بخوانید. هم چنین لینک بیش از 15 مورد از کانال های موسسه مصاف را در این لینک ببینید


نظرات مردم درباره سخنان دروغ و زشت جواد ظریف و فتنه انتخاباتی

رونین درباره صوت جواد ظریف میگه :

گام‌ اول‌ #صوت_ظریف بخش میشه
گام دوم‌ به هر صورتی که شد توافق انجام‌میشه
گام‌سوم دلار میاد پایین
گام‌چهارم به مردم‌ القا میشه بانبود #مردمیدان،دیپلماسی موفق تره
گام پنجم ظریف به عنوان سوپرمن وارد انتخابات میشه،اگر ردصلاحیت شد از کاندیدای مورد نظرش حمایت میکنه


علی اکبر رائفی پور در این باره میگوید :

هیچ نیازی به توضیح و تحلیل نیست!
توییت تاجزاده ، هدف از انتشار #صوت_ظریف را صراحتاً افشا می کند.
ما به یک پروژه عملیات روانی برای #انتخابات_۱۴۰۰ مواجه هستیم تک تک این افراد بابت ایجاد هزینه برای امنیت کشور باید به پای میز محاکمه کشیده شوند.
#محاکمه_مسئولان_ناکارآمد (فاسد)


محمد پدرام درباره جواد ظریف میگوید :

ظریف بیانیه داد و حرف‌های غیرصادقانه و خودخواهانه‌اش رو صرفا اجتهادات نظری عنوان کرد. دقیقا مثل سعید حجاریان که بعد از محاکمه بابت نقشش در فتنه ۸۸، اقدامات خائنانه‌اش رو به خطاهای نظری تقلیل داده بود. این یک معنا بیشتر نداره؛ کارنامه عملی و مبانی نظری اصلاحات، ضد امنیت ملی است!


محمد پدرام دربار ظریف و عراقچی میگوید:

ظریف و عراقچی در وین دل آمریکا رو به دست میارن که برگرده به برجام. همون آمریکایی که سردارسلیمانی رو ترور کرد. همون ظریف و عراقچی که برجام، اون توافق غیرمتوازن و منفعلانه رو به کشور تحمیل کردن. همون برجامی که ظریف معتقده سردار سلیمانی در میدان براش مزاحمت و هزینه‌زایی می‌کرد! خدو!


محمد پدرام درباره استفاده دولت آمریکا از سخنان ظریف میگوید :

وزیر خارجه‌ی ترامپ برای موفقیت‌های دیپلماتیک و نظامی دولت ایالات متحده، از حرف‌های وزیر خارجه‌ی دولت روحانی شاهد می‌آورد! من جای روحانی و ظریف بودم، از شرم می‌مردم!


محمد پدرام درباره یکی از دروغ های عمدی ظریف میگوید :

ظریف مدعی شده در تیر و مرداد ۹۴ سوریه از بحران داعش عبور کرده بود و نیروی سپاه قدس با همکاری نیروی هوایی روسیه صرفا با هدف اخلال در برجام وارد جنگ با داعش شد درحالی‌که طبق گاه‌شمار جنگ سوریه دقیقا در همون زمان، دو سوم خاک سوریه در تصرف داعش بود! یعنی دقیقا زمان اوج حکومت داعش!


محمد پدرام درباره فایل صوتی ظریف نوشت :

ظریف رسما معتقده سردار سلیمانی با این هدف نیروی قدس رو وارد سوریه کرد که به برجام صدمه بزنه! یعنی معتقده نباید مواضع داعش رو می‌زدیم چون آمریکاجان ناراحت شد و برجام‌جان خراب شد! بیشتر بهش می‌خوره حافظ منافع آمریکا در دستگاه دیپلماسی ایران باشه تا حافظ منافع ملی ایرانیان!


علی اکبر رائفی پور نوشت :

ناکارآمد ترین دولت تاریخ انقلاب با ایجاد جنجال های رسانه ای و فریب افکار عمومی بدنبال مهندسی انتخابات پیش رو و فرار از پاسخگویی است دولتی که بنا بر اعلام انجمن توسعه سرمایه گذاری حرفه ای فقط در جریان بورس موجب شد ۴۶ میلیون ایرانی ۴۰ درصد سرمایه خود را از دست بدهند! #صوت_ظریف


علی اکبر رائفی پور نوشت :

اگر همان روز که روح الله زم در اعترافاتش از نقش کلیدی او ! در شکل گیری و حمایت از آمدنیوز گفت با او برخورد می شد، امروز شاهد انتشار اراجیف #ظریف نبودیم. #هوایی


علی اکبر رائفی پور نوشت :

قرار دادن دیپلماسی در مقابل واژه “میدان” توسط #ظريف که پیشتر به عنوان نماد سردار سلیمانی ( #مرد_میدان ) در ذهن ها ثبت شده خبر از یک طراحی هوشمندانه می دهد. برداشت های داخلی برای #انتخابات۱۴۰۰ از صوت ظریف به کنار ، آقایان در حال فراهم کردن مقدمات برجام منطقه ای و موشکی هستند.


پارانوئیـــد درباره این موضوع نوشت :

همیشه نگران این بودیم که نکنه مواجهه‌ی حاج‌قاسم با داعش و تروریست‌ها در عراق و سوریه و .. باعث بشه که خائنین باندِ نیویورکی تو وزارت خارجه میدون رو خالی ببینن و با توافق برجام ، به نظام هزینه‌ای تحمیل بشه ..
حالا با این اعترافات آقای ظریف فهمیدیم
سردار حواسش به همه‌جا بوده و نذاشته این آقایون چوبِ حراج به عزت و استقلال این مملکت بزنن .. خدا میدونه اگه سردار نبود و یا حواسش نبود چه بلایی بر سر دین و دنیای این مردم میومد .. خدا رحمتت کنه سردار که اگه آقایون خودشون اعتراف نمی کردن ، این خدمت شما در تاریخ گم میشد
آقای ظریف متشکریم که ناخواسته و دوباره به ملت ایران یاداوری کردی ، سردار جلو خسارت محض به این مملکت را گرفت ..

برای از دست دادن چنین مردی باید سالها خون گریه کرد ..


امشب بازم دل‌مون برات تنگ شد حاجی


آرایش غلیظ جواد ظریف

1.

بازخوانی یک پروژه‌ی تبلیغاتی که به شکل فاجعه‌باری ضدتبلیغ شد

2.

داستان #صوت_ظریف داستان نشت و درز و سرقت نیست. با یک پروژه تبلیغاتی کاملاً «هماهنگ» و «طراحی شده» انتخاباتی مواجه هستیم که حتی زمان‌بندی انتشار هم با سفر «سوژه» هماهنگ شده تا نباشد که بخواهد توضیحی دهد. البته طراحان برخی محاسبات را اشتباه کردند و سخت پشیمان خواهند شد.

3.

در تاریخ تبلیغات بازرگانی و روابط عمومی نمونه‌های مشهوری از پروژه‌هایی داریم که به فاجعه‌ و افتضاح تبدیل شدند و بعضا برای عبرت به دانشجویان تدریس می‌شوند. به نظرم پروژه #صوت_ظریف هم در آینده به عنوان نمونه‌‌ای شاخص در تاریخ افتضاحات تبلیغاتی و روابط‌عمومی تدریس می‌شود.

4.

اما برای آنها که شک دارند این پروژه با وزیر «هماهنگ شده» است، علاوه بر سکوت معنادار چند روزه‌ی آقای وزیر، شاید این نکته جالب باشد که جناب شعبانی معروف – مشاور سابق دکتر ظریف – هم گفته‌ که انتشار این مصاحبه به نفع نامزدی دکتر ظریف در انتخابات است. | لینک توییت

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

Mohammad Ali Shabani (@mashabani)

I.e. while Zarif criticizes power of Quds Force incl elements of its approach to region, reality is that Soleimani failed in alleged quest to destroy JCPOA alongside other aims. Clearly, Quds Force is not all-powerful.

Conclusion: Leak benefits Candidate Zarif, less so FM Zarif.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

5.

به نظرم «تِم» این فایل صوتی منتشر شده، کاملا در امتداد «تِم» مصاحبه‌ دکتر ظریف با روزنامه اعتماد بود. آن مصاحبه هم یک پروژه تبلیغاتی در راستای «ری-برندینگ» دکتر ظریف بود‌. یک «گریم ملایم» برای انتقال از نقش وزیر امور خارجه، به نقش نامزد ریاست‌جمهوری.

6.

گزاره‌ی معروف آن مصاحبه که کاملاً حساب‌شده در متن کاشته شده و شاید از قبل طراحی و تمرین هم شده بود، «صفر بود اختیارات وزیر خارجه» و «مأمور و معذور» بودن او بود. قرار بود دکتر ظریف «غسل تعمید» داده شده و تطهیر شود تا برای «تولدی دیگر» آماده شود.

7.

در تحلیل آن مصاحبه نوشتم که تناقض‌های دکتر ظریف گاه به جایی می‌رسد که حیثیت حرفه‌ای او را نیز خدشه‌دار می‌کند. اما مصاحبه‌کننده به مثابه‌ی یک «گریمور» تا حد ممکن آسیب‌ها را مدیریت کرده بود. حداقل در آن مصاحبه «صداقت» و «شرافت» دکتر ظریف خدشه‌دار نشد.

8.

اما در این مصاحبه اخیر، به نیت انتساب برخی صفات مثبت و جذاب به سوژه‌ی مورد نظر پیش رفته‌اند (دیپلمات نخبه‌ی مظلوم و دلسوز که با دست بسته برای وطن می‌کوشد)، اما در عمل اساسی‌ترین صفات مورد نیاز برای هر نامزد انتخاباتی، یعنی صداقت و شرافت سوژه را به باد فنا داده‌اند.

9.

وزیری که چند هفته قبل در کلاب‌هاوس دعوت شدن سردار سلیمانی به مسکو و مذاکره در مورد سوریه را با افتخار جزء ثمرات برجام به ملت می‌فروخت، در این نمایش تبلیغاتی می‌گوید اساسا این سفر و رایزنی روس‌ها با سلیمانی برای بر هم زدن برجام بود! تقدم و تأخر گفته‌ها مهم نیست. تناقض مهم است.

10.

اصلا به فرض روس‌ها بعد از برجام حاضر شده باشند با ایران در سوریه همکاری کنند. چرا باید وزیر خارجه ایران از این که یک فرقه‌ی وحشی و خطرناک مثل داعش شکست بخورد و نابود شود ناراحت است؟ نکند قول و قراری بوده که پس از صنعت هسته‌ای، سوریه را هم دو دستی تحویل آمریکا دهند؟

11.

ظاهرا برای مغزهای کوچک استعمارزده، اهمیت خرید هواپیما برای تسهیل مسافرت‌های خارجی طبقه‌ای که آنها بدان تعلق دارند، از شکست سلطه‌ی داعش بر سوریه و عراق و دفع داعش از نزدیکی مرزهای ایران و حفظ نفوذ راهبردی و دست برتر ایران در معادلات منطقه اهمیت بیشتری دارد.

12.

آیا طراحان این پروژه‌ی تبلیغاتی و نشر دهندگان فایل صوتی حاضرند نامه‌نگاری‌های مسئولان وزارت امور خارجه به مسئولان عالی‌رتبه نظام برای گرفتن پرونده سوریه از سردار سلیمانی و تقدیم آن به وزارت خارجه برای «نقد شدن» در مذاکرات را هم منتشر کنند؟

13.

آیا طراحان این پروژه حاضرند توضیح دهند که ماجرای قهر وزیر خارجه با رییس جمهور در شهریور ۹۹ چه بود؟ علت اصرار وزیر خارجه برای پذیرش طرح پوتین چه بود؟ چرا دکتر ظریف اصرار داشت رئیس جمهور ایران با قاتل سردار سلیمانی در جلسه آنلاین سران ۵+۱ شرکت کند و با ترامپ گفت‌وگو کند؟

14.

چه بسا بی اعتنایی‌های تحقیرآمیزی که دکتر ظریف پس از روی کار آمدن دولت بایدن تحمل کرد و شرط و شروط دولت بایدن برای بازگشت به برجام هم ناشی از این باشد که آنها هم خبر داشتند که وزیر خارجه ایران چقدر برای مذاکره با دولت ترامپ دست و پا زده و لابی کرده است.

15.

وقتی نگاه یک‌سره خیره به غرب است، نتیجه همین می‌شود. وزیری که حتی پس از امضای توافق با چین می‌گوید سیاست نگاه به شرق زمانی که خود شرق نگاهش به غرب است جواب نمی‌دهد، اکنون می‌گوید روسیه مخالف برجام بود و نمی‌خواست توافق ایران و غرب شکل بگیرد و دنبال بر هم زدن آن بود.

16.

قاعدتا کار «نوابغ دیپلماسی» باید همین باشد که از میدان تعارض منافع قدرت‌ها دنبال تأمین حداکثری منافع ملی ایران باشند، نه آنکه همه‌ی تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد، آن هم سبد سوراخ، بگذارند و همه‌ی سرمایه‌ی خود را در قماری بزرگ در معرض نابودی و تباهی قرار دهند.

17.

وزیری که در مصاحبه با اعتماد گفت مراسم تشییع باشکوه سردار سلیمانی نشان داد قهرمان مردم ما کسی است که در برابر امریکا بایستد، اکنون با غصه و حسرت کاهش محبوبیت خودش را با افزایش محبوبیت سردار سلیمانی مقایسه می‌کند و تلویحا مردم را سرزنش می‌کند که ارزش «دیپلماسی» را نمی‌فهمند.

18.

از حضرت امیر (ع) نقل است که «دروغ‌گویی عیبی رسوا کننده است». کاش تصویر دکتر ظریف فقط به عنوان یک وزیر خارجه ساده‌لوح و بی‌کفایت که امتیازات زیادی داد و هیچ امتیازی نگرفت در تاریخ ثبت می‌شد. حتی خاتمی هم سال‌ها قبل گفته بود ترجیح می‌دهم به من بی‌عرضه بگویند تا خائن.

19.

اما وزیری که در کارنامه‌اش هیچ دستاوردی ندارد، برای توجیه ناتوانی خود مذبوحانه بر چهره‌ی تابناک اسطوره‌ی بین‌المللی مقاومت پنجه می‌کشد. وزیری که از «بچگی» دیپلمات بوده و «سربازی‌»اش را هم در نیویورک گذرانده، حتی تاریخ حضور مدافعان حرم در سوریه را نمی‌داند.

20.

طراحان این پروژه‌ی تبلیغاتی، که متأسفانه دکتر ظریف هم داوطلبانه و مشتاقانه در «سیاه‌بازی» آنها ایفای نقش کرده، مانند آرایشگران ناشی یک آرایش غلیظ بی‌ربط و نامتناسب با شخصیت و مجلس به این «عروس انتخاباتی» خود داده‌اند. در واقع او را با چهره‌ی «بدکارها» بیرون فرستاده‌اند.

21.

در تاریخ و فرهنگ و ادبیات ما، همواره در کنار اسطوره‌ها و قهرمان‌ها، آدم‌های حقیری بوده‌اند که ضعف‌ها و ناکامی‌های خود را به وجود آن قهرمان‌ها فرافکنی کرده و از بغض و حسد آن قهرمانان در عذاب بوده‌اند. گاه با ناجوانمردی برای ریختن خون و یا آبروی آن قهرمانان اقدام کرده‌اند.

22.

اما همچنان نام آن قهرمانان و اسطوره‌ها است که به احترام زنده مانده است و حکایت آنها است که سینه به سینه نقل می‌شود و الهام‌بخش نسل‌ها است. عزت و ذلت به دست خدا و بر اساس سنت‌های الهی است. اما گویی تقدیر آن است که خبیث‌ها، حسودها و نامردها به دست خودشان ذلیل و رسوا شوند.

/پایان/

برگرفته از توییتر آقای شهاب اسفندیاری : https://twitter.com/shbesfand


در باب مسئله فایل صوتی ظریف و ترور شهید سلیمانی و انتخابات آینده ایران

بسمه

درزنامه


.

1- اگر خاطر شریف باشد در فایل «درنگی بر یک ترور» تاکید داشتم که خط ترور #سلیمانی را می بایست در داخل پی جُست. بدین معنا که امریکایی ها سیگنال جسارت چنین تروری و عدم پاسخگویی متوازن ایران و درگرفتن جنگ میان طرفین و چه بسا حتی پیشنهاد حذف او را از داخل دریافت کرده بودند.

باز اگر یادتان باشد همان جا گفتم که از دید خط یادشده، #سلیمانی اصلی ترین مانع بر سر پروژه مهندسی سیاست داخلی از طریق مهندسی سیاست خارجی بود.

بدین معنا که مانع سترگ و درشت بر سر گذار از نقش ضدسیستمی به سیستمی و یا همان چیزی بود که امریکایی ها از آن به #برجام‌_منطقه ای یاد می کردند. لینک

2- هجده مال قبل از آن و در بازگشت از دمشق در جلسه (https://t.me/MasoumiNotes/1334) بسته ای با حضور جمعی از نخبگان حوزه سیاست خارجی از درگرفتن جنگی ادراکی بر پایه #دوگانهمقاومتپیشرفت سخن گفتم که «…برساختن سازه ای ادراکی مبنی بر وجود تخاصم و تضاد میان دوگانه مقاومت-پیشرفت بود؛ به گونه ای که میان این دو جمع شدنی نیست.

بدین معنا که اتخاذ راهبرد عدم سازش و مقاومت در برابر ساختار موجود بین المللی به معنای محرومیت از مزایا و منافع پیشرفت و توسعه و تبدیل شدن بازیگر تجدیدنظرطلب به اردوگاه فقر، فلاکت، عقب ماندگی و محرومیت خواهد بود.» لینک

3- آبان ماه 1398 و دو ماه مانده به #تروربغداد با توجه به تشدید وخامت اوضاع اقتصادی ایران و سوریه در توئیتی (https://twitter.com/Mh_masoumi84/status/1195103806821937152?s=19) از شدت گرفتن جنگ های هیبریدی اقتصادی ادراکی! با هدف گسست سامان و انسجام اجتماعی و فروپاشی فرسایش دولت و ملت ها گفتم.

و این که «الگوی جدید جنگی که این روزها درپهنه ای از بیروت تا بغداد تا تهران و دمشق درحال تجربه است… پیروزی در نبرد #سخت ضرورتا به معنای پیروزی در نبردهای پیچیده تر معیشتی ادراکی نخواهد بود.»

4- باز یادتان باشد در باب انفجارهای پی در پی در صنایع دفاعی و هسته ای (با اهداف چندگانه) و پس از آن ترور بزرگمرد #فخری_زاده نیز همین را گفتم که ردپای این بازی را می بایست در کارپردازی یک شبکه-محفل سیاسی و‌ امنیتی ذی‌نفع #داخلی پی جُست.

شبکه‌ای که به جِد به دنبال مهندسی سیاست داخلی کشور از طریق مهندسی سیاست خارجی است… آنجا از درد زایمان تبدیل ج‌اا به #عضو_عادی_سیستم_بین_الملل سخن گفتم. لینک

5- به گمان من پشت پرده #انتشار این نوار صحبت های محمدجواد ظریف همان محفل سیاسی-امنیتی خاصی است که پیش از این از آن سخن گفتم.

محفلی که از یک سو به دوقطبی سازی انتخاباتی جهت شکست حریف خود می اندیشد و از دیگر سو راه را برای پس از پیروزی و حذف موانع برجام منطقه ای و پس از آن دفاعی هموار می سازد. (در غیر اینصورت می بایست پروژه نفوذ در نهاد مصاحبه کننده را پذیرفت که مدعای مخالفان دولت در این خصوص را تایید می کند. شق سومی وجود ندارد.)

با این حال به گمانم محمدجواد ظریف، بازی خورد. چه بسا او خود بخشی از پروژه انتشار نباشد و نظر من همین است و الله عالم. حتی اگر حالا ظریف عملا از نتیجه حاصل شده بدش هم نیاید!

6- در خصوص صحت و سقم گفته های محمدجواد ظریف فعلا حرفی نمی زنم. از برخی ادعاها بی اطلاعم. برخی از گفته های او را درست می دانم و برخی را ( از حیث تاریخی و آکادمیک) متحیرانه خطای فاحش می دانم.

به ویژه در حوزه منطقه ای و پرونده سوریه! و بعضا نگاه کلی اش به منطق روابط بین الملل و دیپلماسی و دوگانه سازی های رایج موجود در کف تایم لاین های رسانه ها! بالطبع حق هر شخصیت سیاسی است که برخی از باورها و دیدگاه هایش را در فضای محرمانه و به صراحت برای آینده تاریخ بیان دارد.

فارغ از این که صادقانه و واقع بینانه و مسئولانه سخن بگوید یا به دأب عموم مسئولین این کشور، فرافکنانه و از باب تطهیر خود و شانه خالی کردن از مسئولیت ناکامی ها و شکست های هشت ساله! شاید شب های آینده در فایلی صوتی، چیزهایی در خصوص #تکست و نه #کانتسکت صحبت های ظریف گفتم.

پ.ن1: در یکی دو ماه آینده، بیشتر از ضرورت دست کشیدن از نقش آفرینی منطقه ای و قدرت دفاعی خواهیم شنید.

از چندماه قبل به دوستانی می گویم دوگانه معیشت-مقاومت یا معیشت-موشک اصلی ترین گفتمان محفل مزبور برای مهندسی افکار عمومی و انتخابات خواهد بود. لینک (https://t.me/MonbathatMedia/22) و من اگر ذره ای اطمینان داشتم که بعد از دست شستن از سه گانه هسته ای، منطقه ای و دفاعی، معیشت مردم به ساحل آرامش می رسید (بالطبع نه صرفا در یکی بازه زمانی موقت) پرچمدار بردن سر #مقاومت در طبق اخلاص برای بایدن می بودم.

پ.ن2: در همین حال که با بیجامه مشغول نگارش این وجیزه هستم مایکل روبین (Michael Rubin) پژوهشگر ارشد حوزه ایرانِ اندیشکده امریکن اینترپرایز از سفر مخفیانه ویلیام برنز رئیس سازمان سیا و از طراحان برجسته برجام به بغداد و دیدار با برخی از #مسئولین_ایرانی خبر می‌دهد. لینک (https://www.19fortyfive.com/2021/04/the-real-iran-nuclear-talks-why-did-bill-burns-go-to-baghdad/) (منتظر رد یا تایید خبر می مانیم)

برگرفته از کانال ” مُنبثّات | پراکنده ها و شطحیات یک پژوهشگر” : https://t.me/MasoumiNotes


سلیمانی برنده شد و ظریف بازنده

اخیرا فایلی صوتی از وزیر امور خارجه در یک رسانه ضدایرانی و مزدور بن‌سلمان منتشر شد که مصداق واقعی مثل نعل وارونه زدن برای رد گم کردن است.

گویند در روزگار قدیم دزدی با ۲ اسب به قلعه حاکم رفت. قلعه حاکم غیر از در ورودی آبراهه‌ای داشت که دزد مکار اسب‌هایش را در کنار آبراه بست و از درون جوی آب وارد قصر شد و پس از دزدی از همان راه خارج شد.

اما هنگام بازگشت نعل اسب‌هایش را کند و به شکل وارونه بر سم اسب‌ها بست و رفت. ردزن معروف شهر بعد از کلی دقت گفت دزدی با ۴ اسب از جوی آب وارد قصر شده و بازنگشته است. قصر را زیر رو کردند اما نه اسبی یافتند و نه دزدی دیدند.

سال‌ها گذشت تا خود دزد راز آن دزدی را فاش کرد.

در این فایل صوتی که گفت‌وگویی است تحت عنوان سلسله برنامه‌های تاریخ شفاهی دولت تدبیر و امید که زیر نظر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری انجام شده است، ظریف می‌گوید: «من و سردار سلیمانی الزاما هم‌نظر نبودیم در همه چیز.

اما احساس می‌کردیم که ما موظفیم با هم هماهنگ باشیم و این کار را می‌کردیم و من این را می‌توانم به جرأت بگویم من دیپلماسی را بیشتر هزینه کردم برای میدان، در طول کار من هیچ زمان نتوانستم، نه اینکه نخواستم، نتوانستم به فرمانده میدان بگویم این کار را بکن من در دیپلماسی نیاز دارم.

تقریبا هر بار که من برای مذاکره رفتم، این شهید سلیمانی بود که [می‌گفت] من می‌خواهم تو این خاصیت را بگیری و این نکته را بگیری. می‌گفت تو می‌ری با لاوروف مذاکره می‌کنی ازش، یک، ۲، ۳، ۴ را بخواه. اما اینکه مثلا من بگم به ایشون که شما مثلا فرض کنید از هواپیمای ایران‌ایر در خط تهران – سوریه استفاده نکن، ایشون زیر بار نمی‌رفت.

ما بسیاری از هزینه‌های دیپلماتیک که دادیم به خاطر این بود که برای ما میدان اولویت داشت. [لیلاز:] برای شخص جنابعالی یا نظام؟ [ظریف:] برای نظام، یعنی در این حد دیپلماسی فدای میدان شد. میدان بخواهد تصمیم بگیرد، یعنی اهداف میدانی بخواهد حاکم بشود به استراتژی کشور، این می‌شود که می‌توانند با ما بازی کنند.

او می‌گوید چون میدان اصل است، اگر ۲ درصد هما امن‌تر از ماهان باشد باید از هما استفاده کنم. حالا اگر 200 درصد بخواهد به دیپلماسی ضربه بزند، باشد. ما قدرت را داریم تک‌ساحتی می‌بینیم. میدان حاکم بر تبلیغات است. میدان حاکم بر اظهارنظرهاست. میدان حاکم بر همه چیز است. حاکمیت یگانه است. میدان، میدان تصمیم می‌گیرد».

در تحلیل این سخنان ظریف باید گفت این سخنان نه‌تنها گردی بر چهره نورانی سردار دل‌ها نمی‌تواند بپاشد، بلکه باطن کسانی را عیان کرد که با تک‌ساحتی کردن قدرت در حوزه دیپلماسی در تلاش بودند با فروش منافع ملی در حوزه هسته‌ای یا نظامی به خیال خود با جهان گفت‌وگو کرده و مشکلات کشور را حل کنند.

اینکه چه کسی قدرت را تک‌ساحتی می‌بیند لازم است به اوایل دولت روحانی بازگردیم و مروری بر چند مطلب داشته باشیم. دکتر ظریف 12 آذر 92 در دانشگاه تهران مطالبی را بیان می‌کند که موجب عکس‌العمل فراوانی می‌شود

به طوری که تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری ایشان را به نگاه تک‌ساحتی از نوع دیپلماسی متهم می‌کنند و دکتر ظریف در تایید این موضوع مطلبی را با این مضمون در فیسبوک منتشر می‌کند: «جالب‌تر اینکه تعدادی از نمایندگان محترم مجلس در تذکر دیروز خود به بنده فرموده‌اند که من از فرهنگ شهادت و مقاومت مردم به عنوان بزرگ‌ترین عامل بازدارندگی کشور بیگانه‌ام و قدرت را صرفا در دیپلماسی می‌دانم».

ظریف در آن جلسه در جواب یکی از دانشجویان می‌گوید: «غربی‌ها از ۴ تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند. آیا شما فکر کردید آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد، از سیستم دفاعی ما می‌ترسد؟ آیا واقعا به خاطر قدرت نظامی ما است که آمریکا جلو نمی‌آید؟»

این مطالب درست در زمانی مطرح می‌شود که شرق آسیا در حال تغییر و تحولی است که منافع ملی ما را بشدت تهدید می‌کند و نظام در حال عملیات میدانی در عرصه سوریه، لبنان و عراق است و لازمه آن هماهنگی عرصه میدانی و عرصه دیپلماسی برای تامین منافع ملی است اما مذاکره‌گرایانی چون ظریف اصولا اعتقادی به بهره‌برداری از توان نظامی و امنیتی در راستای قدرت‌بخشی به دیپلماسی نداشته و ندارند.

برخلاف اظهارات ظریف که نظام را متهم به تجمیع قدرت در قدرت میدانی می‌کند، خود ایشان و طرفداران مذاکره هستند که قدرت را فقط در دیپلماسی می‌دانند و البته این تفکر با نتیجه‌ای که در برجام به دست آورده‌اند نمی‌توانند نتیجه درخشان قدرت میدانی ایران را ببینند، لذا تلاش دارند ناکامی و بی‌تدبیری خود در مذاکرات را با این دوگانه‌سازی مقاومت- مذاکره و سازش توجیه کنند.

اعتراف ظریف به این مطلب که میدان برای او از اولویت برخوردار نبوده، بلکه مجبور بوده است که به راهبرد نظام تن دهد، مؤید این است که تک‌ساحتی دیدن قدرت در مذاکره و سازش، استراتژی غربگرایان بوده است، در حالی که نظام جمهوری اسلامی و در رأس آن مقام معظم رهبری در تمام این دوران بر هر دو حوزه قدرت چه قدرت میدانی و چه قدرت دیپلماسی تاکیده و از مذاکرات در تمام مراحل حمایت لازم را کرده‌اند.

خود سردار سلیمانی نیز بسیاری از مسائل مربوط به جغرافیای مقاومت را با دیپلماسی البته از نوع مقاومتی و نه التماسی حل می‌کرده است. به طور مثال سفر سردار سلیمانی به روسیه و ملاقات ۳ ساعته با پوتین و در نتیجه مشارکت راهبردی پوتین در جنگ سوریه به نفع محور مقاومت، نشانه اهمیت راهبرد دیپلماسی مقاومتی در اندیشه سردار شهید سلیمانی است.

سردار سلیمانی هم مرد میدان و هم مرد دیپلماسی بود. اینکه ظریف معترف است سردار سلیمانی از او می‌خواهد در مذاکرات چه موضعی بگیرد و چه مطالباتی را مطرح کند، نشانه این است که سردار شهید ضعف تیم مذاکراتی ایران را می‌شناسد و می‌خواهد به مذاکره‌کنندگان کمک کند تا با دستی پر وارد عرصه گفت‌وگو شوند و در نتیجه منافع ملی بهتر و جامع‌تر تامین شود.

اما تقی‌زاده‌های معمم و مکلا بدون توجه به قدرت میدانی ایران در منطقه که حاصل خون هزاران شهید مدافع حرم ایرانی و غیرایرانی است حتی حاضرند قدرت دفاعی و موشکی و منطقه‌ای ایران را روی میز مذاکره بگذارند.

بر خلاف آنچه ظریف می‌گوید در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران مساله نظامی و امنیتی و دیپلماسی از اهمیت فوق‌العاده‌ای و البته از مکان و موقعیت معین برخوردار است و جمهوری اسلامی در تلاش نبوده است یکی را فدای دیگری کند.

اما اینکه نظام در یکی موفق و در دیگری ناموفق بوده است دقیقا به این مربوط می‌شود که چه کسی و با چه تفکری و در کجا حاکم بوده است. دستاورد ایران در محور مقاومت امروز نفوذ بی‌نظیر ژئوپلیتیک در منطقه و تقویت بازوهای دفاعی جمهوری اسلامی است که حاصل عمل و اندیشه سردار شهید سلیمانی با تفکری انقلابی و ولایتمدار است

اما دستاورد ایران از دیپلماسی که حاصل عمل و اندیشه دکتر ظریف و روحانی است برجام نافرجامی بوده که هیچ دستاوردی در رفع تحریم‌ها و رفع مشکلات اقتصادی کشور نداشته است. وجدان‌های بیدار درباره این ۲ عملکرد قضاوتی منصفانه خواهند کرد.

اما نکته آخر نشر این فایل صوتی در آستانه انتخابات آن هم از یک رسانه معاند و مزدور ضدنظام جمهوری اسلامی می‌تواند بخشی از یک پروژه طراحی‌شده برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری باشد که توسط عوامل نفوذی طراحی شده است.

پروژه مقاومت- مذاکره یا قدرت میدان-‌قدرت دیپلماسی برای ایجاد شکاف در جامعه در راستای بازسازی چهره مذاکره‌گرایانی است که در آستانه پایان دولت، پایان عمر سیاسی آنان نیز فرا می‌رسد، لذا نهاد‌های امنیتی نباید بسادگی از کنار نفوذ عناصر مرتبط با رسانه مزدور بن‌سلمان و طرفدار داعش در مراکز حساس کشور عبور کنند.


‏میدان را اگر به دست شما داده بودند که در ضریح زینبیه هم بتن ریخته بودند…

حجت الاسلام محمد مهدی فاطمی صدر در واکنش به حرف های خارج از منطق و خاج از حدود عرف و خارج از حدود شرع آقای جواد جواد ظریف نکاتی نوشته اند که در ادامه میخوانیم.

شما می توانید نوشته های حجت الاسلام فاطمی صدر را در توییتر https://twitter.com/fatemisadr_ir و در تلگرام https://t.me/fatemisadr_ir_3 و برخی از مطالب را در بله https://ble.ir/fatemisadr_ir بخوانید

این مطالب در قالب توییت (کوتاه نوشته) در ساعات مختلفی پس از پخش صدای جواد ظریف از شبکه انگلیسی-اسرائیلی ” سعود اینترنشنال” نوشته شده است. بخوانیم:


‏شهدای بحرینی خلیج روی دست‌مان مانده بودند؛ دولت تعلیق و وزارت خارجه‌اش از بنی‌سعود می‌ترسیدند یا زیر حمایت ما از انقلاب بحرین می‌زدند؟ رئیس بن‌یاد شهید شهر حتا گفته بود: این‌ها شهید نیستند. تماس حاج قاسم کار را حل کرد. آن چهار نفر در گل‌زار شهدای به‌هشت معصومه دفن شدند…


‏فاصله‌ی دست‌گاه سیاست خارجی ما از سازمان جبهه‌ی مقاومت چه اندازه است؟ به اندازه‌ی روزهایی که جنازه‌ی شهدای مجروح حرکت انصارالله یمن در سردخانه‌ی معراج شهداء ماند تا مدیران به فرمان‌دهان اجازه‌ی دفن آن‌ها در ایران را بدهند…


‏چه شد که حاج قاسم پرونده‌ی جبهه‌ی مقاومت را به دیپلمات‌ها وانسپارد؟ تجربه‌ی تلخ واسپاری پرونده‌ی ۵۹۸‌ به آن‌ها.‌..


‏می‌گوید: من را تکفیر کردند. نابغه‌ی سیاست خارجی حتا مفهوم و مصداق تکفیر را نمی‌فهمد و می‌پراند…


‏حاج احمدآقا به آن شیخ گفته بود: اگر شما کاسه‌ی شیشه هستید امام کاسه‌ی آهن است، به هم بخورید شما می‌شکنید؛ به آن وزیر باید گفت: حاج قاسم کاسه‌ی آهن است…


‏می‌گوید: تا امضای برجام و ورود روسیه، ایران نیروی زمینی در سوریه نداشت. گردش نابغه‌‌ی دیپلماسی در صنایع موشکی هر زمان تمام شد به مزار شهدای مدافع حرم ببریدش تا تاریخ شهادت آن‌ها را ببیند…


‏می‌گوید: مبادله‌‌ی شیعیان فوعه و کفریا با زندانیان(؟) حلب زمستان نودوچهار انجام شد. نمی‌گوید: آن مذاکره به دیوار خورد، و سال بعد و بعدترش آن‌ مردم هنوز در محاصره‌ی مسلحین بودند…


‏ما روسوفیل نیستیم؛ در امریکوفیل بودن شما اما شکی نیست…


‏موضع نابغه‌ی دیپلماسی نسبت به شهدای مدافع حرم؟ بازی روس‌ها آن‌ها را به کشتن داد…


‏قاسم سلیمانی سردار اسلام بود نه سرباز روسیه…


‏دوقطبی ما دوتایی رزم|مذاکره و میدان|میز نیست، دوتایی جهاد|قعود است…


‏کسی که یک روز جهان مجاهدین را دیده باشد یک عمر باقالی بار قاعدین نمی‌کند…


‏میدان را اگر به دست شما داده بودند که در ضریح زینبیه هم بتن ریخته بودند…


‏قتل الله من قتلک بالایدی و الالسن…


‏اکنون همه می‌دانیم که چه کسانی با چه منطقی به دست حضرت روح‌الله جام زهر دادند…


‏نابغه‌‌ی دیپلماسی می‌گوید: رزمنده‌های ایرانی مدافع حرم تلفات بازی روسیه در سوریه بودند. منطقی‌ترین دعای ما برای او آن است که با این شهداء محشور نشود…


‏جنایت نابغه‌ی دیپلماسی معناگردانی مغلوط دفاع از حرم در سوریه به بازی زمینی روسیه است، و این بازی با خون خوب‌ترین شهیدان نهضت بخشودنی نیست…


‏دیپلماتی که بزرگ‌ترین شاخصه‌اش موالات با کفار امریکایی بوده است دوره اف‌تاده است که رزمنده‌های ایرانی در سواری دادن به کفار روس جان داده‌اند…


‏به سیاق نابغه‌‌ی دیپلماسی که ما را به جهت مخالفت با برجام به هم‌سویی با بن‌یامین نتانیاهو متهم می‌کرد، اکنون به جهت تهمت هم‌دستی با روس‌ها می‌توان خود او را به هم‌سویی با محمد الجولانی متهم کرد…


‏از سال هشتادوهشت تا بیش از یک دهه پس از آن ابطال‌طلب‌های امریکوفیل ایرانی در شعارهاشان در جا زده‌اند. روز قدس آن سال بلندگو می‌گفت: مرگ بر امریکا، این‌ها می‌گفتند: مرگ بر روسیه. ما که گفتیم: نه شرقی، نه غربی، آن‌ها جمهوری ایرانی را فریاد زدند و ملحد بودن‌شان را سر دست گرفتند…


‏اگر موشک‌ها را در برجام، مخفیانه، نفروخته بودید از چه رزمایش موشکی ما مخل برجام‌تان بود؟ اگر منطقه را در برجام، مخفیانه، نفروخته بودید از چه جهاد ما در سوریه مخل برجام‌تان بود؟ دروغ می‌گفتید، دروغ می‌گویید…


‏لب ایراد وزیر خارجه‌ی دولت تعلیق به فرمان‌ده سپاه قدس آن است که از چه آن شهید به ضمیمه‌های منطقه‌‌یی برجام در میدان تن نداده بود…


‏دیاثت در سیاست؟ کسی که می‌گوید یک ماه پس از اجرائی شدن برجام نباید چند لشکر رزمنده به سوریه می‌فرستادید تا چندده‌هزار نفر ناموس شیعه را از محاصره‌ی مسلحین سلفی در نبل و الزهراء بیرون می‌کشیدید…


‏مسأله به راحتی هم‌این است که قاسم سلیمانی بازی روس‌ها را خورده بود؟ یا جواد ظریف بازی امریکایی ‌ها را…


‏کتمان نظر کارشناسی خیانت است؟ نظر کارشناسی ما هم آن است که ماده‌ی دیپلماسی شما سفاهت آمیخته به وقاحت است…


درباره جنجال #ظریف از نگاه استاد یامین پور


صوت گناه آلود جواد ظریف از ابتدا هم قرار بود عمومی پخش شود

شما احتمالا بارها این صوت را شنیده اید اما هر بار به تکه پراکنی های سخیف این قسمت دقت کرده اید.
اینجا ظریف رسما سوتی می دهد. می گوید : یادآوری میکنم تا سخنانم را تقطیع نکنند.
.
سوال ؟ مگر از حسن روحانی تا سخنگوی دولت و سخنگوی وزارت خارجه نمی گویند قرار بوده این صوت درون سازمانی باشد و منتشر نشود ؟ پس چرا ظریف از انتشار حرف هایش میترسیده و نگران تقطیع بوده است ؟
.
پاسخ همانیست که خودتان میدانید : صوت از ابتدا برای انتشار تهیه شده است…


صفحه نخست #وطن_امروز، ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

صفحه نخست #وطن_امروز، ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰


#نامرد_میدان

يُريدُونَ أَنْ يُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ يَأْبَي اللَّهُ إِلاَّ أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ

همواره می خواهند نور خدا را با سخنان باطل [و تبلیغاتِ بی پایه] خود خاموش کنند؛ ولی خدا جز اینکه نور خود را کامل کند، نمی خواهد، هر چند کافران خوش نداشته باشند.
آیه 32 سوره توبه


از بردن نام شهیدان شرمتان باد چون طشت رسوایی تان از بام افتاد

شعرخوانی استاد مطیعی عزیز درباره دروغ های جواد ظریف

شطرنج بازان سیاست را بگویید
تا کی اسیر حرص و ترس و آرزوید؟
تا کی چنین در قید و بند رنگ و نیرنگ؟
فردا چه خواهد ماند، از این نام جز ننگ؟
جز رنج از این شطرنج مردم را چه حاصل؟
کافیست سعی بی صفا، این سعی باطل
کافیست جنگ زرگری، بازی تمام است
تا کی چنین پرده دری؟ بازی تمام است
تا کی در این کشور نفوذی ها بتازند؟
هر دم به رنگی خلق را آشفته سازند؟
تا کی بماند حرف مردم زیر آوار؟
تا کی بماند درد مردم بی پرستار؟
از بردن نام شهیدان شرمتان باد
چون طشت رسوایی تان از بام افتاد
مردم صفای مرد میدان را که دیدند
از وعده های بی عمل ها دل بریدند

دریافت ویدیو : لینک مستقیم | لینک ایتا | لینک تلگرام

دریافت صوت : لینک مستقیم | لینک ایتا | لینک تلگرام

لینک صوت و متن در سایت مداح | تماشا ویدیو در آپارات | تماشا در اینستاگرام


جمع بندی و سخن پایانی درباره سخنان جواد ظریف درباره سردار سلیمانی و آن فایل صوتی

راه روشی بلد نیستم که حرفم را در میان کلمات پنهان کنم. یکراست سراغ اصل مطلب میروم و در پایان دلیل قرآنی را بازگو میکنم. خلاصه مطلب این است : گروهی به دنبال نابود کردن اسلام و ایران هستند.

منظورم داعش و آمریکا و اسرائیل و منافقین و اینها نیست. این گروه در ایران هستند و حتی از مسئولین دولت ایران هستند. باید مراقب باشیم. خیلی خیلی خیلی زیاد باید مراقب باشیم. اگر کسی از یاران و نزدیکان حسن روحانی در انتخابات 1400 پیروز شود ، فاتحه جمهوری اسلامی ایران خوانده میشود.

روز کار آمدن جواد ظریف یا اسحاق جهانگیری یا جواد آذری جهرمی یا هرکدام از زیردست های حسن روحانی شبیه آپدیت های نرم افزار واتس اپ هست… بی امکانات و مسخره و تَکراری. واتس اپ شبیه یک جلبک سبز رنگ است.

این روزها که بحث درباره حرف های دروغ و گناه آلود جواد ظریف درباره شهید عزیز ما ، پدر عزیز ما فرمانده عزیز ما و بزرگ ما شهید سلیمانی داغ است… در فایل صوتی که استاد رائفی پور برای بررسی سخنان جواد ظریف منتشر کرد به روشنی مشخص شد که جواد ظریف نامزد انتخابات 1400 میشود. حتی فکر کردن به این قضیه ترسناک و دلهره آوره و نا امید کننده است.

یا فردی و افکاری مواجه هستیم که برای رسیدن به هدفش از دست انداختن و دست درازی به هیچ مقدساتی نمیترسد با افکاری مواجه هستیم که رسیدن به هدفش از مطرح کردن هزاران سوال و هزاران شبهه و نیرنگ در یک ساعت سخنرانی نمیترسد….

جواد ظریف تنهایی به پشت میکروفون آمده بود و هیچ کس نبود که حرافی های عجیبش را به چالش بکشد. برای مطرح شدن و ساخت محبوبیت ظاهری از شبهات سال های 1357 تا 1370 تا 1380 تا 1398 را در فایل صوتی مطرح کردند.

که از ابتدا هم برای پخش شده در شبکه های اسرائیلی بی بی سی و منوتو ضبط شده بود . هر کدام از آن شبهات و سوالات بارها پاسخ داده شده است. و بازگویی آن پاسخ ها به دست 20 ساعت زمان نیاز دارد حتی اگر بخواهیم متن پاسخ را از سایت های رفع شبهه و پاسخ به سوالات جوانان بخوانیم …

فراموش نکنیم گروهی که به عنوان اصلاح طلبان افراطی در ایران حضور دارند در شعار و با زبان دروغ شعار میدهند که جانم فدای ایران اما در مرحله نهایی که خطر ناک است زیر پتو قایم میشوند.

اگر اصلاح طلبان افراطی و …. فرصت پیدا کنند به صورت علنی به آتش مساجد و حسینیه ها و هیئت ها و… میرسند بعد از آن قبور مطهر شهدای دفاع مقدس و شهدا فرهنگی و شهدای مدافع حرم را تخریب میکنند

اگر تاکنون به این مرحله نرسیده اند از همین روشنگری ها و پاسخ به شبهات و پیگیری های جوانان است. سکولارها و لیبرال ها و اصلاج طلبان تشنه به خون هرکسی هستند که با زورگویی آمریکایی-اسرائیلی مخالف است…. در پایان آیه 11 سوره البقره در قرآن کریم را بخوانیم:

وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ
و چون به آنان گفته شود: « در زمين فساد نكنيد »، مى‌گويند: « ما خود اصلاح طلبیم .»


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات