دسته‌ها
کلمات | مقاله، یادداشت، گزارش

یک سال پس از ترور شهید سلیمانی ، جایگاه محور مقاومت در برابر ترامپ چگونه است؟


🔻 وبگاه شبکه المیادین در یادداشتی به قلم «شارل ابی نادر» سرهنگ بازنشسته لبنانی و تحلیلگر مسائل استراتژیک، یک سال پس ترور شهید سلیمانی جایگاه محور مقاومت و «دونالد ترامپ» را بررسی کرده است که بخشی از این یادداشت را با هم می‌خوانیم.

✍️ پس از گذشت یک سال از ترور شهید سلیمانی، هیچ کارشناس و ناظری نمی‌تواند پیشرفت در مسیر توسعه قدرت محور مقاومت و نقاط قوت آن را انکار کند به گونه‌ای که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دیگر توانایی کنترل حرکت رو به جلوی محور مقاومت را ندارند.

جایگاه محور مقاومت

🔹 یمن با پیشرفت قدرت‌های موشکی و پهپادی به عنوان یک نقطه کانونی “استراتژیک” در دریای سرخ برای هدف قرار دادن عمق سرزمین‌های اشغالی در فلسطین یا هدف قرار دادن حرکت دریایی دشمن به سمت شرق و خلیج فارس به شمار می‌رود.

🔹 فلسطین اشغالی و به طور خاص در غزه، اخیرا بیشتر جناح‌های مقاومت در مانوری مشترک شرکت کردند که صهیونیست‌ها را متعجب کرد، زیرا قابلیت‌های موشکی خاص و هواپیماهای بدون سرنشین، همچنین تاکتیک‌های مقابله و جنگ نزدیک در آن ظاهر شد.

🔹 لبنان، رژیم‌صهیونیستی را در استراتژی ایستادن “یک پا و نصف”(حالت هشدار و آماده‌باش) نگه داشته‌است و موشک‌های مقاومت، از نظر دقت، اثربخشی و تعداد، افزایش چشمگیری داشته است.

🔹 در مورد عراق که بیش از سایر جبهه‌ها تحت فشار قرار گرفته و آن را نقطه ضعف محور مقاومت تصور می‌کردند باید گفت که پس از اینکه مردم و پارلمان، خواسته “اخراج نیروهای آمریکایی” را فریاد زدند، هیچکدام از واحدهای نظامی آمریکایی قادر به انجام اقدامات سابق و روتین خود در این کشور نبودند.

🔹 ایران نیز اخیرا با افزایش درصد غنی‌سازی با توجه به منافع استراتژیک خود و برپایی مانور گسترده و بی‌سابقه در خصوص نمایش توانایی‌ها در جنگ‌های مدرن و انواع پهپادها و جنگ الکترونیک و سایبری قدرت‌های خود را به رخ آمریکا و رژیم صهیونیستی کشید.

جایگاه دونالد ترامپ

✍️ برای بیان جایگاه دونالد ترامپ باید خاطرنشان کرد؛ حمله “ترامپی” به ساختمان کنگره و رفتار قلدرانه ترامپ و طرفدارانش خشم جمهوری خواهان را قبل از دموکرات‌ها برانگیخته است و باعث شرم و تمسخر تاریخ آمریکا و دموکراسی آن توسط اکثر کشورهای جهان شده است.

🔸 ترامپ فردی است که این ننگ را به فضای داخلی آمریکا وارد کرد و خود در یک اتفاق بی‌سابقه در تاریخ آمریکا، به رئیس جمهوری تبدیل شده است که به گزارش شبکه “سی‌بی‌اس” تعدادی از اعضای دولتش در حال بحث در مورد امکان استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری وی از قدرت قبل از بیستم ماه جاری هستند.


ویدیو رونمایی از تندیس شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز بلندی‌های جولان اشغالی در سوریه

دریافت ویدیو | 2 مگابایت


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات