دسته‌ها
دانلود صوت

دانلود سوره یاسین ، قلب قرآن + دانلود کتاب صوتی و معرفی پایگاه بایاسین


در ادامه مطلب درباره سوره یاسین ( یاس ) قلب قرآن مطالبی میخوانیم ؛ آشنایی با عظمت و فضیلت یاسین نوشته حجت الاسلام عبد اللهیان با صدای خادم القران عباس سلیمی را می شنویم . همراه بنیانا باشید

آشنایی با سوره یاسین

دفتر اول : اهدا به قلب امامت و حقیقت سوره یاسین , حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها

لینک دانلود از ایکنا | لینک دانلود از مدیافایر | لینک دانلود از سرور مگا

فصل دوم :دستور العمل ها و ختومات سوره یاسین

لینک دانلود از ایکنا | لینک دانلود از مدیافایر | لینک دانلود از سرور مگا

فصل سوم: دقائق و خاطرات سوره یاسین

لینک دانلود از ایکنا | لینک دانلود از مدیافایر | لینک دانلود از سرور مگا

فصل چهارم : یاسین , رکن سیر و سلوک سوره یاسین

لینک دانلود از ایکنا | لینک دانلود از مدیافایر | لینک دانلود از سرور مگا

فصل پنجم : آداب و آثار سوره یاسین

لینک دانلود از ایکنا | لینک دانلود از مدیافایر | لینک دانلود از سرور مگا

قبلا هم ویدئوی ختم سوره یاسین با صدای قاری محمد کالو علی که روزهای جمعه از رسانه ملی پخش میشود را برای دانلود قرار داده بودیمکه از این لینک میتوانید دانلود کنید

اغلب مؤمنان شناختی عمیق از سوره یاسین ندارند و  از مناقب و فضائل و آثار دنیوی و اخروی آن بی‌بهره‌اند؛ به همین لحاظ در دام دشواری‌ها، غم‌ها، غصّه‌ها و کدورت‌ها گرفتار می‌مانند، اما در محفل محبت و مودّت مقرّبان درگاه الهی، از سوره یاسین سخن بسیار رفته است و انسان با اندک التفاتی به بیانات پیامبر اکرم (ص) ائمه اطهار (ع) بزرگان دین و اصحاب مکاشفه و سیر و سلوک، به این حقیقت پی می‌برد که سورهٔ « یاسین »، از مقام و موقعیتی ویژه و مرتبه‌ای بس متعالی برخوردار است، که اگر آدمی بتواند با آن فضایل و مناقب آشنا شود، بهره فراوانی از آن خواهد برد.

پیامبر اعظم (ص) به‌منظور آشنایی مؤمنان از مرتبهٔ والا و ممتاز این سوره، که همچون قلّه‌ای پوشیده از فضایل است، فرموده‌اند: « سوره یاسین قلب قرآن است».

جایگاه برتر و منحصربه‌فرد قلب در بدن انسان، بر کسی پوشیده نیست. بر این قیاس، سوره یاسین نیز، همان جایگاه برتر و والاتر را  در میان دیگر سوره‌ها داراست.

ازاین‌رو، شایسته است که قدری از برداشت‌های سطحی و عمومی و ابتدایی از این سوره فراتر رویم و با بخشی از فضایل و مناقب قلب قرآن آشنا شویم. امید به خدا که جست‌وجو گران حقیقت و رهروان طریقت توحید، گمشدهٔ خویش را در روایات و رهنمودهای بزرگان اهل معرفت بیابند و از ذات قیوم سرمدی در تعالی دین و دنیای خود توشه برگیرند.

پیوند سوره یاسین با انسان کامل

شأن نزول سوره یاسین یادآور ماجرای دیگری از پیامبر بزرگوار اسلام (ص) است؛ یعنی همان ماجرای مشهور «لیلة المبیت».

ماجرای لیلة المبیت ازاین‌قرار است که وقتی خبر پیمان پیامبر (ص) با مردم یثرب به‌منظور تشکیل حکومت اسلامی به مشرکان مکه می‌رسد، آنان به‌منظور جلوگیری از عزیمت پیامبر (ص) به این شهر، در «دارالندوه»، گردهم فراهم می‌آیند و تصمیم می‌گیرند که افرادی متعدد از خانواده‌ها و عشیره‌های مختلف قریش، به‌اتفاق و در یک‌شب، به کشتن ایشان اقدام کنند. آنان در شب هجرت، بیرون خانه پیامبر (ص) اجتماع کرده و خانه رسول خدا (ص) را به محاصره درمی‌آورند.

رسول گرامی (ص) که پیش‌تر، به خواست خدا، از این مسئله باخبر شده بودند، موضوع را با علی (ع) هم در میان گذاشتند و ایشان هم پذیرفتند که آن شب را به‌جای پیامبر (ص) و در بستر مبارکشان بخوابند و بُرد یمانی سبزرنگ آن حضرت را بر سرشان بِکشند، تاکسی متوجه نشود که پیامبر در بستر نیست. به‌این‌ترتیب، پیامبر (ص) ز غفلت مشرکان استفاده می‌کنند و در همان شب از مکه بیرون می‌روند و سپس به‌سوی مدینه هجرت می‌کنند.

بامدادان، وقتی علی (ع) از جای خود برمی‌خیزند، مشرکان مکه متوجه می‌شوند که رسول خدا (ص) از دسترس ایشان خارج‌شده، با تعجّب و خشم از علی (ع) می‌پرسند که محمد، کجاست؟

ایشان می‌فرمایند: «شما خواستید که او از شهر و دیارتان بیرون رود، او هم بیرون رفت». مشرکان در آن لحظه علی (ع) را رها می‌کنند و به جست‌وجوی رسول خدا (ص) می‌پردازند؛ اما در مسیر هجرت هم به‌واسطهٔ مددهای غیبی، آنان نتوانستند پیامبر خدا را بیابند و ایشان به‌سلامت، به یثرب رسیدند.

هدف از نقل این داستان، بیان مشابهت ماجرای لیلة المبیت و ماجرای نزول سوره یاسین است که در آن ماجرا، سورهٔ یاسین، پیامبر (ص) را از چنگال مشرکان نجات داد و در لیلة المبیت، انسان کامل، یعنی حضرت علی (ع).

اگر به کارکرد این دو بنگریم، به پیوندی ویژه میان انسان کامل که قلب عالم امکان و سوره یاسین که قلب قرآن است، پی می‌بریم و درمی‌یابیم هر فضیلتی که برای سوره یاسین بیان شود، برای امامان معصوم (ع) نیز شایان‌ذکر است و هر معجزه و کرامتی که از امامان معصوم (ع)  مشاهده گردد و بیان شود دربارهٔ سورهٔ یاسین نیز می‌توان مشاهده و بیان کرد.

گفتنی است که در ماجرای لیلة المبیت نیز سوره یاسین بی‌تأثیر نبوده است؛ چراکه وقتی رسول خدا (ص) پنهانی از خانه خارج می‌شدند، آیهٔ نهم سورهٔ یاسین<وَجَعَلْنَا مِنْ بَینِ أَیدِیهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَینَاهُمْ فَهُمْ لا یبْصِرُون> را تلاوت می‌فرمودند و بدین سبب به‌دوراز چشم معاندان و مشرکان مکه را ترک کردند.

شئونات سوره یاسین

سوره یاسین دربردارندهٔ آثار اعجاب‌انگیز فراوانی است که می‌توان در ثنا و ستایش آن گفت:

1. « سوره یاسین »، مرتفع ساختن بن‌بست‌های زندگی؛

2. « سوره یاسین »، کلید گشودن درهای بسته؛

3. « سوره یاسین »، آسان کردن امور دشوار و صعب؛

4. « سوره یاسین »، نجات از رنج، آلام، تنگنا، فقر و فلاکت؛

5. « سوره یاسین »، زدودن نگرانی و اضطراب از روح و روان؛

6. « سوره یاسین »، یار و یاور همیشگی و در همه حال؛

7. « سوره یاسین »، فریادرس سریع، در لحظه نیاز؛

8. « سوره یاسین »، نور دل و آرامش روح و چراغ راه؛

9. « سوره یاسین »، چاره بیچارگان و پناه بی‌پناهان؛

10. « سوره یاسین »، حلال مشکلات و برطرف‌کننده گرفتاری‌ها؛

11. « سوره یاسین »، نردبان رسیدن به مراحل رشد و کمال؛

12. « سوره یاسین»، یعنی گذشتن از دنیای تاریک مادی و پشت سرنهادن آن؛

13. « سوره یاسین »، روی آوردن به عالم نور و زیبایی و محبت و جمال و جلال؛

14. « سوره یاسین »، داشتن وسیلهٔ تقرب و رسیدن به هدف؛

15. « سوره یاسین »، مظهر توکل و توحید و بندگی؛

16. « سوره یاسین »، صیقل دهندهٔ روح و زدایندهٔ زنگارهای دل؛

17. « سوره یاسین »، آشکار دیدن قدرت و دست غیب پروردگار؛

18. « سوره یاسین »، خورشید شب و یاور روز؛

19. « سوره یاسین»، آب حیات و چشمهٔ جوشان حقیقت؛

20. « سوره یاسین »، کوری چشم دشمنان کینه‌توز و بستن زبان و دهان بدخواهان؛

21. « سوره یاسین »، برکت علم و مال و عمر.

22. « سوره یاسین »؛ یعنی تابیدن نور خدا بر صفحهٔ دل و بر صحنهٔ زندگی.

23. « سوره یاسین »، آسودگی روان انسان، از بخل و حسد و صفات آزاردهنده.

24. « سوره یاسین »، همدم سالکان و مقصد عارفان.

25. « سوره یاسین »، دلگشا، دل ربا و انیس و مونس تنهایی.

26. « سوره یاسین »، رسواکنندهٔ دشمنان و خنثی‌کنندهٔ نقشه‌های شوم آنان.

27. « سوره یاسین »، بودن در میان مردم و نبودن با آنان.

28. « سوره یاسین »، همراه بودن با خیل فرشتگان در زندگی.

29. « سوره یاسین »، بیدار شدن از خواب غفلت و سوختن در آتش فراق.

30. « سوره یاسین »، امید و نشاط و سرور و شیدایی، در همه حال.

31. « سوره یاسین »، غصهٔ مردم گرفتار خوردن، که چرا با «یاسین» آشنایی ندارند.

32. « سوره یاسین »، هم‌نشینی با مهربان‌ترین و غمخوارترین و باوفاترین فرشتگان خدا.

33. « سوره یاسین »، موجب سرافکندگی و شرمساری دشمنان.

34. « سوره یاسین »، سرمایهٔ جاودانه، دریغا که بی‌بهره‌ایم.

35. « سوره یاسین »، دریای زیبایی، دریغا که نابیناییم.

36. « سوره یاسین »، صدای رسای مهر و عطوفت، دریغا که ناشنواییم.


در ادامه به معرفی بخش خانواده یاسین در سایت بایاسین http://bayasin.ir می پردازیم

توافق‌نامه خانواده یاسین

“پایگاه اطلاع‌رسانی سوره مبارکه یاسین ” تمامی قرآن دوستان عزیز را که در طول شبانه‌روز حداقل یک‌بار سوره مبارکه یاسین را تلاوت می‌کنند و یا از هم‌اکنون آن را آغاز می‌کنند را به‌عنوان «خانواده یاسین » می‌شناسد؛ که اعضای این خانواده می‌توانند از طریق عضویت در این پایگاه از امتیازات ذیل برخوردار گردند.

امتیازات خانواده یاسین

  •  مناسبت‌های یاسین:

برخی زمان‌ها و مکان‌ها درگذر زمان بافضیلت‌های بسیار همراه‌اند که برای اغتنام از آن فرصت‌ها، خواندن سوره یاسین سفارش شده است که گاه غفلت از آن حسرت بسیار در دل می‌نشاند.

“پایگاه اطلاع‌رسانی سوره  مبارکه یاسین” می‌تواند با یادآوری این مناسبت‌ها شما را در بهره‌مندی از این سعادت یاری کند.

  •  کمک به حل مشکلات:

انسان در زندگی گاهی با مشکلات حادی مواجه می‌شود؛ به‌یقین خواندن سوره یاسین توسط دیگران جهت حل مشکل سایر افراد می‌تواند کلید گشایش و خیر باشد.

“پایگاه اطلاع‌رسانی سوره مبارکه یاسین” می‌تواند از طریق درخواست از سایر اعضای «خانواده یاسین » برای خواندن سوره یاسین ، گامی را درراه حل مشکلات اعضا بردارد.

  •  دعای اهل معنا:

دعای بزرگان اهل معنا و اهل یاسین بدون شک در پیشگاه خداوند موردقبول و پذیرش هست که با توجه به عضویت افراد خاص و بزرگان اهل معنا در «خانواده یاسین »، این پایگاه امیدوار است با عضویت در این خانواده، شما نیز مشمول دعای خیر این بزرگان قرار گیرید که به درخواست این پایگاه از آن بزرگواران، دعای خیر آنان شامل حال همه اعضای «خانواده یاسین » خواهد بود.

  • ارسال دستورالعمل‌ها:

خواندن سوره یاسین در میان اهل معنا و معرفت دارای ختومات و دستورالعمل‌های بسیار هست.

“پایگاه اطلاع‌رسانی سوره مبارکه یاسین ” امیدوار است که با توجه به نهاد پاک و شایستگی‌های اعضای «خانواده یاسین »، آنان را برخی از این دستورالعمل‌ها در ادامه راه آشنا سازد.

  •  ارسال محصولات فرهنگی ونشریات قرآنی:

به فضل خداوند چشم‌انداز روشن و امیدوارکننده‌ای پیش روداریم که بتوانیم با ارسال محصولات فرهنگی و نشریات قرآنی برای اعضای «خانواده یاسین»، در گسترش معارف قرآنی با آنان همراه باشیم.

  •  مجلس ختم با یاسین:

زمانی که انسان از این دنیای فانی رخت برمی‌بندد و به سرای ابدی و جاودانه رهسپار می‌شود بسیار به خیروبرکتی که از طرف انسان‌های دنیا به او می‌رسد احساس نیاز می‌کند.

“پایگاه اطلاع‌رسانی سوره مبارکه یاسین”بر خود لازم می‌داند تا با درخواست از سایر اعضای «خانواده یاسین»، هزاران سوره یاسین را به فردی که به سرای باقی شتافته است اهدا نماید. این مجلس ختم مجازی سوره مبارکه یاسین که در آن اعضای «خانواده یاسین » خود را متعهد به قرائت سوره یاسین برای عضو متوفی می‌نمایند، ارزشی فوق تصور در پیشگاه خداوند دارد و ثوابی غیرقابل وصف را به فرد متوفی می‌رساند.

  • پندهای معنوی:

غفلت و دور افتادن از هدف در زندگی دنیا بسیار دامن‌گیر انسان می‌شود که امیدواریم “پایگاه اطلاع‌رسانی سوره مبارکه یاسین “با ارسال تذکرات و موعظه‌های بزرگان اهل معرفت چراغ بیداری را در دل اعضای «خانواده یاسین»   روشن نگاه دارد.

تذکرات مهم

  • تمامی اطلاعات ثبت‌شده توسط کاربران به‌صورت امانت در اختیار این پایگاه قرار دارد و در دسترس هیچ شخص حقیقی و حقوقی دیگری قرار نمی‌گیرد.
  • از کاربران گرامی خواهشمندیم صحت اطلاعات واردشده را به‌دقت بررسی نمایند و در صورت امکان اطلاعات خود را فارسی وارد نمایند.
  • ارسال عکس در صورت تمایل و صرفاً جهت صدور کارت عضویت در بانک اطلاعات پایگاه اطلاع‌رسانی سوره مبارکه یاسین هست.

 متن بالا از پایگاه بایاسین برداشتیم
شما می توانیدمثل تصویر زیر اطلاعات خود را وارد کنید و دکمه ثبت را بزنید
سپس ایمیل تایید به نشانی پست الکترونیک , و کافیست که روی لینک درون ایمیل کلیک کنید

Registration1 یاسین

قرائت ترتیل سوره یاسین

قرائت ترتیل سوره مبارکه یاسین- محمد صدیق منشاوی

دریافت فایل

قرائت تلاوت ترتیل استاد مشاری العفاسی

دریافت فایل

قرائت مجلسی سوره یاسین

قرائت مجلسی سوره مبارکه یاسین- محمد صدیق منشاوی

دریافت فایل

قرائت مجلسی سوره مبارکه یاسین- کریم منصوری

دریافت فایل

قرائت مجلسی سوره مبارکه یاسین- شحات محمد انور

دریافت فایل

قرائت مجلسی سوره مبارکه یاسین- عبدالباسط عبد الصمد

دریافت فایل


در ادامه بخوانید » خاطره : چادر دختر عمه


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

3 نظرات
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
سجاد
سجاد
9 سال قبل

سلام و خسته نباشید.
سایت تون واقعا بی نظیر و فوق العاده زیباست.
واقعا بسیار ازتون تشکر میکنم…. از مطالب تون کاملا استفاده کردم… خداوند انشاالله اجرتون بده…. اجرکم عند الله….
همیشه موفق و موید باشید.

*
bonyanair
پاسخ به  سجاد
9 سال قبل

سلام
سپاس گزارم
متشکریم
ان شاالله تو این راه ثابت قدم باشیم
بازم ممنونم از لطفتون.

علی
علی
7 سال قبل

سلام بسیار عالی .درخواستی داشتم مخواستم از برادران و خواهران عزیز در خواست کنم که بنده توی زندگیم و کار مشکلاتی دارم که به دری میزنم مشکلاتم باز نشده لذا تقاضامندم برای این بنده حقیر دعا بفرمایید تا رفع مشکلاتم شود .ممنونم