دسته‌ها
کلمات | مقاله، یادداشت، گزارش

کشور روسیه به زودی سایت توییتر و فیسبوک و یوتیوب را فیلتر میکند [ تبعیض گسترده و سانسور شبکه های روسیه ای در آمریکا ]

نمایندگان پارلمان روسیه لایحه قانونی را برای محدود کردن دسترسی به توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب به تلافی سانسور رسانه‌های تحت حمایت مسکو از سوی آمریکا مطرح کردند. در ادامه مطلب همراه بنیانا باشید

شروع نابودی توییتر
شروع نابودی توییتر

این لایحه که توسط نمایندگان حزب حاکم پیشنهاد شده است، به دادستان‌های روسیه اجازه خواهد داد پس از مشورت با وزارت‌خارجه، دسترسی به سایت‌های اینترنتی که حقوق مردم روسیه را نقض کرده‌اند را محدود کنند.

مجازات‌ها شامل جریمه یا محدودیت کامل یا جزئی دسترسی به این پلت‌فرم‌ها در روسیه خواهد بود. به گفته حامیان این لایحه، شرکت‌های رسانه‌ای روسیه از آوریل شکایت داشته‌اند که توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب حساب‌های آنها را سانسور کرده‌اند.

رسانه‌های تحت حمایت دولتی نظیر آر تی از سانسور توسط پلت‌فرم‌های اینترنتی آمریکایی انتقاد کرده‌اند. براساس گزارش بلومبرگ، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این باره گفت: اقدامات تبعیض‌آمیز علیه مشتریان روسی این سرویس‌ها انجام گرفته است و باید با این موضوع برخورد شود.

[su_note note_color=”#c8e6c9″]

سایت های فیسبوک و توییتر و یوتیوب به صورت گسترده و با استفاده از برخی تکنیک ها و الگوریتم‌ها صفحات و کانال های مربوط به رسانه ها و شبکه های تلویزیونی بزرگ روسیه را سانسور میکنند تا مطالب این شبکه ها کمتر دیده شوند و کمتر لایک شوند و کمتر ریتوییت شوند.

براساس مطالبی که منتشر شده است توییتر و فیسبوک و یوتیوب با فشار دولت آمریکا در سالیان گذشته به صورت پیوسته روند افزایش بازدید صفحات و کانال های مرتبط با کشور روسیه و چند کشور دیگر از جمله ونزوئلا و ایران و چین را کند کرده اند.

گزارشات و اعتراض‌ها نشان میدهند کانال های شبکه خبری راشاتودی (به انگلیسی: Russia Today) به اختصار آر تی (به انگلیسی: RT) در یوتیوب و توییتر محدود شده است. هم چنین سایت شبکه روسیه ۲۴ (به روسی: Россия 24) اعلام کرده است توییتر و فیسبوک در جهت تامین سیاست های تک صدایی و سانسور توسط دولت آمریکا کانال های این شبکه و صفحات آن را عمدا دچار اختلال کرده است.

شبکه یک روسیه (انگلیسی: Channel One Russia‎) هم اعلام کرده است اکانت کاربری این شبکه در شبکه های اجتماعی آمریکایی با محدودیت گسترده در زمان‌های مختلف مواجه شده است. به غیر از سازمان های بزرگ رسانه ای ، مردم و شهروندان روسیه ای هم در استفاده از توییتر و فیسبوک با محدودیت مواجه هستند و پیام های آن ها به صورت تبعیض آمیز نمایش کمتری دارد.

[/su_note]

منبع : سایت ایسنا و دنیای اقتصاد و همشهری


در ادامه بخوانید »

درباره توییتر و هشتگ های بی تاثیر بر افکار عمومی و ترند کردن موضوعات

دروغ ، سریع تر از واقعیت در توییتر پخش می‌شود [نتایج بررسی آماری ۱۲۶ هزار داستان خبری]


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات