دسته‌ها
اخبار

داغ ترین هشتگ های ایتا و ترندهای مهم چگونه انتخاب می‌شوند؟ [ ۳ الگوریتم ترند در ایتا ]

ویژگی داغ ترین های ایتا همواره یکی از موضوعات مهم بین ایتایی ها بوده است و باعث شده بخش زیادی از کانال های بزرگ و بالای ۱۰۰ هزار عضو به همین دلیل ایتا را برای فعالیت انتخاب کنند. با ویژگی داغ ترین های ایتا شما می توانید هر ساعت با موضوعاتی که در ایتا درباره آن صحبت میشود و کانال ها درباره آن می نویسند آشنا شوید. در ایتای اندروید بخش داغ ترین ها با شکلک 🔥 در بالای ایتا در دسترس شماست. در نسخه ویندوزی ایتا هم روی شکلک # در نوار کناری بزنید تا موضوعات داغ ایتا در ۱۲ ساعت گذشته یا ۲۴ ساعت گذشته یا ۷ روز گذشته یا ۳۰ روز گذشته نمایش داده شود. در ادام این مقاله خواننده بنیانا باشید

داغ ترین هشتگ های ایتا

اما صحبت ها و بحث درباره رویه و الگوریتم پیام رسان ایتا و شرکت سازنده آن برای نمایش هشتگ های مختلف بین ایتایی ها زیاد است. به همین دلیل روز ۱۹ تیر ۱۳۹۹ کانال رسمی اطلاع رسانی ایتا https://eitaa.com/eitaa با نشر اطلاعیه درباره ویژگی داغ ترین های ایتا توضیح داد.


اطلاعیه ایتا درباره منوی داغ ترین هشتگ های ایتا

در راستای ارتقای کیفی منوی #داغ_ترین_ها و تمرکز بیشتر بر موضوعات روز، از این پس تعداد ۵ مورد از هشتگ‌های پرکاربرد در بازه ۱۲ ساعته و ۲۴ ساعته نمایش داده می‌شود

از کاربران گرامی دعوت می‌شود برای آشنایی بیشتر با مفهوم و کارکرد ترند و نحوه معرفی #ترندهای_ایتا مقاله پیوست را مطالعه فرمایند: ️ دریافت مستقیم پی دی اف (pdf) | دریافت فایل در ایتا


در ادامه شما می توانید متن مقاله ای که ایتا درباره ” ترندهای ایتا ” منتشر کرده است را بخوانید. دوستان عزیز نوجوان توجه داشته باشید که ملاک اصلی همان فایل پی دی اف (pdf) منتشر شده در کانال اطلاع رسانی ایتا است و متنی که در ادامه می آید از این فایل استخراج شده است اما ممکن است تفاوت هایی داشته باشد:

آشنایی با ترند و نحوه معرفی داغ ترین های ایتا

ترند چیست

ترند trend در لغت به معنی روند است این کلمه در چندین زمینه مختلف از جمله مدیریت صنعت مود بازاریابی دیجیتال و غیره مورد استفاده است و در هر کدام از آنها هم بار معنایی خاصی دارد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ترند به موضوعات داغ روز اطلاق می‌شود.

وقتی کاربران شبکه‌های اجتماعی به یک پست در مورد مدت زمانی مشخص بیش از حد معمول واکنش نشان دهند یعنی پست مذکور لایک ها کامنت ها و بازنشر های زیادی پیدا می‌کند موضوع آن ترند می‌شود موضوع یک پست چگونه مشخص میشود؟ با هشتگ

هشتگ چیست؟

علامت مربع # یا هشتگ یک نماد پیشوند است که قبل از واژه و چسبیده به آن درج می شود کاربران در شبکه های اجتماعی کلید واژه ها و موضوعات مهم را با علامت هشتگ مشخص می‌کنند با این کار مطالب و موضوعات مختلف به سهولت دسته‌بندی و جستجو می شوند.

برای روشن شدن بحث یکی از پستهای حساب khamenei_ir در یکی از شبکه‌های اجتماعی را با هم مرور می کنیم:

اصلی‌ترین توصیه اینجانب #تداوم_مبارزه و سامان بخشیدن به سازمان های جهادی و همکاری آنان با یکدیگر و گسترش عرصه‌ی جهاد در همه سرزمین‌های فلسطینی است.

همه باید ملت #فلسطین را در این #جهاد_مقدس یاری و دست مبارزه فلسطینی را پر و پشت او را محکم کنند.
#روز_قدس

khamenei_ir

می‌توان به‌چند نکته آموزشی در این متن اشاره کرد…

یک : هشتگ می‌تواند یکی از کلمات متن باشد یا به صورت مجزا در انتهای آن درج شود البته هشتگ هایی که در خود متن قرار می‌گیرند به آن زیبایی و قوامی بیشتری می بخشند در پست بالا چهار هشتگ به‌عنوان موضوع کلیدی انتخاب شده است که سه تای آنها در داخل متن هستند و یکی ( #روز_قدس ) در انتها درج شده است.

دو : از نظر فنی و هنگام جستجو هر عبارت هشتگ شده به مثابه یک کلمه محسوب می‌شود لذا اگر موضوع ما بیش از یک واژه داشته باشد نمی‌توانیم بین کلمه های آن فاصله بگذاریم و باید از ( _ ) (underline) استفاده کنیم مثل #تداوم_مبارزه یا #روز_قدس

سه : کلمات یا عباراتی که آنها را هشتک می‌زنیم باید مهمترین فرازهای متن بوده و به ‌تنهایی واجد معنای مشخصی باشند. دوباره متن را بخوانید. اگر نویسنده به جای هشتگ های فوق #توصیه #همکاری یا #مبارز را انتخاب کرده بود متن به هیچ وجه گویایی و اثرگذاری فعلی را نداشت زیرا این هشتگ ها عباراتی کلی هستند و جستجوی آنها نتایج گسترده و نامربوطی را گردآوری خواهد کرد لذا بهتر است کلمه‌ای را هشتگ کنیم که جستجوی آن مخاطب را دقیقاً به منظور ما برسانند.

الگوریتم ترند چگونه است؟

هیچکدام از موتورهای جستجو مثل گوگل یا شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر فیسبوک و اینستاگرام هرگز الگوریتمهای استخراج و معرفی ترندها و حذف هشتگ های فیک خود را به صورت شفاف اعلام نمی کنند زیرا این کار موجب افزایش احتمال فریب سیستم و دور زدن آن توسط کاربران می‌شود که در پی مقاصد تبلیغاتی خود هستند لذا در هیچ کدام از شبکه های اجتماعی کاربران نمی توانند همه عوامل اثرگذار برای ترند شدن یک بحث و نیز و وزن و اهمیت نسبی هر عامل را به صورت دقیق شناسایی کنند.

آنچه مسلم است این است که همه شبکه‌های اجتماعی و از جمله ایتا از الگوهای متعدد هوش مصنوعی برای استخراج و معرفی ترندها استفاده می‌کنند و طبیعتاً برای نیل به کارآمدی بالاتر این الگوها به صورت مستمر به روز رسانی شده و ارتقا می یابند

هشتگ ربایی ( Hashtag Hijacking ) چیست؟

هایجک در صنعت هوایی به وضعیتی اطلاق می شود که هواپیما از مسیر خود منحرف شده و به سمت مقصد مورد نظر هواپیما رُبا پرواز می کند. هشتگ ربایی در فضای مجازی به معنی استفاده از هشتگ غیر مرتبط برای دیده شدن یا تبلیغ است در همه شبکه های اجتماعی این عمل کاری ناپسند و غیر حرفه‌ای محسوب شده و با آن برخورد می‌شود.

در ایتا کانال هایی که از هشتگ های ترند شده در پست غیر مرتبط استفاده کنند به صورت دائمی از چرخه جستجوی سراسری هشتگ ها حذف می شوند.

آیا ایتا برای ترند شدن یک عبارت تلاش می‌کنند؟

به هیچ وجه. تنها عامل ترند شدن یک هشتگ پسند مخاطبان است. حتما دیده اید که ایتا بارها در پیام‌های کانال اطلاع رسانی رسمی به مناسبت انتشار نسخه جدید و غیره از هشتگهایی استفاده کرده است با وجود آنکه دیده شدن این مطالب بسیار برای ما مهم است ولی هرگز اقدامی جهت ترند شدن آنها نکرده‌ایم و اگر بنا بود ایتا موضوعی را ترند کند این کار را درباره هشتگهای مورد استفاده خود انجام می داد.

آیا هر هشتگی که مورد بازنشر کاربران پیام رسان ایتا قرار گیرد ترند می‌شود

خیر توجه داشته باشید ترند ناظر به موضوع روز است. لذا هشتگ های ترند می‌شوند که:

اولاً دارای معنای مشخصی باشند

تا کنون صدها هشتک مانند #توجه #پیشنهاد #دانلود #اطلاعیه #نشر_حداکثری و غیره یا هشتگ های حاوی اسامی کانال ها علیرغم استفاده زیاد در ایتا به لیست سیاه هدایت شدند.

ثانیا درباره موضوع روز باشند

هشتگ هایی مانند #همسرداری #تربیت_فرزند و غیره معنای مشخصی دارند و مباحث ارزشمندی هم هستند ولی موضوع روز محسوب نمی شوند البته اگر خبر، تحلیل، یا واقعه ای با این عناوین به موضوع روز جامعه تبدیل شود طبیعتا می‌تواند ترند شود.
مثلاً اخیرا به مناسبت هفته عفاف و حجاب ۱۵ تا ۲۱ تیرماه عبارتی با مضمون #حجاب ترند شده است

به دلیل نوپا بودن این قابلیت در پیام رسان های داخلی و کم اطلاعی بخشی از مخاطبان نسبت به ویژگی های آن تاکنون در رعایت این شرایط مساحمه های زیادی انجام شده است که انتظار می‌رود با همکاری کاربران گرامی ترند های ایتا روز به روز به جایگاه واقعی خود نزدیک تر شود

آیا اسامی اشخاص هم می‌تواند ترند شود؟

هم بله و هم خیر. اگر اسم شخصی به دلیلی این موضوع روز شود طبعاً به ترند هم راه می‌یابد مثلاً هشتگ های #سردار_سلیمانی در ایام شهادت ایشان، #سردار_حاجی_زاده در زمان حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد و حوادث پس از آن ترند شدند. یا اسامی رئیس جمهور وزیر امور خارجه و سایر مسئولین بارها در مناسبت‌های مختلف به ترندهای ایتا راه یافته اند.

ولی تصور کنید علاقمند های آقای مهندس غفاری بخواهند در هر مناسبتی یک واکنش یا مصاحبه از ایشان را ترند کنند و برای آن هم هشتگ #محسن_غفاری انتخاب کنند. پرواضح است که حضور این هشتگ در ۳۶۵ روز سال در لیست داغ ترین های ایتا تهی کردن ترند از معنا و هدف آن است و بدون شک از این کار ممانعت می‌شود. علاقه مندان به شخصیت ها می توانند اظهار نظر آنان درباره موضوعات مختلف را ترند کنند ولی باید از هشتگ های مرتبط با موضوع استفاده کنند و طبیعتاً با این کار و پس از مطالعه مطلب توسط کاربران اسم شخصیت فوق هم دیده خواهد شد.

پایان.


پیشنهاد می کنیم مطالب دیگری که درباره پیام رسان ایتا منتشر کرده ایم را بخوانید»

دکمه گزارش هرزنامه بهبود جدید ایتا برای گزارش مزاحمین [ + ۳ نکته مهم ]

بهترین کانال های ایتا را عضو شوید [معرفی ۷۵ کانال و گروه برتر در پیام رسان ایتا ]

منبع : این صفحه در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ در سایت نوجوانیا منتشر شده است

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
بنیانا

از بنیانا

سایت بنیانا محل نشر مقاله و خبر درباره دین اسلام است. در بنیانا درباره رویدادهای مهم پیرامون فرهنگ اسلامی و سبک زندگی در انقلاب اسلامی ایران می‌خوانیم... کلمه بُنیانا در اینجا به معنای پایه، اساس و بنیاد است.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات