دسته‌ها
اخبار

سوریه به جنگنده های جدید میگ ۲۹ مجهز شد 🇸🇾 [این تجهیزات از روسیه 🇷🇺 دریافت شده است]

نیروی هوایی ارتش کشور سوریه روز شنبه خبری منتشر کرد مبنی بر دریافت تعداد جنگنده جدید با مدل میگ ۲۹ اس ام تی. که آنها را از روسیه دریافت کرده است همزمان کشور روسیه استقرار خود را در محدوده چاه‌های نفت منطقه حسکه سوریه افزایش داده است

منابع خبری کشور سوریه نوشتند نیروی هوایی ارتش سوریه چند فروند جنگنده مدلی میگ ۲۹ اس ام تی ساخت کشور روسیه را در یک مراسم رسمی در پایگاه هوایی منطقه حمیمیم دریافت کرده است. طوری که منابع خبری نیروی هوایی ارتش سوریه اعلام کردند خلبان‌های سوری های با دریافت این جنگنده‌ها اولین پروازهای خود را بر فراز آسمان با آنها انجام داده‌اند.

طی روزهای گذشته رئیس جمهور کشور روسیه از وزارت دفاع و وزارت خارجه روسیه خواسته بود با طرف سوریه ای برای توسعه بیشتر پایگاه هوایی حمیمیم وارد مذاکره شوند.

به دنبال وقوع بحران سوریه در سال‌های گذشته و مداخله طرف‌های خارجی در این کشور دمشق از مسکو برای مقابله با تروریست ها و آدمکش ها و حضور نظامی در این کشور دعوت کرده بود بر همین اساس کشورهای روسیه و سوریه در سال ۲۰۱۵ یک توافق ۴۹ ساله برای مستقر شدن نیروی هوایی روسیه در منطقه حمیمیم و پایگاه حمیمیم امضا کردند.

طبق این توافقنامه سوریه یک زمین بزرگ به همراه تجهیزات و تاسیسات آن را به صورت رایگان در اختیار ارتشیهای روسی قرار داده این توافق می‌تواند برای یک مدت ۲۵ ساله دیگر به صورت خودکار تمدید بشود مگر اینکه یکی از طرفین از یکسال قبل از پایان یافتن این توافق خواستار لغو آن بشود.

جنگنده میگ ۲۹ اس ام تی ارتقا یافته جنگنده میگ ۲۹ فالکوم به حساب می آید این جنگنده جدید مجهز به موشک‌های جدید است این موشک ها با دقت بالای هوا به هوا و هوا به سطح هستند جنگنده میگ ۲۹ اس ام تی مجهز به مخازن سوخت اضافه است موتور جنگنده به روز شده است و ظرفیت حمل سلاح این جنگنده بیشتر شده است

حرکت روس‌ها به سوی چاههای نفت

از سوی دیگر بر اساس گزارش های منابع مختلف حاضر، طرف روسیه ای حضور نظامی خود را در استان حسکه افزایش داده است این افزایش حضور نظامی از طریق افزایش دایره استقرار در حومه شمالی استان اتفاق افتاده است

به نظر می رسد این حرکت با هماهنگی طرف آمریکایی باشد که پایگاه ها و مراکز مهمی در اطراف چهای نفت و گاز منطقه دارد به گزارش سایت خبرگزاری ایسنا ارتش کشور روسیه با حضور نظامیان خود را در استان حسکه کشور سوریه با ایجاد یک منطقه نظامی جدید در روستایی به نام قصر دیب افزایش داده است روستای قصر دیب در حومه شمال غربی شهر المالکیه در مثلث مرزی سوریه ترکیه عراق قرار دارد این کار مهم روسیه در منطقه استراتژیک که از ده ها چاه نفت و گاز تشکیل شده است انجام شده است

گروهی روسی این که این گروه از پنج خودرو و تجهیزات دیگر با حدود ۱۰۰ سرباز نظامی تشکیل شده است از پایگاه کشور روسیه و از مقابل خوابگاه افسران در فرودگاه به سمت شهر المالکیه حرکت کردند

تحرک و کار جدید کشور روسیه با هماهنگی آمریکایی ها صورت گرفته است و واحدهای نظامی آمریکایی کاروان نظامیان روسیه را همراهی کرده‌اند و آنها را به نقطه قصر دیب رساندند.

این تحولات و اتفاقات با راه اندازی گشتی های مشترک بین ارتش روسیه و آمریکا در جاده بین دو شهر حلب و حسکه که به جاده ام ۴ معروف است در مسیر ارتباطی بین تل تمر و عین عیسی با هدف ممانعت و جلوگیری از هرگونه تجاوز و تعدی ارتش ترکیه و گروههای هم پیمان ترکیه در این جاده است.

با این همه یک منبع خبری عشایری به خبرگزاری المیادین خبر رسانده است که روسیه در جریان یک جلسه در روستای حامو در منطقه قامشلی به شخصیت ها و افراد و شیوخ عشایر اطلاع داده در آینده نزدیک آمریکایی‌ها قصد خروج کامل از خاک کشور سوریه را دارند.

اما می‌تواند حضور جدید کشور روسیه در نزدیکی دو پایگاه نظامی و تقریباً مهم کشور آمریکا در منطقه المالکیه و منطقه رمیلان را در قالب تفاهم روسیه و آمریکا دانست که به روس ها اجازه داده حضورشان را در حومه منطقه حسکه افزایش دهند در مقابل گشتی های ارتش آمریکایی بیشتر در اتوبان m۴ بین حسکه و رقه آمد و رفت نمایند.

این خبر به نقل از منابع سوریه و با ترجمه خبرگزاری فارس و روزنامه جوان منتشر شده است.

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات