دسته‌ها
مقاله

توصیه های آیت الله جنتی به نمایندگان مجلس چیست؟ 🇮🇷 [ 6 نصیحت مهم]

توصیه های آیت الله جنتی به نمایندگان مجلس

حضرت آیت الله احمد جنتی دبیر محترم شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران صبح روز ۱۲ خرداد سال 99 در ابتدای جلسه شورای نگهبان که با حضور فقها و حقوقدانان این شورا برگزار شد ایام سالگرد رحلت حضرت امام خمینی رحمت الله علیه بنیانگذار انقلاب بزرگ اسلامی ایران را تسلیت گفتند و خاطره ایشان را گرامی داشتند.

حضرت آیت الله جنتی به عنوان یار قدیمی بنیانگذار انقلاب اسلامی با اشاره به فرارسیدن سالگرد قیام سال ۴۲ و به شهادت رسیدن جمع زیادی از مردم مسلمان ایران توسط سربازان رژیم کثیف پهلوی بیان کردند: ۱۵ خرداد سال ۴۲ عده‌ای از مردم بی دفاع توسط عمال رژیم شاه به درجه رفیع شهادت رسیدند که همین امر آثار و برکات فراوانی داشت و از جمله سرمنشا پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سالهای بعد شد.

آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به تشکیل اولین جلسات مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به افرادی که توسط مردم انتخاب شده‌اند سخنان و توصیه ها و نصیحت های بسیار مهمی را به نمایندگان خانه ملت بیان کردند که در ادامه می خوانید:

اولین توصیه های آیت الله جنتی به نمایندگان مجلس به نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی “خودمراقبتی” بود.

حضرت آیت الله جنتی در تشریح و بیان این موضوع فرمودند در انتخابات دوم اسفند ۱۱۷ نماینده مجلس دهم از مردم رای نگرفتند و حدود ۷۰ نفر نیز صلاحیتشان از از سوی شورای نگهبان تایید نشد خوب است همه نمایندگان قبلی توجه کنند که چه کردند که چنین اتفاقی برایشان افتاد و هم نمایندگان فعلی از این موضوع درس بگیرند و به آن فکر کنند.

حضرت آیت الله جنتی توجه به پیام رهبر انقلاب در افتتاحیه مجلس و عملیاتی کردن آن را دیگر توصیه خود به نمایندگان مردم ایران در مجلس شورای اسلامی دانستند و در ادامه فرمودند همه بندهای پیام حکیمانه امام خامنه‌ای خطاب به نمایندگان راه‌ها و نقشه راه آنان است که امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی شود.

حضرت آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در توصیه سوم خود به عنوان نصیحت به نمایندگان مجلس شورای اسلامی سیاست های کلی قانون گذاری را سند جامع و خوبی از آسیب ها و راهکارهای نظام تقنینی کشور بیان کردند و از نمایندگان مجلس یازدهم خواستند برای تصویب قانون ها به این سیاست‌ها و سند توجه لازم را نمایند.

وی در چهارمین نصیحت و توصیه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اولویت گذاری در تصویب قوانین را برای مجلس شورای اسلامی در امر قانون‌گذاری مهم و ضروری دانستند و بر اصلاح قانون انتخابات مبتنی بر سیاست‌های کلی انتخابات تاکید کردند.

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در ادامه فرمودند از جمله اصلاحات اساسی در قانون انتخابات ضابطه‌مند کردن ثبت نام بی محابای داوطلبان است که با اصلاح این موضوع بخشی از مشکلات عدیده نظام انتخاباتی نیز حل خواهد شد.

آیت‌الله جنتی در پنجمین نصیحت و توصیه خود از نمایندگان مجلس یازدهم خواستند با قانونگذاری خوب و عالی موجب گذاری صحیح و درست برای دولت و دستگاه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران شوند که از جمله این ریل گذاری ها توجه به رونق و جهش تولید مبارزه با قاچاق کمک به بالا رفتن ارزش پول ملی ایران نظارت بر کنترل نقدینگی کشور و کاهش تورم است.

آیت‌الله احمد جنتی به عنوان دبیر شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در آخرین وضعیت و توسعه خود به نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آن را به پرهیز از اقدامات سطحی و حاشیه‌ای فراخواندند و تأکید کردند در میان نمایندگان مجلس یازدهم متخصصین زیادی به ویژه جوانان حضور دارند که ان شاءالله بتوانند در جهت که مشکلات اساسی مردم گام بردارند.

وی در خاتمه و پایانی توصیه های خود با اشاره به همکاری های کارشناسی و حقوقی اعضا و کارشناسان شورای محترم نگهبان با ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی بیان کرد شورای نگهبان آمادگی دارد ظرفیت‌های کارشناسی و حقوقی خود را برای اصلاح و تصویب قوانین در اختیار نمایندگان مجلس قرار دارد و مجلسی جدید با اقدامات خود مایه خشنودی خداوند رهبری و مردم شریف ایران شوند.

متن نصیحت ها و توصیه های آیت الله جنتی در سایت شورای نگهبان منتشر شده است و رسانه‌های عمومی هم به بازنشان پرداخته اند.

این خبر در تاریخ 13 خرداد سال 99 در سایت بنیانا منتشر شده است

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات