دسته‌ها
کلمات | مقاله، یادداشت، گزارش

خاطره قاری بزرگ مصر احمد نعینع از مقام معظم رهبری


دکتر احمد احمد نعینع، پزشک و قاری ممتاز بین المللی مصر و داور مسابقات قرآن می‌گوید:  من تا کنون دیدارهای متعددی با آیت‌الله خامنه‌ای داشته‌ام که تعداد آن‌ها یادم نیست و خاطرات زیادی نیز از این دیدارها در ذهن من ماندگار شده‌اند، مثلاً در یکی از دیدارها در حضور رهبر معظم انقلاب به تلاوت قرآن می‌پرداختم و در هنگامی که تلاوت من به اوج خود رسیده بود، ایشان در عبارتی فرمودند: «وصلت إلی ثریا» یعنی تو به ثریا رسیده‌ای و بعد هم فرمودند: تو از ثریا نیز گذشتی… .

هدیه فراموش‌نشدنی آقا به  احمد نعینع

دکتر احمد احمد نعینع ادامه داد: در یکی از دیدارها من خدمت آیت‌الله خامنه‌ای رفتم و به ایشان گفتم: من سید و از نسل امام حسن مجتبی (ع) هستم. ایشان وقتی این را شنیدند، برخاستند و عبا و شال سبزی را که داشتند به من هدیه کردند و این از ارزشمندترین هدایای زندگی من است.

احمد نعینع

صوت آیت‌الله خامنه‌ای را در حین تلاوت سوره فاتحة الکتاب و اذکار مختلف نماز خیلی دوست دارم

دکتر احمد احمد نعینع افزود: در یکی دیگر از دیدارها که تقریباً خصوصی بود، پس از اقامه نماز به‌امامت ایشان، تلاوتی داشتم که آیت‌الله خامنه‌ای از آن تلاوت خیلی خوششان آمده بود و به من فرمودند: اکنون خیلی‌ها از مصطفی اسماعیل تقلید می‌کنند اما به‌نظر من، تو از مصطفی اسماعیل تقلید نمی‌کنی بلکه شبیه به مصطفی اسماعیل می‌خوانی. صدای تو شبیه مصطفی اسماعیل است و بر نحوه تلاوت ایشان ظرایفی را نیز اضافه می‌کنی. من از آنجا پی بردم که ایشان اشراف کامل بر مسائل فنی تلاوت دارند.

وی افزود: البته باید بگویم که من نیز صوت آیت‌الله خامنه‌ای را در حین تلاوت سوره فاتحة الکتاب و اذکار مختلف نماز خیلی دوست دارم. ایشان دارای صوتی جذاب و همراه با معنویت هستند که در من احساس ملکوتی آیه «اَلَّذینَ فی صَلاتِهِم خاشِعُون» را زنده می‌کند. رعایت دقیق تجوید و معنویت موجود در صوت نماز آیت‌الله خامنه‌ای، ویژگی خاصی به قرائت ایشان بخشیده است.

منبع:تسنیم


در ادامه بخوانید » هدیه ماشین لکسوس پدری به دخترش به مناسبت قبول شدن دختر در دانشگاه


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات