دسته‌ها
کیوسک

ترامپ تروریست مقصر حادثه سقوط هواپیمای اوکراین [بررسی نظر مردم آمریکا]

فعالان جهانی حقوق بشر، اقدامات آمریکا را عامل سقوط هواپیمای مسافربری دانستند ؛ ترامپ تروریست است…

مقصر حادثه سقوط هواپیمای اوکراین
مقصر حادثه سقوط هواپیمای اوکراین

ترور فرمانده سپاه قدس ایران توسط ارتش تروریست آمریکا اوضاع منطقه غرب آسیا را متشنج کرد و ایران با حق پاسخگویی به این جناب پایگاه آمریکا در عین‌الاسد را موشک‌باران کرد.

احتمالا بالا رفتن جنگ و نیز سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین شرایط را بسیار پیچیده کرده است.

در این وانفسا فعالان حقوق بشری در سراسر جهان در مخالفت با اقدامات آمریکا اقدام به واکنش کردند و تجمعات بسیاری هم برگزار شد. در این گزارش واکنش‌های مجازی این فعالان را بررسی خواهیم کرد.

ترامپ مقصر حادثه سقوط هواپیمای اوکراین

«مده آ بنجامیین» یکی از فعالان حقوق بشر است.

او روز گذشته در توییتر با اشاره به اینکه ایران به پذیرش خطای خود اعتراف کرده است ترامپ را مقصر حادثه سقوط هواپیمای اوکراین می‌داند: «ارتش ایران می‌گوید در شرایط شدید تنش با آمریکا در بالاترین سطح هشدار و در سردرگمی بوده ، به‌طور تصادفی هواپیما را به زمین انداختند. ترامپ مقصر است ، فکر نمی‌کنید؟ خسارت وثیقه غم‌انگیز از قتل سلیمانی

او این مسأله را خسارتی غم‌انگیزتر از ترور سرلشکر سلیمانی می‌داند و معتقد است که این تنش‌ها حاصل عملکرد آمریکا و ترامپ است.

او چند روز قبل هم در واکنش به هیاهوی ترامپ نوشته بود: «ما باید به آموزش خود ادامه دهیم تا در دروغ‌های ماشین جنگی گرفتار نشویم».

این فعال حقوق بشر در یک نوشته دیگر آورده است: «ترامپ در تمام درگیری‌های خاورمیانه ایران را مقصر می‌داند. وقتی آمریکا به عراق حمله کرد موج خشونت و فرقه‌گرایی از جمله داعش را آغاز کرد. ترامپ تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را که نوعی تروریسم است ، دو برابر می‌کند. بدون برداشته‌شدن تحریم‌ها ، صلح با ایران برقرار نخواهد شد.»

او بعد از حمله ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق به ترامپ توصیه می‌کند عاقلانه رفتار کند: «به نظر می‌رسد ایران بخشی از پایگاه ارتش آمریکا را هدف قرار داده است. کاملاً واضح است که ایران بازیگر منطقی در این درگیری در مقابل متجاوز امپریالیستی است. ما باید امیدوار باشیم که ترامپ به روشی منطقی عمل کند»

او در تمام مطالبی که بعد از ترور سردار سلیمانی نوشت از هشتگ #NoWarWithIran استفاده کرد.

یکی دیگر از کاربران توییتر به نام «بوعلی» در واکنش به پیام رییس‌جمهوری به سقوط غیرعمدی هواپیمای اوکراینی نوشت: «هیچ یک از این‌ها اتفاق نمی‌افتاد ، اگر دونالد ترامپ به‌طرز بی‌پروایی یک مقام ارشد ایرانی را ترور نکرده بود».


ترامپ تروریست است

«سایرا رئو» فعال مدنی و حقوق بشری هندی – آمریکایی است. او دو روز قبل در یک توییت با اشاره به ترور سردار سلیمانی به افزایش خشونت و قتل در ایران اشاره می‌کند و می‌نویسد:

«یک هفته مانده تا سال‌2020 ما یک رهبر ایران را ترور کردیم که منجر به کشته‌شدن غیرنظامیان بی‌شماری شد. وحشیگری پلیس ، خشونت اسلحه و بی‌خانمانی همچنان در حال افزایش است. هزاران نفر هنوز در قفس گیر افتاده‌اند. »

او همان روز در یک نوشته دیگر رییس‌جمهوری آمریکا را تروریست خواند و نوشت: «مردم می‌توانند از ترامپ‌، دروغگو و جنایتکار آسیب‌شناسی حمایت کنند. ترامپ می‌تواند رهبران سراسر جهان را ترور کند. همه خوب. وطن‌پرستانه‌، اما حقیقت راجع به او و آمریکا چیست؟ اشکالی ندارد ناگهان شما یک خائن و یک تروریست هستید.»

این فعال مدنی درباره کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی هم می‌نویسد: «تک‌تک 176‌سرنشین هواپیمای اوکراین که سقوط کرده توسط دونالد ترامپ به قتل رسید. ما باید شروع به فراخوانی کنیم و تظاهرات را متوقف نکنیم چراکه این مرد و آمریکا بزرگترین تروریست‌های جهان هستند».

وی درباره فعالیت‌های اسلام‌هراسی در جهان می‌نویسد: «ایالات متحده ممنوعیت ورود مسلمان دارد. هند در حال ذبح مسلمانان است. اسرائیل، فلسطینی‌ها را ذبح می‌کند. این فقط نوک کوه یخ جهانی اسلام‌هراسی است. همین افراد ساکت اکنون طی یک دهه به فیلم‌های مربوط به این نسل‌کشی می‌پردازند. اشک ریخته می‌شود و اسکار برنده می‌شود.»

راهپیمایی ضد جنگ مردم انگلیس در قلب لندن

همچنین خبرگزاری فارس روز گذشته خبر داد تعداد زیادی از مردم و فعالان صلح‌طلب در انگلیس روز گذشته با برگزاری راهپیمایی ضد جنگ در قلب لندن، توقف تنش‌زایی آمریکا با ایران را خواستار شدند.

چند صد نفر از مردم انگلیس (شنبه) با برگزاری تظاهرات از تنش‌زایی‌های آمریکا در برابر ایران و تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا انتقاد کردند.

شبکه «راپتلی» با پخش زنده تصاویری از این تجمع، گزارش داد فعالان صلح‌طلب با درخواست برای کاهش تنش‌ها با ایران، از خیابان «پورتلند پلِیس» در مرکز لندن تا میدان «ترافالگار» راهپیمایی کردند.

معترضان ضد جنگ در این راهپیمایی پلاکاردهایی با نوشته‌های «نه به جنگ با ایران»، «ائتلاف جنگ را متوقف کنید»، «به ایران حمله نکنید» و «نه به ترامپ، نه به جنگ» با خود حمل کرده و از دیگر مردم انگلیس نیز خواستند که به آن‌ها بپیوندند.

در این راهپیمایی ضد جنگ، پرچم‌های ایران و فلسطین نیز در دست فعالان صلح‌طلب به چشم می‌خورد.مردم انگلیس همچنین خواستار خروج نظامیان این کشور از عراق شدند.

منبع گزارش : روزنامه صبح نو | شماره 863 | پیوند


برای کسب اطلاعات بیشتر بخوانید:

سقوط پرواز اوکراین و صداقت و شجاعت ایران برای عذرخواهی

سقوط هواپیمای اوکراین – همه نکات مهم و اطلاعیه ها + ویدیو

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات