دسته‌ها
کیوسک

جمع بندی مطالب بنیانا در شبکه های اجتماعی |24 آذر ۹۸

ما در صفحات و کانال های بُنیانا در شبکه های اجتماعی مختلف روزانه مطالب مختلفی در قالب های عکس ، صوت و ویدیو منتشر می‌کنیم که دنبال کنندگان این صفحات مطالب را میخوانند ، اما برای دسترس پذیر بودن پُست‌های شبکه‎های اجتماعی برای خوانندگان وب سایت بنیانا ، به صورت روزانه مطلبی با عنوان “جمع بندی مطالب بنیانا در شبکه های اجتماعی ” در وب سایت bonyana.com منتشر میکنیم .

این صفحه به مرور تا پایان شب بروز رسانی می‌شود …

بازنشر (کپی) مطالب [با هدیه ثواب یک صلوات به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ] آزاد است

با راست کلیک (نگه داشتن روی عکس) و انتخاب گزینه ” باز کردن عکس ” و در نهایت ذخیره عکس در مرورگر خود می توانید مطالب را برای بازنشر در شبکه های اجتماعی ذخیره کنید . چند نکته درباره بازنشر مطالب در این صفحه بخوانید

برای دنبال کردن کانال های بنیانا در شبکه های اجتماعی به این صفحه بروید.

چشم چرانی
چشم چرانی | دریافت تصویر

یک چشم چرانی کوچک!


کاش عاقبت بدی‌هایمان را در همین دنیا می‌دیدیم تا کار به قیامت نکشد.
.
مثلا ما فکر می‌کنیم یک نگاه حرام چیز کوچکی است در حالی که به گفته امام باقر (علیه‌السلام) وقتی جوانی در زمان پیامبر با زنی روبرو شد و با چشم او را دنبال کرد، صورتش به شیشه‌ای خورد و خون بر سروسینه‌اش ریخت. جوان سریع نزد پیامبر خدا رفت و ماجرا را گفت.(1)
.
در همان حال آیه نگاه نازل شد:
قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ(2)
.
پیامبر! به مردان باایمان دستور بده چشم‌چرانی نکنند و اندام جنسی‌شان را از نگاه دیگران بپوشانند. این ‌کار به پاک‌بودنشان بیشتر کمک می‌کند؛ زیرا خدا از ریزه‌کاری‌های رفتارشان آگاه است.(ترجمه استاد علی ملکی)
.
.
دم این جوان گرم که هنوز آیه نیامده فهمید کارش اشکال داشته و در همین دنیا هم نشانه‌های عذابش را دیده؛ خدا به داد ما برسد که ده‌ها برابر گناه می‌کنیم و عین خیال‌مان هم نیست!
.
.

#در_محضر_اهل_بیت

#در_مسیر_اهل_بیت

.
[1] وسائل الشیعة، ج‏20، ص: 192
[2] سوره نور، آیه ۳۰


گناه شب و روز
گناه شب و روز | دریافت تصویر

#در_مسیر_بهشت

.
خدایا مرا به خاطر گناهانی که در طول روز با هزاران قدرت عقل توجیهشان می‌کنم، ببخش!‏
.
.
شهید مصطفی چمران


رئیس مذهب تشیع
رئیس مذهب تشیع | دریافت تصویر

تعبیر «رئیس مذهب تشیع» برای امام صادق علیه السلام درست نیست و رهزن است. ما تشیع را همان اسلام ناب رسول الله (ص) می‌دانیم. درست است که آموزه‌های شیعی در زمان امام صادق (ع) بسط و گسترش یافت اما تشیع یک مذهب نوظهور با ریاست امام صادق (ع) نیست.


اسحاق جهانگیری
اسحاق جهانگیری | دریافت تصویر

از نکات جالبی که در پیام رسان ایتا درباره این تصویر مربوط به (ستاد اصلاح طلبان در انتخابات قبلی) صحبت میشد اینکه مکان اصلی آشوب‌های ۹۸ شهر در محل همین عکس یعنی شیرینی سرای ماهان بوده.


ویدیو : یک دقیقه همراه با جناب حسن روحانی :

حسن روحانی

دریافت ویدیو | لینک دوم


قبل از صیغه عقد
قبل از صیغه عقد | دریافت تصویر

جایز نیست = حرام است .

آشنایی قبل از عقد

هنوز ازدواج این دو کبوتر عاشق نه به بار است و نه به دار، اما این دو قبل از خوانده شدن صیغه عقد هر شب با یکدیگر بیرون می‌روند و گل می‌گویند و گل ‌می‌شنوند! شاید خبر ندارند که این شکل از ارتباط جایز نیست.
.
متن دقیق رساله:
س: اگر دختر و پسر قصد ازدواج داشته و برای آشنایی هرچه بیشتر با هم ارتباط پیامکی یا تلفنی یا در اماکنی مثل پارک با هم دیدار داشته باشند، مشکل دارد؟
.
.
ج: تا زمانی که عقد ازدواج خوانده نشده است، نامحرم هستند و هرگونه ارتباطی که خارج از ضوابط و احکام شرعی باشد یا مفسده‌ای بر آن مترتب باشد، جایز نیست.
.
.
بر هر زن و مرد مکلفی شرعاً واجب است حریم ضوابط شرعی و مقررات اسلامی را دقیقاً مراعات کند و از هرگونه رفتاری که ترس وقوع در حرام در آن است یا موجب فتنه و فساد می شود، جداً پرهیز کند.
.
.
استفتاء از دفتر مقام معظم رهبری، احکام جدید مردادماه 98، سایت leader.ir
.
.
جایز نیست = حرام است


واقعیت های آمریکا
واقعیت های آمریکا | دریافت تصویر

#معرفی_کتاب

روایتی از واقعیت‌های امریکا
.
.
مؤلف: جان اشتاین بک، مترجمان: شاهرخ مسکوب، عبدالرحیم احمدی؛ نشر امیرکبیر، قطع رقعی، چاپ 1393، 814 صفحه، 60000 تومان
.
.
کتاب حاضر تصویر تمام نمای قربانیان بدبختی بحران اقتصادی سال 1929 آمریکا است. توصیف وحشتناک جزئیات آنچه در آن سال‌ها بر اقشار پایین‌دست امریکا گذشت، علی رغم گذشت سال‌ها هنوز هم این داستان و فیلم ساخته‌شده از روی آن بسیار جذاب و دیدنی است.
.
.
رهبر انقلاب در مورد این کتاب می‌فرمایند: «این کتاب را بخوانید و بدانید که مرکزِ به اصطلاح دمکراسی و قبله کسانی که صاحب چنین قلم‌های بد و زشتی در ایران‌اند، حتی حاضر نبودند چپ‌ها را تحمل کنند؛ چون معتقد بودند، مارکسیسم، نظام سرمایه‌داری امریکا را زیر سؤال می‌برد.»


سید مصطفی صدرزاده
سید مصطفی صدرزاده | دریافت تصویر

مأموریت خاص
.
سید داشت برای فرستادن ما به منطقه توضیح می‌داد. اون روز به دلیل خستگی اصلاً به حرف‌های سید گوش نکرده بودم. آماده شدیم که بریم، دیدم اسمم تو ليست نیست. خیلی ترسیده بودم؛ فکر کردم از من ناراحت شده. رفتم بهش گفتم: «سید منو نمی‌فرستی؟»
.
گفت: «واسه شما يه مأموریت خاص در نظر گرفتم.»
.
گفت: «پس‌فردا يه مأموریت خاص بهتون میدم.»
خیالم راحت شد.
.
دو روز بعد به سید گفتم: «سید جان، مأموریت خاص چی بود؟»
.
گفت: «خوب استراحت کردی؟»
گفتم: «آره.»
.
گفت: «مي‌دونستم خسته‌ای. اگه بهت می‌گفتم برو بگیر بخواب یا اون روز بهت می‌گفتم چرا حواست نیست؛ ناراحت میشی و دلت می‌شکنه. گفتم این‌جوری بهت بگم تا با خیال راحت استراحت کنی. حالا مأموریت خاص! چند ماهه به خانواده سر نزدی؛ برو سر بزن و بیا.»
.
واقعاً جا خوردم. خیلی مهربان بود. واقعاً با همه دوست بود. هیچ¬وقت تذکر مستقیم نمی‌داد. هر کسی جای سید بود، آن روز دعوایم می‌کرد.
.
.
منبع: ابروباد
شهید مدافع حرم سید مصطفی صدرزاده


لینک مطلب » چگونه روی یخ راه بریم که زمین نخوریم ؟


مرگ بر اسرائیل
مرگ بر اسرائیل | دریافت تصویر

اگر از تو درباره غزه پرسیدند…
بگو به آنها در آنجا شهیدی است
که شهیدی آن را حمل می‌کند
و شهیدی از وی عکس می‌گیرد
و شهیدی او را بدرقه می کند
وشهیدی بر وی نماز می‌خواند… .
.
(محمود درویش)


میرزا کوچک خان جنگلی
میرزا کوچک خان جنگلی |دریافت تصویر

#معرفی_کتاب #کتاب_خوب

کوچک جنگلی
داستان زندگی میرزا کوچک خان جنگلی
.
.
مؤلف: امیرحسین فردی، نشر قدیانی، قطع رقعی، چاپ 1385، 239 صفحه، 12500 تومان
.
.
ویژگی های چند سویه میرزا کوچک خان، عشق او به زادگاه و مردمش، اعتقادات مذهبی، تحصیلات، آموزش ها و تجربیاتی که در داخل و خارج ایران کسب کرده بود، ارتباطات وی با افرادی که برخی از آن ها از چهره های شاخص در تاریخ جهان اند و رأفت و شکیبابی او از این شخصیت تاریخی، چهره ای مردمی و خستگی ناپذیر پدید آورده است که نامش و آرمانش همیشه در یادها باقی خواهد ماند.
.
.
در کتاب کوچک جنگلی، نویسنده به کمک قوه تخیل خود ماجراهایی را خلق و به وقایع تاریخی این داستان ضمیمه کرده است تا جنبه های ادبی و هنری متن ارتقا یابد و حاصل کار به اثری نافذ و پرکشش نزدیک تر شود.
.
.
11 آبان 1300، شهادت «میرزا كوچك خان جنگلی» رهبر قیام مردمی جنگل


اکبر گنجی
اکبر گنجی | دریافت تصویر

دکتر زهرا طباخی :

اغلب معتقدیم آن‌ها که در سال‌های ابتدایی انقلاب تندروی کردند، به پیشانی زنان بدحجاب پونز زدند؛ دست آستین کوتاه‌پوش‌ها را رنگی کرده و در یک کلام افراط گرایی و تکفیر با برچسب ” حزب الله” در جامعه معرفی کردند یا خائن بودند یا نادان!
حواسمان به پروژه بازتولید اکبر گنجی سایبری باشد


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات