دسته‌ها
اخبار

نفتکش ایرانی گریس ۱ تغییر نام داد؛ مدیترانه، مقصد جدید آدریان دریا

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تغییر نام نفتکش گریس ۱ به “آدریان دریا” خبر داد و مقصد بعدی این کشتی را مدیترانه اعلام کرد.

جلیل اسلامی، اظهار کرد: در روزهایی که نفتکش ایرانی گریس 1 در توقیف جبل‌الطارق بود، پاناما به استفاده از نفتکش گریس 1 از پرچم این کشور پایان داد.

وی ادامه داد:‌ بر اساس درخواست مالک کشتی در حال حاضر، نفتکش دارای پرچم جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: نام نفتکش گریس 1 به “آدریان دریا” تغییر کرده است و مقصدی که برای پس از رفع توقیف توسط مالک کشتی اعلام شده مدیترانه است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: به نظر می‌رسد مشکل خاصی در ادامه دریانوردی این نفتکش به مدیترانه و مقصد بعدی آن وجود نداشته باشد.

اسلامی ابراز امیدواری کرد از این اتفاقات برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتی‌های مربوط به اموال و کالاهای ایرانی در دنیا تکرار نشود.

به گزارش تسنیم، نفتکش ایرانی گریس 1 (آدریان دریا) حدود 40 روز پیش به بهانه بی‌اساس «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» توسط شناورهای نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.

در پی توقیف نفتکش گریس‌ــ‌1 برخی منابع خبری مدعی شدند که این نفتکش حامل سلاح بوده است اما دولت محلی منطقه جبل‌الطارق پس از انجام بررسی‌های آزمایشگاهی دقیق تأکید کرد که نفتکش گریس‌‌ــ‌1 تنها حامل نفت خام بوده است.

دادگاه عالی جبل‌الطارق ابتدا در روز جمعه 14 تیر حکم توقیف این نفتکش حامل نفت ایران را به‌مدت 14 روز تمدید کرد و پس از پایان این دوره بار دیگر حکم به تمدید 30روزه توقیف نفتکش گریس‌‌ــ‌1 داد.

دیروز پنجشنبه دادگاه عالی جبل‌الطارق با بی‌اعتنایی به فشارها و درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش گریس 1 (آدریان دریا) حکم آزادی آن را صادر کرد.

منبع : تسنیم نیوز

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات