دسته‌ها
اخبار

مدیر پیام رسان گپ از اقدام عجیب پلیس فتا در پیگیری یک سرقت اینترنتی، خبر داد

برخورد عجیب با یک کلاهبرداری

مدیر عامل پیام رسان گپ از اقدام عجیب پلیس فتا و دستگاه قضایی در پیگیری یک سرقت اینترنتی، خبر داد که به خاطر بررسی تخلف یک سارق اینترنتی، حساب اصلی پیام رسان گپ با وجود هزاران کسب و کار فعال مسدود شده و تاکنون هم پیگیری‌های این مجموعه به نتیجه و پاسخ قابل قبولی نرسیده است.

مهدی انجیدنی در گفتگو با واحد روابط عمومی پیام رسان گپ با اشاره به مسدود شدن حساب اصلی این شرکت از سوی بانک سامان گفت: در هفته گذشته سارقی ضمن ایجاد حساب کاربری در گپ اقدام به افزایش موجودی با کارت سرقتی کرده و با بخشی از این پول هم برای تلفن همراه خود اعتبار خریداری کرده است.

وی ادامه داد: از طرف پلیس فتا تهران نامه ای برای گپ مبنی بر سرقتی بودن کارت‌ها ارسال شد و ما نیز ضمن ارایه اطلاعات پرداخت‌ها و خرید‌های سارق به پلیس فتا ، حساب کاربری سارق را هم در گپ مسدود کردیم.

انجیدنی خاطرنشان کرد که بعد از ارائه اطلاعات به پلیس فتا دیگر خبری از این فرد و البته پلیس فتا به پیام رسان گپ داده نشد و در روز ۵شنبه (6 تیرماه) متوجه شدیم که حساب اصلی پیام رسان گپ در بانک سامان بدون اطلاع قبلی به صورت کامل مسدود شده است.

وی افزود : با پیگیریهای ما از دادستانی مشخص شد که بابت آن دزدی و پولی که به حساب کاربری گپ ریخته شده ، کل حساب گپ مسدود شده است به این بهانه که اصل پول فرد آسیب نبیند این درحالی است که ما از ابتدا این حساب را مسدود کرده بودیم و حتی اطلاعات را در اختیار پلیس فتا قرار دادیم و اعلام کرده بودیم پول را به هرحسابی که قاضی دستور دهد واریز خواهیم کرد، ولی حالا با این کار کل حساب ما و کسب و کار ما دچار آسیب شده است.

مدیرعامل پیام رسان گپ با اشاره به اختلال ایجاد شده در کسب و کار پیام رسان گپ گفت: در پیام رسان گپ هزاران کسب و کار مجازی و استارتاپ وجود دارد که به کمک حساب کاربری و کیف پول الکترونیکی گپ مشغول به فعالیت هستند که با مسدود شدن حساب بانکی گپ این کسب و کارها دچار آسیب شده است که این اقدام عجیب با وجود پیگیرهای ما تاکنون هیچ نتیجه ای نداشته است.

انجیدنی اظهار داشت: یک کاربر بانک، با اشتباه رمز خود را در اختیار یک کلاهبردار قرار داده است و بانک‌ها نیز زیرساخت‌های امنیتی لازم بانکی مثل رمز پویا و یا تایید دو مرحله‌ای را تامین نکرده اند، در نهایت در کمال تعجب حساب بانکی گپ که یک پلتفرم و پیام رسان رسمی کشور است، مسدود شده است.

وی افزود: در این اقدامات اولین کسی که آسیب می بیند هزاران کسب و کار نوپا هستند که در بستر گپ مشغول کار هستند، البته این موضوع به همین‌‌جا نیز ختم نشده و با اقدام عجیب دیگری نیز مواجه شدیم.

انجیدنی با اشاره به دومین اقدام عجیب و غیرمتعارف پلیس فتا در مسیر بررسی این کلاهبرداری گفت: دومین موردی که بسیار عجیب بود اقدام پلیس فتای کرج به دادن اطلاعات و شماره شخصی بنده به عنوان مدیرعامل گپ به یکی از شاکیان این پرونده است، پلیس فتا به جای پیگیری نامه و مدارکی که باید نزد دادگستری و قاضی باشد آنها را در اختیار این شاکی قرار داده بود

و این فرد هم با تماس با شماره شخصی من علاوه بر پرخاشگری درخواست رسیدگی به پرونده را از طرف ما داشت در حالیکه ما نه شاکی هستیم نه متهم و این روندی که ایجاد شده کاملا غیرقانونی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون اقدامی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با عنوان ناظر کسب و کارهای اینترنتی در این مورد انجام شده است گفت: خیر تاکنون وزارت ارتباطات هم اقدامی برای کمک به کسب و کار ما انجام نداده است و با وجود اینکه ما مدارک لازم را برای پلیس و دستگاه قضایی ارسال کرده‌ایم، همچنان حساب بانکی ما مسدود می‌باشد.

مدیرعامل پیام رسان گپ در پایان خاطرنشان کرد: با مسدود شدن حساب اصلی گپ، برای بسیاری از استارتاپهای بر بستر سوال شده که آیا به خاطر یک سارق باید کل یک زیرساخت مسدود شود و کسب و کار هزاران استارت‌آپ موجود در گپ، آسیب ببیند ؟ ! آیا این عدالت است ؟ !

دقیقا الان جایگاه این شعر نمود پیدا کرده است که «گنه کرد در بلخ آهنگری ، به شوشتر زدند گردن مسگری» ؛ در نهایت امیدواریم با همکاری نهادهای ذی ربط به خصوص قوه قضاییه، پلیس فتا و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این مشکل هرچه سریعتر رفع شود.

منبع : وبلاگ رسمی پیام رسان گپ


برای عضویت در کانال بنیانا در گپ روی شناسه @bonyana بزنید

در ادامه بخوانید »

خرید آنلاین بلیت هواپیما در گپ امکان پذیر شد

نسخه جدید وب پیام رسان گپ و امکانات مهمی که باید بشناسیم [+ معرفی اپ پیشرو برای کاربران iOS]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات