دسته‌ها
گزارش

اعتکاف از نگاه کاربران شبکه های اجتماعی


مراسم زیبا و با فضیلت اعتکاف هرساله در کشورهای مسلمان از جمله کشور ما برگزار می شود. در روزهای 14،13 و 15 ماه رجب مردم از هر دسته و هر سنی که باشند دور هم جمع می شوند تا یکی از بهترین اعمال را کنار هم انجام دهند. هرساله هزاران جوان که قصد دارند خود را بیش از پیش به خداوند نزدیک کنند به مساجد محل اعتکاف رفته و با روزه داری و دعا به درگاه خداوند، روحشان را به آرامش می رسانند.

در میان افرادی که از اعتکاف دور می مانند هستند عده بی شماری که تنها به خاطر مشغله های مختلف کاری و فکری نتوانسته اند به این مراسم برسند اما این افراد دلی دریایی و روحانی دارند و خود را به آن هایی که در مساجد هستند نزدیک می بینند. یکی از کارهایی که افراد جا مانده از اعتکاف انجام می دهند فعالیت در شبکه های اجتماعی است تا ابعاد زیبا و پر فضیلت اعتکاف را به گوش دیگران هم برسانند و کار کوچکی در راه خداوند انجام داده باشند. ابتدا به سراغ شبکه اجتماعی فیس نما می رویم تا فعالیت کاربران این شبکه را در باب “اعتکاف” مرور کنیم:یکی از کاربران فیس نما به نام حسینا کلیپی در صفحه خود قرار داده است که مربوط به دختربچه هایی می شود که برای اولین بار به اعتکاف رفته اند. این کلیپ با توجه به صحبت های دختران کوچک و معصومیت آن ها جالب توجه است:   اعتکاف

لینک دانلود فیلم اعتکاف




پس از شبکه فیس نما به سراغ شبکه اجتماعی افسران می رویم که کاربران اهل دل در آن فراوان هستند: 

ابتدا پوستری که یکی از کاربران به مناسبت روزهای اعتکاف به اشتراک گذاشته است:

اعتکاف حرکتی بسیار زیبا و تحسین برانگیز از یکی از کاربران شبکه افسران که در مراسم اعتکاف تمامی دوستان و اعضای این شبکه را به اسم یاد کرده اند و برای همه تک تک دعا نموده اند: اعتکاف  




در انتهای این گزارش به سراغ شبکه اجتماعی هم میهن می رویم که کاربران آن پست های زیبایی را به مناسبت اعتکاف به اشتراک گذاشته اند: اعتکاف محرمات اعتکاف:
اعتکاف چیست؟
1- پرداختن به امور جنسی به معنای وسیع آن: که شامل هر نوع بهره برداری شهوانی می باشد .2- بوییدن عطر و هر نوع بوی خوش و گیاهان معطر به قصد لذت بردن3- مجادله و مناقشه: حرمت جدال مربوط به اموری است که معتکف بخواهد فضل و برتری خود را به دیگران نشان دهد….. ادامه این پست را اینجا بخوانید

 سیده زهرا عسکری : اعتکاف ملاقات با پروردگار از منظر آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت«سلام الله علیهم»، بسیاری از عبادات و از جمله اعتکاف، بدل و جایگزین دارد. بعضی از مردم به سبب گرفتاری و مشغلۀ فراوان، توفیق شرکت در اعتکاف را پیدا نمی‌کنند؛ مثلاً خانمی که شوهر و فرزندانش نیاز به مراقبت دارند و به اندازۀ چند روز هم نمی‌تواند آنان را رها کند و امکان رفتن به اعتکاف را ندارد، یا مردی که شغل مهمّی دارد، یا تعطیلی کار به امرار معاش خانواده‌اش ضربه می‌زند و یا نمی‌تواند افراد تحت تکفّل خویش نظیر زن و فرزند و پدر و مادر را تنها بگذارد و امکان شرکت در اعتکاف را ندارد….. ادامه این پست را اینجا بخوانید.

اعتکاف، محو خود خواهى در امواج بلند خداگرایى و خدمت‏ به امت اسلامى است. اعتکاف، بیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است. عبادتى مستحبى و تقرب جویانه و داوطلبانه است که روزه روز سوم آن رنگ وجوب مى ‏گیرد. اعتکاف، گریز از لذت گرایى و مهار حس خود محورى و برترى جوئى و بازگشت از قبله دنیاگرایان به سمت و سوى قلب و قبله هستى است…. ادامه این پست را از اینجا بخوانید:  

منبع: تسنیم

در ادامه بخوانید» چرا غربی ها مخالف حجاب زنان هستند ؟ کدام الگو مناسب است ؟ [در شماره ۱۶۶ نشریه خط حزب الله بخوانید]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
عباس رازی

از عباس رازی

پنج دهه از عمر من می‌گذرد و در تمام این سال‌ها دنبال رضای خدا و راه انداختن کار مردم بودم .بیشتر مطالبی که از من توی سایت بنیانا می‌خوانید در حوزه قرآن و سبک زندگی اسلامی هست.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات