دسته‌ها
اخبار

۲ سکه طلای یادبود کشور اتریش به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد


محمدحسین یزدی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:دو سکه طلای یادبود کشور اتریش توسط زائر آمریکایی به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، به گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.

این دو سکّه‌ یادبود طلای یکصد یوریی به وزن 63 گرم کشور اتریش توسط یک زائر عاشق و ارادتمند به آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) که از کشور آمریکا به زیارت مشرف شده بود به گنجینه سکه موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکّه  آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: بر روی سکه‌های اهدایی تصاویری از ابزار آلت موسیقی سنتی کشورهای اروپایی دیده می‌شود.

یزدی‌نژاد عشق و ارادت به آستان قدسی حضرت رضا(ع) را انگیزه این زائر آمریکایی عنوان کرد و اظهار کرد: این زائر آمرکایی هدف خود را از اهدای این دوسکه اینگونه بیان کرده است که «می خواستم در زمانی که به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوم، هدیه‌ای تقدیم بارگاه ملکوتی ایشان کنم».

وی با بیان اینکه گنجینه سکّه با در اختیار داشتن مجموعه‌هایی بی‌همتا و کم‌مانند، در بسیاری از موارد، رتبه نخست را در منطقه از آن خود کرده است و از ویژگی‌های برجسته این گنجینه، نمایش مجموعه‌های کم‌یاب است که از سوی ارادتمندان به بارگاه امام هشتم (ع) به این گنجینه اهدا شده‌اند, گفت: هم‌اکنون بیش از 50 هزار سکه طلا، نقره و مس نیکل از ایران و بیش از یکصد کشور خارجی در گنجینه سکه موزه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکّه  آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: گنجینة سکّة موزة آستان قدس رضوی، با در اختیار داشتنِ مجموعه‌ای قابل توجه از سکّه‌های تاریخی ایران و سایر کشورهای جهان، سالانه پذیرای صدها هزار نفر از زائران و مجاوران حرم مطهّر رضوی، گردشگران داخلی و خارجی، مجموعه‌داران سکّه از سراسر ایران و سایر کشورهای جهان، دانشجویان و پژوهشگران است.

مرجع : تسنیم

در ادامه بخوانید » ایرانی‌ها پیروز چالش ۴۰ ساله هستند [بررسی جایگاه کشورها در دنیای امروز را در نشریه خط حزب الله بخوانید]


با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
عباس رازی

از عباس رازی

پنج دهه از عمر من می‌گذرد و در تمام این سال‌ها دنبال رضای خدا و راه انداختن کار مردم بودم .بیشتر مطالبی که از من توی سایت بنیانا می‌خوانید در حوزه قرآن و سبک زندگی اسلامی هست.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات