دسته‌ها
مقاله

درباره همباشی و ازدواج سیاه | هشت نکته که باید بدانید

همباشی سیاه
همباشی سیاه

قبل از اینکه خزعبلات امثال بی بی سی و از غرب کتک خورده ها (غرب زده ها) به گوشتون برسه، این رشته توئیت رو که از منابع غربی استخراج شده درباره همباشی ( ازدواج سفید ) بخونید تا تصور درست تری نسبت بهش داشته باشید.

1) ” ازدواج سفید ” به ازدواجی می گویند که یک زن و مرد بدون ثبت قانونی در زیر یک سقف زندگی می کنند و با یکدیگر رابطه جنسی نیز دارند. این واژه تنها در ایران کاربرد دارند و در عموم نقاط جهان به آن “همباشی” می گویند.

2)وقتی پژوهشگران سوالاتی در مورد همباشی از زوج های همباش میپرسند،افراد نظرات متفاوتی دارند.زنان آن را به عنوان مرحله ای به سوی ازدواج میبینند درحالی که مردان آن را راهی برای تست رابطه و فرار از تعهدات ازدواج به حساب میاورند. این یعنی این رابطه کاملا به نفع مردان و به ضرر زنان است.

‏3) واردشدن به همباشی،در صورتی مشکل نبود که خروج از آن هم به همان نسبت آسان بود، در حالی که درعمل اینطور نیست. بیشتر اوقات افراد به چیزی ورود میکنند که تصور میکنند موقعیت زندگی کم هزینه و دارای ریسک پایین خواهد بود درحالی که فقط چندماه یا یکسال بعد، خود را عاجز از خروج از آن میابند.

4) مگ جی، روانشناس کلینیک ،اثر همباشی را در نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۲ تشریح کرد:

زوج هایی که قبل از ازدواج همباشی دارند ( و به خصوص قبل از نامزدی یا هر تعهد واضح دیگری) ،رضایت کمتری از ازدواج شان دارند و بیشتر احتمال دارد طلاق بگیرند نسبت به زوج هایی که چنین رابطه ای نداشته اند.

5) از ۱۹۷۰، تحقیقات پشت سرهم نشان میدهد که همباشی قبل از ازدواج میتواند رضایت و شادی زوج آینده را کاهش دهد و نهایتا به طلاق برساند، محققین به این نتیجه رسیدند که زوجهایی که قبل از ازدواج همباشی دارند حدود ۳۳ درصد نرخ طلاق بیشتری نسبت به افرادی که تا ازدواج صبر کرده اند، دارند.

6)این موضوع به حدی جدی است که پروفسور جی تیچمن از دانشگاه وسترن واشنگتن در این باره می گوید: بدترین چیز برای ازدواج ،همباشی است حتی سکس قبل از ازدواج که خطر شکست ازدواج را افزایش میدهد در رتبه های بعدی قرار دارد.

7) بررسی ویت نشان داد که حدود ۲۰ درصد از زنان همباش ، پارتنر جنسی ثانویه ای هم دارند در مقایسه با زنان ازدواج کرده که این میزان حدود ۴ درصد میباشد. این یعنی خیانت در بین همباش ها موج می زنه.

8)با همه معایبی که این نوع از ارتباط داره، رسانه های فارسی زبان خارج از کشور از آن حمایت می کنند به حدی که برخلاف تمام دنیا، به جای همباشی، لفظ مثبت “ازدواج سفید” را برای آن انتخاب کرده و ترویج دادند. | تصویر»

اسکرین شات از خبرگزاری های طرفدار آمریکا
اسکرین شات از خبرگزاری های طرفدار آمریکا

نویسنده : محمدرضا بورونی (مستندساز، پژوهشگر در حوزه زنان، جنسیت، خانواده و غرب شناسی) | لینک منبع


پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع ، دو مقاله زیر رو هم بخوانید :

ازدواج سفید یا همباشی سیاه ؛ چگونه رابطه نامشروع اسم جدید گرفت؟

سکولاریسم تحمیلی علیه نوجوانان ایرانی در اینستاگرام و تلگرام [چگونه ممکن‌ست نگاه به نامحرم عادی شود]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات