دسته‌ها
کیوسک

بزرگترین خیریه عراق را بشناسید/ ترکیبی از کمیته امداد و بنیادشهید [پاسخ به شبهه]

موسسه خیریه العین، ایتام شهدای حشدالشعبی و عملیات‌های تروریستی متعددی که در عراق انجام شده و همچنین ایتام بی‌بضاعتی که والدین خود را از دست داده‌اند، تحت پوشش خود قرار می‌دهد.  عراق بعد از صدام حسین، تفاوت‌های بسیاری با دوران حاکمیت بعثی‌ها دارد. یکی از مهم‌ترین رویدادهای عراق جدید، ورود مردم به صحنه مشارکت‌های اجتماعی […]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید

موسسه خیریه العین، ایتام شهدای حشدالشعبی و عملیات‌های تروریستی متعددی که در عراق انجام شده و همچنین ایتام بی‌بضاعتی که والدین خود را از دست داده‌اند، تحت پوشش خود قرار می‌دهد. 

عراق بعد از صدام حسین، تفاوت‌های بسیاری با دوران حاکمیت بعثی‌ها دارد. یکی از مهم‌ترین رویدادهای عراق جدید، ورود مردم به صحنه مشارکت‌های اجتماعی و تشکیل خیریه‌هایی برای حمایت از ایتام و خانواده‌های شهداست.

موسسه خیریه العین با نام اصلی “مؤسسة العین للرعایة الاجتماعیة” ژانویه ۲۰۰۶ یعنی چیزی در حدود ۱۲ سال قبل تاسیس شده و فعالیت‌های خیرخواهانه و عام‌المنفعه را در دستور کار خود قرار داد.

نکته قابل توجه درباره این موسسه خیریه عراقی العین تشابه فعالیت‌های آن به کمیته امداد خمینی و بنیاد شهید در ایران است.

این موسسه خیریه ایتام شهدای حشدالشعبی، ایتام عملیات‌های تروریستی متعددی که در عراق انجام شده و همچنین ایتام بی‌بضاعتی که والدین خود را از دست داده‌اند تحت پوشش خود قرار می‌دهد. 

العین در تمامی استان‌های عراق دارای ساختار تشکیلاتی است و ۲۰ دفتر در استان‌های مختلف عراق و ۱۳ دفتر بین‌المللی در کشورهای سوئد، دانمارک، نروژ، هلند، چین، آمریکا، کانادا، آلمان، استرالیا و بریتانیا برای جمع‌اوری کمک‌های عراقی‌های مهاجر دارد.

این موسسه خیریه در ۱۰ سال اول فعالیت خود به حدی گسترش پیدا کرد که در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار کودک بی‌سرپرست را تحت پوشش خود قرار داد و کمک‌های مالی، فرهنگی و … برای آنها فراهم کرده است. 

علی المنصوری که مسئول خیریه العین در شهر چهارصدهزار نفری سوق‌الشیوخ واقع در استان ذی‌قار است می‌گوید که آنها روی هم رفته ۷۶۰ یتیم را تحت پوشش خود قرار دارند.

او می‌گوید: «فعالیت‌های ما بعد از ظهور داعش و شهادت نیروهای بسیج مردمی عراق در مبارزه با گروه‌های تکفیری، گسترش پیدا کرده به طوری‌که مراجعات به ما بیشتر شده است.

موسسه العین زیر نظر مرجعیت عالی حضرت آیت‌الله سیستانی و نماینده ایشان شیخ امجد ریاض مدیریت می‌شود

و تنها موسسه خیریه‌ای است که دستنوشته‌ای از مرجع عالیقدر شیعیان عراق دارد  اجازه شرعی دریافت وجوهات شرعی،  کفاره‌ها، فطریه و نذورات را دارد.  صندوق صدقات برای دریافت کمک‌های مردمی هم داریم.»

او می‌گوید که «حمایت از ایتام به قوم یا دین خاصی معطوف نیست و بسیاری از اهل سنت نیز در بین افراد تحت پوشش قرار دارند.»

آنها به هر یتیم از فرزندان شهدای حشدالشعبی مستمری ماهانه ۱۰۰ هزار دیناری (معادل ۹۰ دلار) می‌دهند. 

برای هر یتیم که والدین خود را از دست داده ماهانه ۷۵ هزار دینار (۷۰ دلار)   و به ایتامی که در دسته‌بندی تیزهوشان قرار بگیرند هم ۱۲۰ هزار دینار (معادل ۱۰۵ دلار) مستمری حمایتی می‌دهند.

علاوه بر این خدمات بیمه‌ای و بهداشتی، خدمات فرهنگی و پرورشی نیز در دستور کار موسسه العین قرار دارد.

پراکندگی دفاتر خیریه العین در عراق؛ استان‌های کردی و سنی‌نشین هم در لیست هستند

در تصویر بالا پراکندگی دفاتر خیریه العین در عراق مشخص است؛ استان‌های کردی و سنی‌نشین هم در لیست هستند

بر اساس آمار منتشر شده از سوی دفتر ایت‌الله العظمی سید علی سیستانی، موسسه خیریه العین در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دینار عراقی (معادل ۳۵.۴ میلیون دلار) برای مستمری ایتام اختصاص داده است.

از سوی دیگر ۲.۷ میلیارد دینار عراقی (معادل ۲.۳ میلیون دلار) صرف جنگ‌زدگان و آوارگان عراقی شده و چیزی در حدود ۱.۹ میلیارد دینار عراقی (معادل ۱.۶ میلیون دلار) نیز در توسعه بهداشت و سلامتی مصرف شده است.

منبع : مجله مهر – نویسنده: علی رجبی @Ali_Rajabi

[su_note]

صدقه‌های مردم ایران به عراق می‌رود؟!

درست در روزهایی که رئیس‌جمهور ایران به عراق سفر کرده، شبکه تلویزیونی منوتو که با پول‌های مشکوک مدیریت می‌شود، تلاش کرد تا بگوید #کمیته_امداد صدقه‌های مردم ایران را در عراق خرج می‌کند!

ویدیو را تماشا کنید »

دریافت ویدیو

کمیته امداد ایران قبلا درباره کمیته امداد در عراق و لبنان توضیح داده است .

پیشنهاد ویژه به شبکه منوتو این است که ویدیویی منتشر کند و منابع مالی بزرگ و زیاد خود را شفاف کند . پول های منوتو از آل سعود است یا ملکه انگلیس ؟

[/su_note]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات