دسته‌ها
دانلود

دانلود مستند روایت رهبری |سه قسمت [انتخاب امام خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب چگونه بود؟]

مستند روایت رهبری ، روایتی از وقایع مربوط به انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران است. این مستند در سه قسمت تهیه و تولید شده است و بعد از درخواست های فراوان مردمی، شبکه های صداسیما از جمله شبکه مستند آن را پخش کردند

مستند روایت رهبری به کارگردانی آقای مهدی نقویان روایتی دست اول از وقایع مربوط به انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران و روزهای قبل و بعد از رحلت امام خمینی(ره) است

در ادامه مطلب مستند روایت رهبری را دانلود کنید . همراه بنیانا باشید

مستند روایت رهبری از تصاویر آرشیوی دیده نشده‌ای از اجلاسیه فوق‌العاده مجلس خبرگان در 14 خرداد 68 و مباحثات صورت گرفته در این اجلاس، برای نخستین بار رونمایی می‌کند و اسناد اجلاسیه فوق‌العاده مجلس خبرگان در 15 مرداد سال 68 نیز برای نخستین بار از تلویزیون پخش می‌شوند.

استعفای آیت‌الله منتظری، چگونگی پذیرفتن این استعفا توسط امام خمینی (ره) و بررسی آن در اجلاس مجلس خبرگان، اصل ولایت‌فقیه و چگونگی ورود آن به قانون اساسی، ارتباط آیت‌الله خامنه‌ای با امام خمینی (ره) و انقلاب و دلایل انتخاب ایشان برای رهبری و … از جمله مباحثی است که در مستند روایت رهبری به آن‌ها پرداخته ‌شده است.

مستند روایت رهبری
مستند روایت رهبری

خلاصه‌ای از آنچه در قسمت اول مستند ویژه روایت رهبری منتشر شد

مخالفت امام با قائم‌مقامی آیت‌الله منتظری

ساعت ۱۰ و ۲۳ دقيقه شبانگاه ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی چشم از جهان فرو بسته است. روز بعد، ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی، به محل برگزاری یکی از سرنوشت سازترین جلسات تاریخ انقلاب بدل می شود، بحث‌ها از ساعت ۳ بعداز ظهر روز ۱۴ خرداد شروع می شود. ساعت ۳ بعدازظهر، جلسه رسمی خبرگان رهبری فقط با حضور اعضای این مجلس آغاز میشود.

آیت الله مشکینی رییس جلسه، ابتدا تسلیت می‌گوید و سپس به واقعه‌ی اخیر اشاره می کند، واقعه‌ای که کمتر از دو ماه و نیم گذشته رخ داده و مستقیما با سرنوشت رهبری آینده گره خورده است، ماجرای آقای منتظری که برای سال‌های اخیر در فضای رسانه‌ای کشور به عنوان قائم مقام رهبری مطرح شده بود. اما چند ماه اخیر رابطه آقای منتظری با امام و انقلاب دچار تنش بوده است.

و حالا در میان گفتگوهای خبرگان رهبری، بحث پذیرش استعفای آقای منتظری از رهبری آینده نظام، نخستین گام جلسه سرنوشت ساز خبرگان رهبری به سوی آینده نظام و انقلاب اسلامی است.

فیلم کامل قسمت اول مستند روایت رهبری را از اینجا ببینید»

تماشا در دیدستان (نسخه شبکه مستند) |
تماشا در پیام رسان گپ (نسخه سایت khamenei.ir)

نسخه های اصلی سایت khamenei.ir
دانلود نسخه 980 مگابایتی
دانلود نسخه 275 مگابایتی


خلاصه‌ای از آنچه در قسمت دوم مستند روایت رهبری منتشر شد

مساله مرجعیت در شروط رهبری

حدود ساعت ۴ بعدازظهر روز ۱۴ خرداد ۱۳۶۸، خبرگان رهبری هنوز در گرما گرم بحث‌های محرمانه‌ای هستند که قرار است سرنوشت رهبری آینده نظام را تعیین کند. آیت‌الله مشکینی، رئیس جلسه، به اصل ۱۰۷ قانون اساسی اشاره میکند. #شرط_رهبری چیست؟ آیا صلاحیت مرجعیت نیز بخشی از آن است؟

همگی میدانند که امام دستور داده تا در بازنگری قانون اساسی اشاره به مرجعیت حذف شود.

برخی معتقدند این اشاره به مرجعیت، به معنای این نیست که رهبری باید مرجع باشد بلکه مرجع بالقوه کفایت میکند و در قانون اساسی صرفاً از صلاحیت مرجعیت سخن رفته است.

اما برخی دیگر معتقدند که رهبر آینده حتما باید مرجع بالفعل باشد. همه این بحث‌ها به سؤالی ریشه‌ای‌تر بر می‌گردد: ولایت فقیه به چه معناست؟ چه کسی فقیه واجد شرایطی است که می‌تواند دارای ولایت بر همگان باشد؟ اصل ولایت فقیه چگونه در قانون اساسی گنجانده شده است؟

پاسخ به این سوالات، سرنوشت رهبری آینده را در این ساعت‌های حساس رقم خواهد زد… این مستند را ببینید.

فیلم کامل قسمت دوم مستند را از اینجا ببینید»

تماشا در دیدستان (نسخه شبکه مستند) |
تماشا در پیام رسان گپ (نسخه سایت khamenei.ir)

نسخه های اصلی سایت khamenei.ir
دانلود نسخه 1230 مگابایتی
دانلود نسخه 249 مگابایتی
دانلود نسخه 344 مگابایتی


خلاصه‌ای از آنچه در قسمت سوم و پایانی مستند ویژه روایت رهبری منتشر شد

انتشار فیلم مذاکرات محرمانه و تاریخی مجلس خبرگان برای انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای برای اولین بار

عصر روز چهاردهم خرداد ۱۳۶۸، بحث محرمانه در میان خبرگان ملت در صحن مجلس خبرگان رهبری همچنان ادامه دارد. خبرگان رهبری پیش از این درباره استعفای آقای منتظری و نیز شرط مرجعیت برای رهبری بحث کرده اند.

حالا دو رای گیری مهم در پیش است. این که آیا رهبری باید به شکل فردی باشد با شورایی، و این که در هر کدام از این حالت ها چه کسی باید به عنوان فرد رهبر یا عضو شورای رهبری انتخاب شود؟ به زودی معلوم می شود که بیشتر اعضای خبرگان به رهبری فردی گرایش دارند.

فقط این مساله می ماند که چه کسی؟ در همین زمان است که نام آیت الله سید علی خامنه ای، رئیس جمهور وقت که عضو مجلس خبرگان نیز هست مطرح می شود. افرادی در این زمینه سخنرانی میکنند. اما خود آقای خامنه‌ای زیر بار نمی رود. این آخرین پیچ سرنوشت ساز تاریخ برای تعیین رهبری آینده انقلاب اسلامی ایران است و سرنوشت آن، سرنوشت سالهای آینده را نیز رقم خواهد زد.

این روایتی است تاریخی از مذاکرات محرمانه مجلس خبرگان رهبری در بعد از ظهر روز ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ که برای نخستین بار از آرشیوها بیرون آمده و در اختیار مردم قرار می گیرد؛ روایتی از چگونگی رقم خوردن سرنوشت رهبری پس از امام.

قسمت سوم مستند روایت رهبری را تماشا کنید »

تماشا در دیدستان (نسخه شبکه مستند) |
تماشا در پیام رسان گپ (نسخه سایت khamenei.ir)

نسخه های اصلی سایت khamenei.ir
دانلود نسخه 1500 مگابایتی
دانلود نسخه 306 مگابایتی
دانلود نسخه 421 مگابایتی


کارگردان مستند روایت رهبری آقای مهدی نقویان مستندهای دیگری هم مثل مستند در برابر طوفان یک ( 10 قسمت ) مستند در برابر طوفان دو (8قسمت) خارج از دید یک درباره فتنه سال 88 (10 قسمت) خارج از دید دو درباره نفوذ فرهنگی در اقتصاد ایران(10قسمت) ساخته اند . به همه حزب اللهی ها و انقلابی ها پیشنهاد می کنیم این مستندها را حتما تماشا کنید | لینک صفحه آقای مهدی نقویان در سینما مارکت


در ادامه بخوانید » رمان نخل و نارنج نوشته دکتر یامین پور برای جوانان ایرانی [تصویر زندگی زیبای شیخ مرتضی انصاری]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
عباس رازی

از عباس رازی

پنج دهه از عمر من می‌گذرد و در تمام این سال‌ها دنبال رضای خدا و راه انداختن کار مردم بودم .بیشتر مطالبی که از من توی سایت بنیانا می‌خوانید در حوزه قرآن و سبک زندگی اسلامی هست.

رخداد از
guest

2 نظرات
قدیم ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات
عادل
عادل
4 سال قبل

لینک قسمت ۲ و ۳ جابه‌جائه.

سایت بنیانا
سایت بنیانا
پاسخ به  عادل
4 سال قبل

ممنون که اطلاع دادید . تا چند دقیقه دیگه اصلاح میکنیم