دسته‌ها
اخبار

سروان محمد قریّانی، افسری که در برابر دشمن صهیونیستی ایستاد کیست؟

دیروز در پی اختلاف مرزی، و اقدام تجاوزکارانه ارتش متجاوز دشمن، افسری از ارتش لبنان در اقدامی کم سابقه در نیم متری دشمن، اسلحه خود را به روی آنها گرفت و آنها را به عقب راند. سروان محمد قریّانی فرزند حسین قریانی رییس کل پیشاهنگی الرساله الاسلامیه (جمعیت پیشاهنگی حرکت امل که امام موسی صدر […]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید

دیروز در پی اختلاف مرزی، و اقدام تجاوزکارانه ارتش متجاوز دشمن، افسری از ارتش لبنان در اقدامی کم سابقه در نیم متری دشمن، اسلحه خود را به روی آنها گرفت و آنها را به عقب راند.

سروان محمد قریّانی فرزند حسین قریانی رییس کل پیشاهنگی الرساله الاسلامیه (جمعیت پیشاهنگی حرکت امل که امام موسی صدر تاسیس کرد) و فرزند فاطمه عزالدین است که در سال 1984 تانک مرکاوای دشمن را در میدان روستای برج رحال به آتش کشید.

اقدام شجاعانه این افسر ارتش لبنان در چهار دهه قبل لبنان کم سابقه است. علت اول آنکه اساسا ارتش لبنان در گذشته ارتش مسیحیان بود و حتی قسمتی از آن تحت نظر آنتوان لحد، برای حفظ امنیت رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان اعلام خودمختاری کرد. با این حال حقوق آنها قطع نشد!

علت دوم اینکه سیاسیون لبنان که عموما جریان غربگرا و مایل به آمریکا و عربستان هستند، اجازه مقابله ارتش با دشمن را نمی دادند و به بهانه تفاوت سطح تکنولوژی و امکانات و سلاح و قدرت ارتش لبنان و ارتش متجاوز، بهترین راه را عدم دخالت عنوان می کردند

و می گفتند بگذارید صهیونیستها دشمنانشان را از لبنان بیرون کنند! حتی اگر سرباز یا افسری به روی دشمن آتش می گشود توبیخ می شد.

در جنگ تموز 2006 وقتی مقاومت در حال مبارزه با دشمن بود سربازان دشمن به پادگان ارتش لبنان در جنوب رسیدند و از بالا دستور رسید که درب را بگشایند و از آنها با چای و قهوه پذیرایی کنند.

احمد فتفت وزیر جریان المستقبل (وابسته به عربستان) این دستور را داده بود و قرار شد ارتشی ها و نیروهای پلیس که در این منطقه هستند اسلحه های خود را تحویل دهند و مردم را از منطقه خارج کنند. کاروان نظامیان بی سلاح و مردم آواره در حال خروج از سرزمینهای جنوبی سه بار هدف جنگنده های دشمنِ ضعیف کش قرار گرفت.

 

اساسا از گذشته وضع همین بود. در پی اشغالگری های صهیونیست ها در فلسطین و ظلم و جنایت روزانه، پیش از اولین حمله به لبنان، امام موسی صدر که افکار نژادپرستانه آنها را می دانست و برنامه های آنها برای آینده و تلاششان برای ایجاد تفرقه و جنگ در لبنان را پیش بینی و حس کرده بود، از ارتش و دولت خواست تا در جنوب لبنان و مرزها مستقر شوند و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

به علت بی توجهی دولت و ارتش، از آنها خواست اقلا مردم جنوب را آموزش دهند و سلاح و سنگر و پناهگاه فراهم کنند. چون نظام وقت لبنان پاسخی به مطالبات امام موسی صدر نداد، خود دست به کار آموزش جوانان شد.

به مردم جنوب می گفت اسباب و اثاثیه خود را بفروشید و تفنگ بخرید. در برابر دشمن صهیونیستی بایستید هرچقدر هم اسلحه شما سطح پایین باشد. با اسراییل با چنگ و دندان بجنگید.

امام موسی صدر با سخنرانی های خود و با تاسیس گروه مقاومت مسلحانه ملی (امل) جامعه لبنان را به جامعه مقاوم تبدیل کرد و پس از حمله 1982 رژیم صهیونیستی به لبنان، بچه های امام موسی صدر و شهید چمران بودند که اولین مقاومت جدی پس از جنگهای اعراب و اسراییل در دهه های گذشته را به ثبت رساندند

و پس از 18 روز مقاومت، باعث شدند نیروهای مختلف ملی گرا و فلسطینی و سوری که در لبنان بودند، به صف مبارزه با دشمن بپیوندند. از درگیری خلده بود که جرقه تاسیس مقاومت اسلامی زده شد که بعدا به نام حزب الله شناخته شد.

 

هرچند در دوران کنونی که رییس جمهور حامی مقاومت است و فرمانده ارتش یک نظامی کارکشته و وطن پرست است بعید به نظر می رسد سروان قریانی مورد توبیخ قرار بگیرد اما اقدام شجاعانه وی آنقدر در لبنان و حتی کشورهای عربی مورد توجه قرار گرفت و تشویق و ترند شد که دیگر کسی نمی تواند مثل گذشته چنین اقدامی را توبیخ کند.

رژیم متجاوز و تمامیت خواه صهیونیستی که برای هیچ کشور و ملت و قانونی احترام قائل نیست، باید بداند لبنان دیگر کشوری نیست که در برابر آنها ساکت بنشیند. دیگر شعار دولتمردان لبنان این نیست که قوت لبنان در ضعف آن است. امروز قوت لبنان در مثلث طلایی ارتش مردم مقاومت تعریف می شود و جلوه های آن به چشم جهانیان دیده شده و هر تلاشی برای ضربه زدن به این مثلث، محکوم به شکست است.

یادداشتی از وبلاگ libaniran.com

[su_note]

در ادامه بخوانید » درباره تلاش آمریکا برای نشان دادن تصویر غلط از ایران چه می‌دانید؟ [مصاحبه بسیار مهم با دکتر شهاب اسفندیاری]

[/su_note]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات