دسته‌ها
معرفی

فال حافظ در پیام رسان سروش [پیش آی و گوش دل به پیام سروش کن!]

پیش آی و گوش دل به پیام سروش کن! بیایید قبول کنیم که باورش سخت است اگر بشنویم یک ایرانی، نام حافظ را نشنیده یا بیتی از اشعار او را در حافظه‌اش نداشته باشد. تاریخ ادبیات ایران، شاعران زیادی به خود دیده که در آثارشان، اشعار پرمایه و پر از حکمت، فراوان داشته‌اند. اما ماندگاری […]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید

پیش آی و گوش دل به پیام سروش کن!

بیایید قبول کنیم که باورش سخت است اگر بشنویم یک ایرانی، نام حافظ را نشنیده یا بیتی از اشعار او را در حافظه‌اش نداشته باشد. تاریخ ادبیات ایران، شاعران زیادی به خود دیده که در آثارشان، اشعار پرمایه و پر از حکمت، فراوان داشته‌اند. اما ماندگاری شعر حافظ، ثابت می‌کند که شعر هیچکدام از شعرا از حیث شهرت و حکمت‌آموزی به پای شعر حافظ نمی‌رسد.

با اینکه هفت قرن از سروده شدن شعر حافظ گذشته، اما این شعر هنوز تازگی خودش را دارد و در زندگی مردم، جاری و حاضر است. دیوان حافظ را تقریبا می‌شود در تمام خانه‌های ایرانی پیدا کرد. تفأل زدن به این کتاب هم رسم قدیمی ما ایرانیان است، به‌ویژه در مناسبت‌هایی مثل عید نوروز و شب یلدا.

بیستم مهرماه در تقویم شمسی، روز بزرگداشت حافظ است.

پیشنهاد می‌کنیم از بات «فال حافظ» در پیام‌رسان سروش استفاده کنید. در ادامه مطلب همراه ما باشید 

فال حافظ در پیام رسان سروش
فال حافظ در پیام رسان سروش

برای گرفتن فال، در اپ سروش وارد قسمت فروشگاه بشوید و با لمس بنر مربوط، از بات فال حافظ استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

http://splus.ir/faale_hafez 

پیام رسان سروش را برای اندروید یا iOS یا ویندوز از سایت سروش دانلود کنید »» 

https://soroush-app.ir

 

[su_note]

در ادامه بخوانید »» نذر چیست ؟ نذری دادن چگونه است ؟ [سرطان جهل و سرطان مغز در هنگام نذری دادن!!]

[/su_note]

[su_note note_color=”#C8E6C9″]

زندگی نامه حافظ 

خواجه شمس الدین محمدبن بهاءالدین محمد حافظ شیرازی معروف به لسان الغیب شاعر پرآوازه ایرانی است که در قرن هشتم زندگی می‌کرده است. بیشتر اشعار او غزل هستند و به همین دلیل شهرت دارد.گرایش حافظ به شیوهٔ سخن‌پردازی خواجوی کرمانی و شباهت شیوهٔ سخنش با او مشهور است. او از مهم‌ترین تأثیرگذاران بر شاعران پس از خود شناخته می‌شود. در سده‌های هجدهم و نوزدهم اشعار او به زبان‌های اروپایی ترجمه شد و نام او به گونه‌ای به محافل ادبی جهان غرب نیز راه یافت.

محل تولد او شیراز بوده و در همان شهر نیز روی در نقاب خاک کشیده‌است.

روایت است هنگامی که قصد دفن حافظ را داشتند، عده‌ای از متعصبان با استناد به اشعار حافظ دربارهٔ می‌گساری با دفن وی به شیوهٔ مسلمانان مخالف بودند و در مقابل عدهٔ دیگر وی را فردی مسلمان و معتقد می‌دانستند. قرار شد که از دیوان حافظ فالی بگیرند که این بیت آمد:

قدم دریغ مدار از جنازه حافظ؛ که گرچه غرق گناه است، می‌رود به بهشت

[/su_note]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
عباس رازی

از عباس رازی

پنج دهه از عمر من می‌گذرد و در تمام این سال‌ها دنبال رضای خدا و راه انداختن کار مردم بودم .بیشتر مطالبی که از من توی سایت بنیانا می‌خوانید در حوزه قرآن و سبک زندگی اسلامی هست.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات