دسته‌ها
معرفی

مسجد جامع لولاگر تهران میزبان جلسات اخلاقی با محوریت بیانات آیت الله بهجت(ره) [خبر خوب برای تهرانی‌ها]

خبر خوب معنوی برای مردم تهران؛

آخرین چهارشنبه هر ماه قمری، جلسات اخلاقی با محوریت بیانات آیت‌الله بهجت(ره)/ رهبر انقلاب: حرفهای مرحوم میرزاجوادآقاملکی، مرحوم علامه طباطبایی، مرحوم آقای بهجت، مرحوم آقای بهاءالدینی از شفابخش‌ترین چیزهایی است که می‌تواند انسان را آرام کند+ تاریخ جلسات

مسجد جامع لولاگر تهران
مسجد جامع لولاگر تهران

در روزگاری به سر می‌بریم که جامعه‌مان بیش از گذشته مورد هجمه‌‌ی دشمنان است. از آنان که سال‌هاست تمام همّ خود را بر زدن ریشه‌ی اسلام گذاشته‌اند تا اینان که لبخندهاشان، به شکل خنجری است بر دل این مردم نجیب. جاهلان و متحجّران نیز که نه تنها چون گذشته نیستند، بلکه در ظاهر، سر از لاک تفکّرات پوسیده خود درآورده و نه تنها با غربزدگان بر یک سفره می‌نشینند، بلکه هر از چندی بر صورت اسلامِ انقلابی سیلی می‌زنند.

ز ره هوس به تو کی رسم نفسی زخود نرمیده من

همه حیرتم به کجا روم به رهت سری نکشیده من

به چه برگ، ساز طرب کنم؟ ز چه جام، نشئه طلب کنم؟

گل باغ شعله نچیده من، می داغ دل نچشیده من

شیطان و نفس، حجاب غفلت را بر دل‌هامان افکنده و نمی‌گذارند تا آن مثل نورانی را باور نماییم که تنها کسی می‌تواند از سیم‌خاردار دشمن عبور کند که از سیم‌خاردار نفسش عبور کرده باشد. آری، دیروز به اقتضای فضایی که عطر شهادت در جامعه ایجاد نموده بود و جهاد اصغر، تشخیص باب وصال و راه‌یابی به آن را آسان‌تر نموده بود، امّا امروز چنین نیست.

پیر عارفمان، هنگام نوشیدن جام زهر، هشدار داده بود که : «دیروز روز امتحان الهی بود که گذشت. و فردا امتحان دیگری است که پیش می‌آید. و همه ما نیز روز محاسبه بزرگتری را در پیش رو داریم.»

آنان که جامی از معرفت ننوشیده بودند، جام زهر به دست او دادند. و خداوند به مصداق شریفه‌ی : «إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِم» ضمانتی بر استواری ما نیز در این راه نداده، مگر آن که جامی از معرفت نوشیده و در این طوفان بلا، آرامش یابیم. رهبرمان که آرامشِ نشئت گرفته از ایمانش و متانتِ بدون اضطرابش، همواره امیدبخش دل‌هامان بوده است، راه را به ما اینگونه نمایانده:

« ما قله‌های تهذیب داریم؛ در همین قم، مرحوم میرزا جواد آقا ملکی، مرحوم علامه طباطبایی، مرحوم آقای بهجت، مرحوم آقای بهاءالدینی. حرفهای اینها خودش یکی از شفابخش‌ترین چیزهایی است که می‌تواند انسان را آرام کند، به انسان آرامش بدهد، روشنایی بدهد، دلها را نورانی کند. عمده این است که دل زنگار گرفته را یک زبان معنوی، یک سخن برخاسته از دل شفا ببخشد و این زنگار را برطرف کند».

اکنون فرصتی دست داده تا بر سر سفره‌ی فقیه عارف و موحّد عظیم‌الشأن، حضرت آیت اللّه العظمی بهجت (رحمت الله علیه) نشسته و با هم سخنان این بزرگمرد را بخوانیم و شرحش را بشنویم. هفتصد و پنجاه و چهار کلمه از ایشان در اخلاق و معارف و سیر و سلوک إلی اللّه، در کتابی با عنوان “شط شراب” گرد آمده که محور این جلسات اخلاق خواهد بود. 

آخرین چهارشنبه هر ماه قمری، جلسات اخلاقی با محوریت بیانات آیت‌الله بهجت(ره) | پایین تر از میدان جمهوری، جنب درب غربی ایستگاه متروی نواب | مسجد جامع لولاگر | ویژه برادران و خواهران | توضیحات در تصاویر »» 

کانال هیئت کریم آل طه علیه السلام در | سروش | بله  | ایتا 

و در آخر به محضر مولایمان عرضه می‌داریم:

بیا و کشتی ما در شط شراب انداز

خروش و ولوله در جان شیخ و شاب انداز

در ادامه بخوانید »» 

سایت غدیر کتابخانه بزرگ آثار مهم و گران به صورت آنلاین و رایگان

آیت الله بهجت (ره) در نگاه سید حسن نصرالله (مصاحبه با المنار)

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات