دسته‌ها
گزارش

تصاویری از محل اصابت موشک‌های سپاه پاسداران به تروریست‌ها در سوریه

به گزارش مجله بنیانا به نقل از سپاه نیوز؛  پس از حمله موشکی و پهپادی سپاه به مقر تروریست‌های تکفیری که منجر به هلاکت و زخمی شدن  شمار زیادی از تروریست‌ها و سرکردگان جنایت تروریستی اهواز گردید، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نخستین تصاویر از محل‌های اصابت موشکها و بمباران پهپادهای رزمی در شرق فرات در سوریه را رسانه‌ای کرد.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفتگویی در خصوص انتشار این تصاویر اظهار کرد: منطقه شرق فرات و مقر تروریست‌های داعشی تحت حمایت کامل آمریکا بوده و دارای موقعیت خاصی می باشد؛ این منطقه از غرب به‌واسطه رود فرات پدافند طبیعی دارد، از طریق هوا نیز منطقه ممنوعه پروازی و تحت حفاظت هواپیماهای ائتلاف است.

وی افزود: به‌کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین همچون شاهد129 به‌منظور تصویربرداری از لحظه اصابت، عملاً موجب لو رفتن عملیات و اطلاع‌رسانی توسط ائتلاف آمریکا و تخلیه مقر از گروه‌های تروریستی می‌گردید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه “در عملیات موشکی و پهپادی “ضربت محرم” از تاکتیک متفاوتی استفاده کردیم”، گفت: در این عملیات با استفاده از روش‌های خاص اطلاعاتی و پس از اطمینان از حضور فرماندهان داعشی، عملیات با غافلگیری انجام شد.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به اجرای عملیات ترکیبی و استفاده از پهپادهای رزمی در این عملیات گفت: پهپادهای بمب‌افکن ما با غافلگیری وارد منطقه شدند و به اجرای عملیات خود پرداختند و با تصاویری که پس از عملیات به دست ما رسید، میزان دقت عملیات برای همگان روشن شد.

موشک های سپاه پاسداران به کجا اصابت کردند؟
موشک های سپاه پاسداران به کجا اصابت کردند؟

***

چرا سپاه “هجین” را برای حمله موشکی شبانه به تروریست‌ها انتخاب کرد؟

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد دوشنبه با ۶ فروند موشک بالستیک و ۷ فروند پهپاد رزمی مواضع و مقرهای تروریست‌ها را در شرق فرات در خاک سوریه مورد هدف قرار داد؛ در گزارش زیر با اهمیت منطقه مورد حمله بیشتر آشنا شوید.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این عملیات، در پی جنایت تروریست‌ها در حمله تروریستی به مردم و نیروهای رژه‌رونده در جریان رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور ماه گذشته بوده است.

اما با نگاهی کوتاه به محلی که  موشک‌های نقطه‌زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آنجا اصابت کرده می‌توان دریافت کرد که این محل پیش از این به‌صورت دقیق نقطه‌یابی شده است.

**شهرک هجین  کجاست؟

 شهرک هجینی که موشک‌‌های نقطه‌زن سپاه پاسداران به آن اصابت کرد تا تروریست‌ها را به هلاکت برساند، کنار رود فرات و در 22کیلومتری شهر بوکمال قرار دارد. رود فرات که  از ترکیه سرچشمه می‌گیرد و از رقه، دیرالزور و المیادین عبور می‌کند به شهرک هجین و پس از آن به‌سمت عراق می‌رود.

بر اساس این گزارش، در شرق فرات و به‌سمت مرزهای عراق جزایر کوچک و پراکنده‌ای و استراتژیکی  وجود دارد که این مناطق امن و سرپناه بعضی از تکفیری‌ها برای فرار از تیررس نیروهای متحدین و ارتش سوریه تبدیل شده است. این جزایر چیزی حدود 4هزار کیلومترمربع است که همچنان در اختیار نیروهای تکفیری است.

**چرا هجین برای حمله در شب انتخاب شد؟

بر اساس اطلاع و بررسی‌های خبرنگار تسنیم، بخش اعظم نیروهای پیاده و حتی رهبران و فرماندهان برجسته تکفیری و داعشی که الاحوازیه هم ذیل این گروه‌ها تعریف می‌شود، از این نقطه مأموریت پیدا کردند تا در  اهواز دست به اقدام تروریستی بزنند. این تروریست‌ها روزها خودشان را پشت کرانه‌های شرقی رود فرات پنهان می‌کنند و از همین نقطه پدافند انجام می‌دهند که نیروهای دموکراتیک شمال و نیروهای متحدین و ارتش سوریه به آنها حمله نکنند و شبها نیز برای استراحت به مقر خود که در هجین است، بازمی‌گردند.

همچنین اینکه گفته شده عملیات سپاه پاسداران برق‌آسا بوده به این دلیل است که تروریست‌ها فکر نمی‌کردند در طول شب به آنها حمله شود و انتخاب این محل به این دلیل بوده که غافلگیری تروریست‌ها بیشترین تخریب را داشته باشد.

***

در ادامه بخوانید »» تجلیل ویژه فرمانده سپاه از ابراهیم حاتمی کیا و فیلم به وقت شام + ویدیو سخنان استاد حاتمی کیا در جشنواره فجر

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات