دسته‌ها
گزارش

شیطان بنیامین نتانیاهو و 26 سال جعل واقعیت درباره ایران [بررسی دروغگویی‌های شیطان]

نتانیاهو و ۲۶ سال جعل واقعیت درباره ایران

دروغگویی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دروغ‌پردازی شب گذشته او درباره ایران ۲۶ ساله شد.

شیطان «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی  با راه‌اندازی یک نمایش تبلیغاتی ایران را به داشتن تاسیسات هسته‌ای مخفی متهم کرد.

اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این بار برای اثبات صحت مدعاهایش درباره برنامه هسته‌ای ایران (و یا شاید هر موضوع دیگر) بیش از هر بار دیگر با چالش مواجه است، زیرا ادعاهایی که او قبلا درباره ایران مطرح کرده، هر بار نادرست از آب در آمده‌اند.

شیطان بنیامین نتانیاهو
شیطان بنیامین نتانیاهو

 شبکه خبری الجزیره و روزنامه انگلیسی گاردین سال 2015 اسنادی منتشر کردند که نشان می‌دهند اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بیش از آنکه ریشه در واقعیت‌های عینی و ملموس داشته باشند از نیاز مبرم او به راه‌اندازی هیاهوهای تبلیغاتی و طلب منافع شخصی سرچشمه می‌گیرند.

این اسناد، ارزیابی‌های سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) از برنامه هسته‌ای ایران را نشان داده و افشا می‌کنند این سازمان تقریباً همزمان با سخنرانی بنیامین نتانیاهو در صحن مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2012 کاملاً از قانونی بودن برنامه هسته‌ای ایران آگاهی داشته است. نتانیاهو در آن سخنرانی با ارائه تصاویری مدعی شده بود ایران با تولید اورانیوم با درصد غنای متوسط 70 درصد از مسیر تولید بمب را پیموده است و تنها چند ماه با تکمیل این فرایند فاصله دارد.

موساد به‌رغم این تقریباً یک ماه بعد از این سخنرانی در مکاتبه‌ای به سازمان مشابه خود در آفریقای جنوبی نوشته بود که «ایران در حال انجام فعالیت‌هایی برای تولید بمب نیست» و فعالیت‌های دانشمندان این کشور «در راستای پر کردن شکاف‌هایی در حوزه‌هایی مانند رآکتورهای غنی‌سازی است که قانونی هستند».

اسناد موساد از جهت فراهم آوردن شواهدی رسمی برای نشان دادن ناراستی ادعاهای شیطان بنیامین نتانیاهو و بهانه‌تراشی‌ها و جنجال‌آفرینی‌های کشورهای غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران حائز اهمیتند اما واقعیت این است که این کژاندیشی‌ها با روش‌هایی بسیار ساده‌تر هم قابل اثبات هستند. نگاهی گذرا به سابقه اظهارات نتانیاهو، بیانات مقامات غربی یا گزارش رسانه‌های جریان اصلی غرب درباره دستیابی قریب‌الوقوع ایران به بمب اتمی روشی بسیار ساده‌تر برای فروریختن بنای این ادعاهای پوشالی و برساخته از دروغ است.

شیطان نتانیاهو
شیطان نتانیاهو

در ادامه بخوانید » نشر دروغ های مجازی توسط سربازان اسرائیل علیه کشور ایران در دهه فجر [ + معرفی پویش ایران من ] +ویدیو پشت پرده نامه های جعلی

سال 1992: ایران تا سال 1997 بمب می سازد

نتانیاهوی 65ساله از سال 1992 که عضو حزب «لیکود» در «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) بود به اهمیت جنجال‌سازی درباره برنامه هسته‌ای ایران برای تحریک هیجانات منفی دیگران و سپس پیشبرد منابع شخصی، حزبی، منطقه‌ای و بین‌المللی پی برد. در آن سال شیطان بنیامین نتانیاهو خطاب به نمایندگان کنگره گفت ایران بین 3 تا 5 سال با ساخت بمب فاصله دارد.

سال 1995: ایران تا سال 2000 بمب می سازد

  در سال 1995 هنگامی که چیزی به سررسید موعد قبلی ادعایی شیطان بنیامین نتانیاهو برای دستیابی ایران به بمب هسته‌ای باقی نمانده بود نتانیاهو در کتابی به‌نام «مبارزه با تروریسم» بار دیگر نوشت ایران «سه تا پنج سال» با ساخت بمب فاصله دارد.

سال 1996: ایران به ساخت بمب خیلی نزدیک است

نتانیاهو در سال 1996 بعد از آنکه به نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی انتخاب شد در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان بار دیگر  گفت: «دستیابی ایران به بمب هسته‌ای می‌تواند تبعات فاجعه‌باری داشته باشد، نه تنها برای کشور من و نه تنها برای خاورمیانه بلکه برای کل بشریت.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آن سخنرانی گفت که موعد دست‌یابی ایران به این هدف «بسیار نزدیک» است.

سال 2002: عراق بدون شک بمب هسته‌ای دارد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از این اظهارات تا چند سال تمرکزش را متوجه عراق و برنامه هسته‌ای این کشور کرد. به‌رغم این، نخست‌وزیر اسرائیل با قاطعیت محض در آن زمان می‌گفت «هیچ شکی وجود ندارد» که عراق در حال پیشروی به‌سمت ساخت سلاح‌های هسته‌ای است.

نتانیاهو در سال 2002 در یک جلسه استماع مقابل مجلس کنگره یک بار دیگر گفت برنامه هسته‌ای عراق آن‌قدر پیشرفته است که این کشور اکنون در حال راه‌اندازی «سانتریفیوژهایی به‌اندازه ماشین لباسشویی است».

بخش‌هایی از اظهارات شیطان بنیامین نتانیاهو در این نشست در زیر آمده است:

«هیچ شکی نیست که صدام، برنامه هسته‌ای خود را رها نکرده است. تردیدی نیست که او از  زرادخانه شیمیایی و زیستی فعلی خود راضی نیست و دائماً تلاش کرده آنها را کامل‌تر کند… بنابراین من صادقانه فکر می‌کنم اینکه فکر کنیم این مرد که بیست سال پیش نزدیک به ساخت بمب بود در این طول این مدت زمان بیکار نشسته باشد، دور از واقعیت است.

او بیکار ننشسته است. و تمام شواهدی که ما داریم نشان می‌دهند که او دارد با تمام توان و بدون وقفه ساخت سلاح‌های کشتار جمعی از جمله سلاح‌های هسته‌ای را ادامه می‌دهد. اگر کسی استدلالی مخالف این مطرح کند یا نتواند این خطوط را به هم پیوند بدهد، در یک کلام بگویم نتوانسته ارزیابی درستی از آنچه اتفاق افتاده به دست بیاورد. صدام کمر بسته تا در اسرع وقت به بمب‌های اتمی و توانمندی اتمی برسد».

شاید نیازی به یادآوری این نکته نباشد که این اظهارات پس از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 و انجام بازرسی‌های بین‌المللی به‌طرز فاجعه‌باری نادرست از آب درآمدند. اما شیطان بنیامین نتانیاهو ، بی‌توجه به خرابی‌هایی که اظهارات نادرست قبلی‌اش به وجود آورده بود به‌سرعت تلاش کرد زنگ‌های هشدار درباره ایران را به صدا در بیاورد.

سال 2009: ایران تا سال 2011 بمب می‌سازد

سندی از وزارت خارجه آمریکا در سایت افشاگر ویکی لیکس نشان می‌دهد شیطان بنیامین نتانیاهو در سال 2009 که نامزد انتخابات نخست‌وزیری بوده به هیئتی از نمایندگان کنگره که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بودند هشدار داده که ایران احتمالاً «یک یا دو سال» با توان ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد.

سال 2009: ایران تا سال 2011 چند بمب می‌سازد

یک سند دیگر که مربوط به چند ماه بعد در همان سال است هم نشان می‌دهد نتانیاهو که حالا نخست‌وزیر اسرائیل است به هیئتی دیگر از سیاستمداران  آمریکا در قدس اشغالی می‌گوید که «ایران اکنون توان ساخت یک بمب هسته‌ای را دارد». وی در ادامه گفته که ایرانی‌ها «ممکن است صبر کنند و ظرف یک تا دو سال آینده چندین بمب بسازند».

سال 2012 : ایران چند ماه با ساخت بمب فاصله دارد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌هایی در ماه‌ها و سال‌های بعد با خبرنگاران به‌کرات درباره خطر قریب‌الوقوع بمب ایران هشدار داده است، مثلاً در سال 2012 در گفت‌وگویی غیرعلنی که رسانه‌های اسرائیل آن را پوشش دادند، گفت که ایران «چند ماه» با دستیابی به توانمندی‌های هسته‌ای ساخت سلاح فاصله دارد. نتانیاهو در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز هم گفت ایران بین 6 تا 7 ماه با ساخت بمب فاصله دارد.

سپتامبر 2012: ایران تا بهار یا تابستان 2013 بمب دارد

چند ماه بعد از این سخنرانی بود که او با ارائه کارتونی که به‌شدت به‌سخره گرفته شد در صحن مجمع عمومی سازمان ملل گفت ایران تقریباً یک سال با ساخت بمب فاصله دارد.

نتانیاهو در این سخنرانی در سپتامبر سال 2012گفت: «با سرعت فعلی غنی سازی، ایران تا بهار سال آینده یا حداکثر تابستان سال آینده غنی‌سازی سطح متوسط را به پایان می‌رساند و به‌سمت مرحله نهایی حرکت می‌کند. از آنجا به بعد ایران تنها چند ماه و شاید چند هفته با داشتن اورانیوم کافی برای اولین بمب فاصله خواهد داشت».

اسناد منتشر شده‌ای که در بالا به آن اشاره شد به همین سخنرانی نتانیاهو مربوط می‌شوند اما یک سال قبل‌تر از سخنرانی نتانیاهو، «میر داگان»، رئیس در حال استعفای موساد هم گفته بود که برنامه هسته‌ای ایران به‌اندازه‌ای که نتانیاهو می‌گوید هم تهدیدی فوری محسوب نمی‌شود.

نتانیاهو در طول بیش از 20 سال همواره ادعاهای نادرستی درباره برنامه هسته‌ای ایران و عراق مطرح کرده و چارچوب‌های زمانی برای برنامه هسته‌ای ایران تعیین کرده که همگی خیالی بوده و حتی با ارزیابی‌های سازمان‌های اطلاعاتی خودش هم تناقض داشته‌اند. با این حال، او هنوز مورد اعتماد مقامات آمریکا و نمایندگان کنگره این کشور است.

شیطان بنیامین نتانیاهو و ۲۶ سال جعل واقعیت درباره ایران

دروغگویی‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دروغ‌پردازی شب گذشته او درباره ایران ۲۶ ساله شد.

نتانیاهو در سال 1992: ایران تا سال 1997 بمب می سازد

نتانیاهو در سال 1995: ایران تا سال 2000 بمب می سازد

نتانیاهو در سال 1996: ایران به ساخت بمب خیلی نزدیک است

نتانیاهو در سال 2002: عراق بدون شک بمب هسته‌ای دارد

نتانیاهو در سال 2009: ایران تا سال 2011 چند بمب می‌سازد

نتانیاهو در سال 2012 : ایران چند ماه با ساخت بمب فاصله دارد

نتانیاهو در سپتامبر 2012: ایران تا بهار یا تابستان 2013 بمب دارد

ویدیو »» اعتراف نتانیاهو به نابودی رژیم صهیونیستی تا 25سال دیگر [طنز]

ویدیو در دیدستان | ویدیو در روشنگری

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات