دسته‌ها
کتاب الکترونیک

دانلود رایگان کتاب تفسیر سوره مجادله به قلم امام خامنه ای

نسخه‌الکترونیکی کتاب «تفسیر سوره مجادله » منتشر شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از دوران پیش از پیروزی و در جریان مبارزات علیه رژیم طاغوت از معلمان دروس فهم و تفسیر قرآن کریم و برپاکنندگان این جلسات بوده‌اند، معظم‌له پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز پس از تصدی رهبری انقلاب اسلامی همواره از مشوقان و توصیه‌کنندگان برجسته در زمینهٔ ترویج و گسترش جلسات تلاوت و تفسیر قرآن کریم هستند.

از دوران قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی جلسات تفسیر متعددی از رهبر انقلاب در دست است که حاوی مطالب و نکات بسیار راهگشا و آموزنده در فهم مفاهیم بلند قرآن کریم است. یکی از این تفاسیر کتاب «تفسیر سوره مجادله » است که در بهار ۱۳۹۶ توسط انتشارات انقلاب اسلامی چاپ و عرضه شد.

کتاب تفسیر سوره مجادله
کتاب تفسیر سوره مجادله

این انتشارات نسخه‌الکترونیکی این کتاب را همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در پایگاه اطلاع‌رسانی BOOK-KHAMENIE.IR قرار داد تا مخاطبان با دانلود این کتاب از مطالب ارزشمند آن بهره‌مند شوند.

سوره مجادله
سوره مجادله

این اثر متن ویراستهٔ جلسات تفسیر سوره مجادله است. این جلسات در دوران مسئولیت ریاست جمهوری معظم‌له در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در هفت نوبت از هفدهم اردیبهشت تا یازدهم تیرماه ۱۳۶۱ برگزار شده و تمامی ۲۲ آیهٔ این سوره مورد بحث قرار گرفته است.

ایشان دربارهٔ علّت انتخاب این سوره می‌فرمایند: «علّت اینکه اینجا را انتخاب کردیم این است که سوره‌های جزء بیست‌وهفتم و بیست‌وهشتم و این حدود، غالبا سوره‌های مدنی است و از سوره‌هایی است که در مدینهٔ طیّبه بر پیغمبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) نازل شده و مربوط است به بعد از تشکیل حکومت اسلامی، یعنی مثل وضع کنونی ما.

نوع مطالب و مسائلی که بعد از تشکیل حکومت برای یک جامعه لازم است با نوع مطالب و مسائلی که [مربوط به] حین مبارزهٔ مردم برای تشکیل حکومت اسلامی است فرق می‌کند؛ کمااینکه شما در جامعهٔ خودمان هم این را مشاهده می‌کنید.

امروز شما یک مسائلی دارید که این مسائل قبل از بهمن ۵۷ برای شما وجود نداشت، مطرح نبود؛ آن روز مسائلی داشتید که امروز برای شما مطرح نیست. مثلاً مسئلهٔ منافقین و مسئلهٔ نفاق، مسئلهٔ عدالت اجتماعی، مسئلهٔ حکومت، مسئلهٔ جهاد در جبهه‌های جنگ و ده‌ها مسئله از این قبیل، مسائل عمدهٔ بعد از تشکیل حکومت است و این مسائل همان مسائلی است که در آیات مدنی بیشتر به آنها پرداخته شده است.»

علاقه‌مندان می‌توانید برای دانلود رایگان کتاب «تفسیر سوره مجادله» اینجا را کلیک کنید.(4مگابایت) 

در ادامه بخوانید »» سکولاریسم تحمیلی علیه نوجوانان ایرانی در اینستاگرام و تلگرام [چگونه ممکن‌ست نگاه به نامحرم عادی شود]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات