دسته‌ها
نوجوانیا

چند نکته درباره فحشارسان اینستاگرام و زیاد شدن تدریجی گناه خودارضایی در میان نوجوانان + ویدیو

ویدیو »» درباره فحشار رسان اینستاگرام … حتما تماشا کنید … 

ویدیو در دیدستان | ویدیو در روشنگری

#دقایقی_با_کتاب

در ادامه مطلب بخشی از متن کتاب «شاخه نبات، راهکارهای مدیریت نگاه و شهوت برای آقا پسرها» صفحه ۵۰ الی ۵۲ را میخوانیم … شما می توانید این کتاب را با تخفیف 40 درصدی از کانال کتاب های ساندویچی در سروش http://splus.ir/targolbook خرید کنید 

گام های شیطانی اینستاگرام! آرام آرام شما را منحرف میکند

#شبکه_های_اجتماعی نظیر اینستاگرام به شکلی طراحی شده که مخاطب خود را  “آهسته آهسته” به سمت محتوای #جنسی می کشاند، یعنی در مرحله اول، تماشای یک فیلم مبتذل را به شما پیشنهاد نمی دهد.

در ابتدا تصاویری بدون پوششِ مناسب از چهره ی نامحرم به نمایش می گذارد. آن قدر زمینه تماشای این تصاویر را برای شما فراهم می کند و همچون «رگبار» این تصاویر را به سمتتان می فرستد که اگر اولی و دومی و سومی را باز نکنید، چهارمی را باز خواهید کرد

و اگر خیلی مقاومت کنید، آن قدر به کارش ادامه خواهد داد تا مقاومت شما را بشکند و در نهایت گناهِ نگاه به نامحرم را پیش چشم شما عادی می کند، همین که شما با بازکردن تصاویر پیشنهادی، به #اینستاگرام چراغ سبز نشان دهید، در مرحله بعد تصاویری با  پوشش های نامناسب تر (+18) به نمایش خواهد گذاشت. این روال ادامه پیدا خواهد کرد و نهایتاً به نمایش *محتوای برهنه و حیوانی* خواهد رسید.

به احتمال زیاد بادی به غبغبتان انداخته اید و می گویید ما کاری با تصاویر ناسالم اینستاگرام نداریم. بله قبول!

اما حاضرید قسم بخورید حتی یکبار هم تصویری نامناسب در اینستاگرام ندیده اید و یا بعداً نخواهید دید؟

حاضرید ماشینتان را چسبیده به پرتگاهِ یک دره ی خطرناک پارک کنید؟! قطعاً نه! پس چطور خودتان را کنار پرتگاه دره ی اینستاگرام مستقر می کنید؟

مثال اینستاگرام و… مثال همان گام های شیطانی است که در صفحات قبل خواندیم، ما که می دانیم این فضا ما را به سمت #گناه خواهد کشاند، از همان ابتدا از آن فاصله بگیریم.

البته ما فقط اینستاگرام را مثال زدیم، ممکن است ده ها برنامه مشابه آن هم موجود باشد. تشخیص با خود شماست‌.

پس گفتیم اینستاگرام به شکلی #طراحی شده که آهسته آهسته کاربر خود را به سمت «فرهنگ تبرّج و برهنگی» سوق می دهد. شخص، پس از اینکه مدتی را در این فضا گذراند، قُبح گناه و بسیاری از کارهای خلاف #حیا نزدش شکسته خواهد شد‌.

ما در صفحه بعد(تصاویر در کتاب موجودند)، تصاویر صفحه مجازی یک خانم چادری را آورده ایم که سال پیش وارد اینستاگرام شده، سیر موضوعی پست های او را بررسی کنید که از کجا به کجا کشیده شده، تغییر موضوعات تصاویر بدین ترتیب است:

1- تصاویر شهدا و سوژه های #مذهبی

2- تصاویری از مفهوم #عشق

3- تصاویر #روزمره خود شخص(بدون ژست و جذابیت)

4- تصاویر شخصی با #ژستِ_خاص

5- تصاویر شخصی با #نمایش_جذابیت

6- تصاویر شخصی با #آرایش_تند

7- و …

این یک نمونه واضح از تأثیر شبکه های مجازی بر حیاست. همین اتفاق با ما هم خواهد افتاد، امّا فرآیند آن، آنقدر جذاب است که متوجه آن نخواهیم شد.

***

راهی برای گمراهی در اینستاگرام شیطانی
راهی برای گمراهی در اینستاگرام شیطانی

شبکه اینستاگرام در ایران به مرکز بخش جهل و شایعات تبدیل شده است . یعنی قرار است حجم اینترنت و وقت ما هدر رود و قدری عکس تماشا کنیم یا متن های کوتاه بخوانیم که بعد از بستن اینستاگرام هیچ کدام را به یاد نداریم …

نکته مهم درباره نگاه به عکس های زنان و دختران اینست که حیای چشم انسان به تدریج کم میشود . هربار که به عکسی نامناسب در اینستاگرام نگاه کنیم یک درجه از حیا ما کم میشود و بعد از یکی دو ماه به مرحله ای میرسیم که گذشته خود را به یاد نمی آوریم.

یکی دیگر از خطرات بزرگ برای کسانی است که تازه موبایل لمسی و هوشمند خرید می کنند . فضای غالب به شکلی ست که ذهنیت هر فرد برای تامین نیاز به دیده شدن به سمت بدن نمایی و انتشار تصاویر با لباس های برهنه میرود … 

هر بار که بخاطر نگاه به عکسی مثلا زیبای یک شیطان با صورت آدمیزاد به هیجان بیاییم و هر بار از شدت این هیجان هورمون اپی نفرین یا همان آدرنالین در بدن ما ترشح شود معتاد آن لحظه میشویم و هربار بیش از دفعه قبل دوست داریم آن هیجان را تجربه کنیم و شیطان آن را در ذهن ما زیبا جلوه میدهد .

چه بسیاری گناهان کبیره و خطرناک از جمله خودارضایی و استمناء که بعد از قدم گذاشتن بر لبه پرتگاه اینستاگرام به سراغ نوجوانان می آید … هر بار او معتاد تر میشود و بعد از چند ماه فردی که معتاد اینستاگرام شده یک شخصیت ضدزن و ضد ازدواج پیدا میکند . احتمالا جمله ” فضای مجازی نیاز جوانان به ازدواج را رفع کرده ” را از یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری شنیده باشید

شیطان همیشه از جایی که حتی فکرش را هم نمی کنید به سمت شما نفوذ میکند .وقتی نوجوان 14 ساله ای با موبایل لمسی تازه خریده شده در انتهای مسجد در هنگام نماز جماعت نشسته و به بهانه گشتن به دنبال صفحه مسجد در اینستاگرام قدری هم تصاویری مدل ها و هرزه های اینستاگرامی را تماشا میکند . این آخرین روزهای حضور او در مسجد است …

باید با خودمان صادق باشیم …  

تغییر ذائقه میان جوانان و نوجوانان حزب اللهی و غیر حزب اللهی به واسطه ساعتها فعالیت در اینستاگرام اسباب شکست های پیاپی فرهنگی ما را فراهم خواهد کرد . افزایش برهنگی فرهنگی و زیاد شدن فرهنگ برهنگی در سال های آینده دور از ذهن نیست . و این تنها دستپخت حزب اللهی هایی که چشمشان فقط شبکه های اجتماعی خارجی را می بیند است .

متاسفانه اینستاگرام به مکانی برای نمایش زندگی خصوصی به صورت عمومی تبدیل شده است … در اینستاگرام یک مسابقه ثانیه ای رخ نمایی و خودنمایی برقرار است و این نقطه مقابل فرهنگ ایرانی اسلامی ماست .

"باید دوباره یاد بگیریم که از لحظات مهم لذت ببریم" واقعا نسلی که با دنیای دیجیتال و مجازی بیگانه بود از زندگی لذت برد
“باید دوباره یاد بگیریم که از لحظات مهم لذت ببریم” واقعا نسلی که با دنیای دیجیتال و مجازی بیگانه بود از زندگی لذت برد

در ادامه بخوانید »» « من شاخ اینستا هستم » بررسی مشکلات روانی خودشیفته ها در اینستاگرام

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
مهدیفا

از مهدیفا

سلام . مهدیفا هستم . ویرایشگر در سایت بنیانا . با افتخار طلبه مکتب درس علامه مصباح و علامه جوادی آملی هستم . مقالاتی درباره شبکه های اجتماعی در بنیانا منتشر میکنم . محتاج دعای خیر شما ...

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات