دسته‌ها
معرفی

چگونه هر روز مسابقه بشارت 1452 را پیگیری کنیم ؟ [معرفی منابع و راهنمای پاسخ ]

طرح فراگیر ملی و قرآنی بشارت 1452 با هدف بسط و گسترش فرهنگ انس با قرآن کریم و مفاهیم سازنده آن، حفظ و تدبر در آیات قرآن کریم، بهره مندی مخاطبان از فرصت اوقات فراغت تابستان، کشف استعدادهای نهفته حفظ قرآن کریم در سراسر کشور برگزار میشود. محوریت برگزاری این طراح و مسابقات بر عهده شبکه قرآن سیما است .

سوالات مسابقه بشارت 1452 که روزانه منتشر میشود و 5 جایزه 5 میلیون ریالی به همراه دارد + تلاوت ها + طرح درس و فایل های متنی و صوتی + راهنما + گزیده برنامه های بشارت 1452 و سخنان مهمانان برنامه و گزیده برنامه های کودک شبکه قرآن را می توانید از سه طریق دنبال کنید

سایت طرح بشارت 1452 »» http://besharat.irib.ir

سایت شبکه قرآن سیما »»  http://qurantv.ir

کانال سروش بشارت 1452 »»  http://splus.ir/qtvirib 

هم چنین می توانید هر روز با ورود به صفحه مسابقه با لینک http://qurantv.ir/besharat  به صورت مستقیم در مسابقه شرکت کنید و سوالات را پاسخ دهید … 

در ادامه مطلب همراه سایت بنیانا باشید

بشارت 1452
بشارت 1452

ویدیو »» موشن گرافیک معرفی طرح ملی حفظ قرآن کریم #بشارت۱۴۵۲


تماشا در دیدستان | تماشا در روشنگری

ویدیو »» معرفی کانال مسابقه #بشارت۱۴۵۲ در پیام‌ رسان سروش

تماشا ویدیو در دیدستان  | تماشا ویدیو در روشنگری

ویدیو »» برنامه مژده کودکانه هر روز حوالی ساعت 16 از شبکه قرآن سیما … 


 تماشا ویدیو در دیدستان | تماشا ویدیو در روشنگری 

«کلیات طرح ملی حفظ قرآن کریم، بشارت 1452»

طرح فراگیر ملی و قرآنی بشارت 1452 با هدف بسط و گسترش فرهنگ انس با قرآن کریم و مفاهیم سازنده آن، حفظ و تدبر در آیات قرآن کریم، بهره مندی مخاطبان از فرصت اوقات فراغت تابستان، کشف استعدادهای نهفته حفظ قرآن کریم در سراسر کشور و همگرایی نهادهای قرآنی و اجتماعی برای ایجاد پویش های معنوی، از سال 1386 با لطف و عنایت پروردگار متعال و مشارکت برخی نهادهای قرآنی آغاز شده و به طور مستمر تاکنون ادامه داشته است.

از 11 سال پیش تاکنون طرح فراگیر قرآنی با محوریت شبکه قرآن ومعارف سیما و بر اساس سال نزول قرآن اجرایی شده است در هر سال محتوای این طرح با محوریت یکی از سوره های قرآن کریم می باشد.

این طرح در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم امسال با برگزاری دوازدهمین دوره با نام طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت1452با محوریت جزء سی اُم قرآن کریم در سه مرحله تابستان (سوره های ناس تا زلزال) ، پائیز(بینه تا طارق) و زمستان(بروج تا نبا) تا پایان سال 97 برگزار خواهد شد. روز شنبه نهم تیر ماه 97 بعنوان آغاز طرح انتخاب گردیده است.

از ویژگی های طرح بشارت 1452 می توان به برگزاری جشنواره های مختلف در حاشیه آن اشاره کرد. بدین ترتیب که علاوه بر برنامه های رادیویی و تلویزیونی و برگزاری مسابقه، بخش های هنری مانند برگزاری مسابقات همخوانی ، سرود ، عکاسی، خوشنویسی، شبکه های اجتماعی و… نیز در این طرح جانمایی گردیده است که البته در طول سال 97 اجرائی خواهد شد.

در اجرای این طرح قرآنی سازمانها ، تشکل ها و نهادهای قرآنی مختلف همکاری می کنند.همچنین وزارتخانه ها وسایر نهادهای کشور با فراخوانهای مختلف طرح سعی در ترغیب کارمندان و پرسنل متبوع خود برای شرکت در طرح خواهند نمود. همچنین طرح بشارت 1452 در شبکة قرآن و معارف سیما دارای دو بخش استودیو و مراکز صدا و سیما در استانها خواهد بود.

دبیرخانه طرح بشارت1452

دبیرخانه طرح بشارت 1452 از 3 بخش تشکیل شده است: 1- بخش محتوایی 2- بخش روابط عمومی 3 – بخش پشتیبانی

از جمله فعالیت های صورت گرفته در دبیرخانه طرح بشارت 1452 می توان به برگزاری جلسات هماهنگی با حضور اعضای شورای سیاستگذاری و ستاد اجرایی طرح، تهیه کتاب طرح زیر نظر کمیته محتوائی همچنین تدوین آیین نامه های داخلی، اطلاعیه ها و ضوابط اجرایی، برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه، برگزاری جلسات داوری و ارزیابی مربوط به مسابقات و جشنواره ها و هماهنگی با بخش های محتوایی و تعیین جدول پخش برنامه ها اشاره کرد.

بخش محتوایی بشارت 1452

از جمله فعالیت های انجام شده در بخش محتوایی می توان به تدوین کتاب سالانه طرح، تعیین طرح درس همراه با تقویم روزانه، تعیین اساتید و کارشناسان طرح در حوزه های حفظ، مفاهیم، شرح و تفسیر، مفردات، روخوانی و روانخوانی، تجوید و ….همچنین طراحی سوالات مختلف شامل سوالات پیامکی، مکتوب و برنامه های رادیو و تلویزیون اشاره کرد.

بخش روابط عمومی بشارت 1452

مهمترین فعالیت های بخش روابط عمومی اطلاع رسانی مناسب در تمامی بسترهای اطلاع رسانی است که از جمله می توان به تهیه تیزر و زیرنویس برای شبکه های تلویزیونی و آنونس برای شبکه های رادیویی، ایجاد وب سایت اختصاصی طرح، ایجاد درگاههای ارتباطی مانند ایجاد کانال در شبکه های اجتماعی ، تهیه صندوق پستی و سامانه پیامکی و اپلیکیشن ویژه طرح اشاره کرد.

برگزاری نشستهای خبری و انجام تبلیغات محیطی و پوشش خبری مناسب همچنین برگزاری اختتامیه طرح از دیگر فعالیت های محوله به بخش روابط عمومی می باشد.

اقدامات اجرایی طرح بشارت 1452 :

1- تولید و پخش ویژه برنامه 1452 در شبکه قرآن و معارف سیما

2- فعالیت های مرتبط با طرح در فضای مجازی بعنوان رسانه مکمل

3- تولید برنامه در سایر شبکه های تلویزیونی(یک، دو، سه، چهار، پنج،آموزش،کودک و نوجوان،امید و نسیم)

4- ویژه برنامه 1452 در شبکه های رادیویی(قرآن، ایران، جوان، فرهنگ، نمایش، ورزش، معارف)

5- برگزاری کلاس های حضوری توسط نهاد های قرآنی همکار در طرح

6- چاپ کتاب جزء سی اُم قرآن کریم

7- حفظ حضوری در آستان قدس رضوی و آستان حضرت معصومه و بوستانها و بقاع متبرکه

8- پویش حفظ میلیونی جزء سی اُم قرآن کریم

9- برگزاری جشنواره های هنری مرتبط با طرح

10- اپلیکیشن طرح در روبیکا

در این طرح همانند سالهای گذشته وزارتخانه ها ، سازمانها و نهادهائی همکاری می کنند که ذیلاً به تعدادی از آنها اشاره می شود:

شورای توسعه فرهنگ قرآنی ، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزارت بهداشت و درمان ، وزارت علوم تحقیقات و فن آوری ، وزارت ورزش و جوانان ، سازمان دارالقرآن ، سازمان اوقاف و امور خیریه ، دارالقرآن بسیج ، دارالقرآن ارتش ، دارالقرآن سپاه ، دارالقرآن ناجا ، شهرداری تهران ، ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد ، شورای عالی قرآن ، اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت و اتحادیه موسسات قرآنی مردمی،آستان قدس رضوی، آستان حضرت معصومه (س)، آستان حضرت عبدالعظیم، حوزه های علمیه خواهران و برادران. فرهنگسرای قرآن

*** 

کتاب درس‌نامه حفظ سوره‌های «ناس تا زلزال» منتشر شد

کتاب درس‌نامه حفظ سوره‌های ناس تا زلزال به منظور تسهیل کار مربیان و قرآن‌آموزان شرکت‌کننده در طرح ملی حفظ قرآن بشارت 1452 منتشر شد.

کتاب 1452
کتاب 1452

به گزارش روابط عمومی طرح ملی قرآنی بشارت 1452؛ طرح ملی حفظ قرآن کریم سال ۱۳۹۷ با محوریت حفظ جزء ۳۰ قرآن کار خود را آغاز کرده و بر این اساس همه نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط برنامه‌های خود را با محوریت حفظ جزء ۳۰ تنظیم کرده‌اند.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده در ایام تابستان سوره‌های مبارکه ناس تا زلزال، پاییز سوره‌های مبارکه طارق تا بینه و فصل زمستان سوره‌های مبارکه نبأ تا بروج توسط مؤسسات و دستگاه‌های مختلف جهت حفظ به قرآن‌آموزان ارائه می‌شوند.

لینک دانلود کتاب | حجم 23 مگابایت 

در ادامه بخوانید »» اسامی قرآنی برای دختر و پسر [ چه اسمی برای فرزند انتخاب شود بهتر است؟ ] +معرفی ۱۴۰ اسم

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات