دسته‌ها
فیلم

سخنان سردار سلیمانی درباره جنگ 33 روزه لبنان در سال 2006 [ویدیو]

جنگ رژیم صهیونیستی و لبنان که در رژیم صهیونیستی به جنگ دوم لبنان (به عبری: מלחמת לבנון השנייה)و در لبنان به جنگ ژوئیه (عربی: حرب تموز) معروف است، جنگی است که به مدت ۳۳ یا ۳۴ روز بین ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان به وقوع پیوست و دامنه آن شمال اسرائیل و سراسر لبنان را دربرگرفت. ( حوادث در روز 12 جولای 2006 [21 تیر 1385] شروع شد)

سخنان سردار سلیمانی درباره جنگ 33 روزه
سخنان سردار سلیمانی درباره جنگ 33 روزه

با گذشت 12 سال از تجاوز 33 روزه رژیم صهیونیستی به لبنان بر کسی پوشیده نیست که طرح حمله به لبنان یک رویکرد انفعالی و ناگهانی پس از اصابت نظامیان صهیونیستی به دست حزب‌الله نبود.

وجود فضا سازی دقیق و هماهنگی های دیپلماتیک گسترده بین رژیم صهیونیستی و آمریکا با کشورهای عربی و اروپایی نشان می داد که طرح حمله به لبنان، یک نقشه ناگهانی نبود، بلکه یک طرح جنگی گسترده بود که حزب‌الله با پیش‌دستی در آن، ابتکار عمل را در دست گرفت و توانست برگ برنده اسرای صهیونیست را در مذاکرات آینده از آن خود کند.

تلاش برای سرکوب حزب‌الله لبنان بخشی از پازل پیچیده و کامل منطقه‌ای بود که زیر نظر استراتژیست های آمریکایی از سال 1999 در راستای مدل عملیاتی آمریکایی موسوم به یاسمن آبی طرح و برنامه آن تدوین شده بود.

حذف حزب الله قدم مقدماتی برای براندازی سوریه و ایران بود

بر اساس این طرح ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان در سال 2005 و تشکیل دادگاه بین‌المللی و صدور تصمیمات فرمایشی در محکومیت سوریه از سوی این دادگاه ابعاد دیگری از پازل مذکور را تشکیل می‌دهد.

فرض طراحان آمریکایی و صهیونیستی بر این بود که حزب‌الله لبنان در این جنگ بطور کامل نابود شود و یا حداقل شیعیان از جنوب لبنان کوچ داده شوند و پس از آن، با درگیری‌های قومی بین شیعیان مهاجر جنوب لبنان با مردم سوریه، آتش تظاهرات و اعتراضات در سوریه شعله‌ور شود.

صدور قرار اتهامی علیه سوریه مبنی بر دست ‌داشتن در ترور رفیق حریری نیز در همین راستا مطرح شد. با شعله‌ور ساختن سه جنگ مذهبی در محیط دمشق، پایتخت سوریه از محیط آن جدا شده و همه گذرگاه‌ها و ورودی‌های پایتخت محاصره می شد و پیش از اینکه دولت سوریه متوجه خطر گردد، پایگاه‌های موشکی استراتژیک در سوریه مورد هجوم قرار گرفته و با بالا گرفتن شعله‌های جنگ قومی ـ مذهبی و گسترش آن از خلال کشتارها و اعدام‌های دسته‌جمعی، موجبات فروپاشی و سقوط ارتش سوریه فراهم گردد.

براندازی سوریه همه بخش های طرح گسترده آمریکایی برای منطقه نبود. پنتاگون حتی پیش از آن زمان به دنبال این بود تا شاید دستوری از کاخ سفید مبنی بر حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را صادر کند، این موضوع در بخش دوم کتاب “چگونه حزب الله اسرائیل را شکست داد”، قید شده است.

اما جنگ لبنان باعث شد تا آنها در دیدگاه‌ها و طرح های خود تجدید نظر کنند. فیلیپ گوردون تحلیلگر ارشد آکادمی بروکینگر که از حامیان رژیم صهیونیستی است، در مطلبی در واشنگتن پست در آن زمان نوشت که نیروی هوایی به تنهایی نمی‌تواند اهداف جنگ را محقق کند،‌ وی تمام تلاش‌های نظامی اسرائیل از آغاز جنگ را زیر سوال برد، این موضوع در گزارش دیگری که از سوی آکادمی واشنگتن از حامیان سرسخت اسرائیلی‌ها در آمریکا منتشر شد، نیز قید شده بود. (منبع متن : مشرق نیوز )

*** 

در ادامه مطلب دو ویدیو از سخنان سردار سلیمانی درباره جنگ 33 روزه را می بینیم

 ویدیو »» سرلشکر قاسم سلیمانی: آن کسی که در جنگ۳۳روزه همزمان با پیغام دبیرکل حزب‌الله، ناوچه‌ی اسرائیل را منهدم کرد، عماد مغنیه بود

تماشا ویدیو در دیدستان | تماشا ویدیو در روشنگری

سردار سلیمانی : در جنگ ۳۳روزه، عماد [مغنیه]، مفاجعه‌ی جدیدی برای دشمن ایجاد کرد.
و عجیب این بود که خداوند تبارک و تعالی این کار را در لحظه‌ای انجام داد که این جمله از دهان مبارک دبیر کل عزیز حزب‌الله خارج شد و گفت الان می‌بینید در جلوی خودتان، و همزمان با این کلمه‌ی «الان میبینید» این موشک شلیک شد و آن ناوچه‌ی اسرائیل را منهدم کرد و نیروی دریایی رژیم صهیونیستی را به طور کامل از صحنه‌ی جنگ خارج کرد.
این عماد[مغنیه] بود.
‌‌
اللواء سلیماني: في حرب الثلاث وثلاثين يوماً، تسبب عماد مغنية بصدمة جديدة للعدو.
وكان العجيب أنّ الله عزّوجل قام بهذا العمل في اللحظة التي خرجت فيها تلك الجملة من فم الأمين العام لحزب الله العزيز حيث قال: الآن سترون أمامكم، وانطلق الصاروخ بالتزامن مع كلمة «الآن سترون أمامكم» ودمّر تلك البارجة الإسرائيلية وأخرج القوات البحرية للكيان الصهيوني من المعادلة بشكل كامل.
عماد كان هذه الشخصية.

ویدیو »»  روایت اخیر سرلشکر قاسم سلیمانی از دعایی که رهبرانقلاب توصیه کردند در هنگام جنگ۳۳روزه خوانده شود + سخنان سردار سلیمانی درباره جنگ

تماشا ویدیو در دیدستان | تماشا در روشنگری 

سرلشکر سلیمانی: در همین حادثه‌ی #جنگ۳۳روزه که آقا فرمودند به اینها بگویید دعای جوشن صغیر را بخوانند؛ آقا که فرمودند که بگویید این را بخوانند -نه اینکه کار دیگری نکنند، آن بخش ان تنصرالله را باید انجام داد، باقی‌اش را خدا فرموده من عمل میکنم. ان تنصرالله ینصرکم یعنی همین.- وقتی این دعا از تلویزیون المنار منتشر میشد و جامعه‌ی لبنان صبح و شب میخواندند، آقا در تفسیرش هم فرمودند اینکه من میگویم این دعای جوشن صغیر را بخوانند، دلیلش این است که انسانی که حالت اضطرار دارد و مضطر است و میخواهد با خدا حرف بزند، حالِ آن آدمِ گرفتار است. ۹۷/۳/۱۷

اللواء سلیماني: خلال حرب الثلاث وثلاثين يوماً حيث قال الإمام الخامنئي بأن قولوا لهم بأن يقرؤوا دعاء #الجوشن_الصغير؛ عندما طلب سماحته بأن يقرؤوا هذا الدعاء، لم يقصد أن لا يقوموا بأي شيء آخر، يجب تأدية جانب إن تنصروا الله، والله قد تكفّل بإنجاز الباقي حسب قوله عزّوجل. هذا معنى إن تنصروا الله ينصركم.
عندما كان هذا الدعاء يُبثّ على شاشة تلفزيون #المنار وكان الشعب اللبناني يقرؤونه ليلاً ونهاراً، شرح الإمام الخامنئي مفسّراً دليل اختيار هذا الدعاء فقال بأنّ السبب هو أنّ هذا الدعاء يجسّد حال الإنسان الذي يعيش حالة اضطرار ويكون مضطرّاً وينوي التحدّث إلى الله.

در ادامه بخوانید »»

سخنرانی سرلشکر قاسم سلیمانی پیرامون شرایط اقتصادی

آیت الله بهجت (ره) در نگاه سید حسن نصرالله (مصاحبه با المنار)

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
عباس رازی

از عباس رازی

پنج دهه از عمر من می‌گذرد و در تمام این سال‌ها دنبال رضای خدا و راه انداختن کار مردم بودم .بیشتر مطالبی که از من توی سایت بنیانا می‌خوانید در حوزه قرآن و سبک زندگی اسلامی هست.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات