دسته‌ها
فیلم

بدون تعارف با دکتر میثم مطیعی [ دانلود نسخه بدون سانسور 17 دقیقه ای]

دکتر میثم مطیعی که به مداحی‌های حماسی شهرت دارد برای اولین بار بود که جمعه شب مقابل دوربین «بدون تعارف» قرار گرفت. او در این مصاحبه صحبت‌های جالبی را مطرح کرد

مثلاً درباره این گفته که “به شما می‌گویند بی‌پروا از مسائل سیاسی و اجتماعی می‌گویید”. میثم مطیعی در پاسخ گفت: “من خیلی این بی‌پروایی در مداحی را قبول ندارم. من در مداحی یک مداح بی‌تعارف هستم. اگر یک شعر مناسب انتخاب شود، مؤدبانه باشد چه اشکالی دارد صریح باشد. در سال گذشته بنده را خیلی متهم کردند اما من سکوت کردم.

در کوچه و خیابان واکنش‌های متفاوتی می‌دیدیم اما هیچ‌گاه از مردم بی‌ادبی ندیدم. تمام بی‌ادبی‌ها و توهین‌هایی که دیدم در فضای مجازی بود. افتخارم این است از بهترین شاعران انتخاب کردم؛ شاعران جوان انقلابی که در شعر جایگاه بالایی دارند”.

بدون تعارف با دکتر میثم مطیعی
بدون تعارف با دکتر میثم مطیعی

وی در پاسخ به این مطلب که بسیاری از مداحان پاکت‌های هنگفتی می‌گیرند، اشاره کرد: این راجع به بسیاری از مداحان اتهام است. برخی هستند بد عمل می‌کنند ولی راجع به بسیاری اتهام است نه مبلغی طی می‌کنند و نه مبلغی می‌گیرند. همه ما ذاکران اهل‌بیت(ع) از امام حسین(ع) آبرو برده‌ایم ولی مال نبرده‌ایم.

دکتر مطیعی در بخش دیگری از این گفتگو به نکته جالبی اشاره کرد؛ ماجرای دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشت و به ایشان می‌گوید: “سال‌هاست که من کف‌زنی نخواندم، برداشت من این بوده که شما مخالف هستید و میل ندارید نسبت به این کار؛ فرمودند که «نه! چه اشکالی دارد کف بزنند اگر آهنگی که ساخته می‌شود لس آنجلسی نباشد کف بزنند»”.

وی در حسن ختام این برنامه بی‌تعارف‌ترین حرف خود را در این جمله خلاصه کرد: “مردم دوست دارند وحدت مسئولین را ببینند یک مقداری مسئولین براساس آن دغدغه‌ای که بارها حضرت آقا بدان تأکید کرده‌اند یعنی انسجام اهمیت بدهند و بیشتر دور هم جمع بشوند. آن‌قدر دعواهایشان را به صحنه جامعه نکشند. یک مقدار نه، بیش از خیلی مقدار راجع به مشکلات مردم تلاش کنند. مردم الآن تلاش می‌خواهند! مشکلاتی مردم دارند که وقتی می‌بینند کارها روی زمین مانده به ما پناه می‌برند و ما هم حرف‌های آن‌ها را می‌زنیم”. 

***

چند ساعت قبل از پخش برنامه دکتر میثم مطیعی یادداشتی در کانال شخصی خود نوشتند که در ادامه می خوانیم : 

#یادداشت

کار شما مهم است، شما یک رسانه‌ بسیار مهمّی هستید. وظیفه‌ جامعه‌ مدّاح، وظیفه‌ سنگینی است. همه‌جا می رَوید، با همه‌ مردم مواجهید، میدان و فرصت برای گفتن دارید و گوشهایی برای شنیدن حرف‌های شما آماده است؛ این وظیفه‌ شما را سنگین می کند.

مقام معظم رهبری در دیدار مداحان اهل‌ بیت (علیهم‌السلام) ۱۷ اسفند ۹۶

در این چند سال، همیشه درخواست برنامه‌سازان زحمت‌کش صدا و سیما برای مصاحبه وجود داشته که بنابر هدف و شرایط کاری ام از آن اجتناب کردم.

اما تصمیم گرفتم پس از این مدت یک‌بار به سؤالات و حاشیه‌هایی که همیشه از آنها اجتناب داشته و دارم و چه بسا باعث مراجعات و گفتگوهای زیادی می‌شود، در یک تریبون عمومی و ملّی پاسخ دهم.

با تأکید بر نشر معارف و تعامل با مردم عزیز و مهربان جامعه ای که در آن زندگی می‌کنم، سعی کردم همچنان صدای رنج کشیده‌ها و بی‌تریبون ها باشم.

اولین گفتگوی تلویزیونی من در برنامه #بدون_تعارف ساعاتی به طول انجامید که دقایقی از آن پخش خواهد شد.

جا دارد از زحمات خبرنگاران عزیز آقایان امامی و رضوانی که پیگیری آنها در شکل گرفتن این گفتگو موثر بود تشکر کنم.

در خبر ۲۰:۳۰ از شبکه ۲ سیما همراهتان هستم.

***

ویدیو : بدون تعارف با دکتر میثم مطیعی ( 17دقیقه ای )

تماشا ویدیو در دیدستان   | تماشا در آپارات

دانلود نسخه کامل 78 مگابایتی  

دانلود نسخه کامل 23 مگابایتی

دانلود نسخه 13 دقیقه ای (45 مگابایت) 

***

کانال های دکتر میثم مطیعی 

همچنین می توانید برنامه بدون تعارف را از کانال های حاج میثم مطیعی در پیامرسان ها دانلود کنید . در این کانال ها اخبار مراسم و فایل صوتی مراسم ها برای دانلود مردم منتشر میشود . 

دکتر میثم مطیعی در تلگرام : https://t.me/MeysamMotiee

در پیام رسان بله : https://ble.ir/MeysamMotiee

در پیام رسان گپ : https://gap.im/MeysamMotiee

در پیام رسان سروش : http://splus.ir/MeysamMotiee

در پیام رسان آی گپ : https://profile.igap.net/MeysamMotiee

سایت دکتر میثم مطیعی : http://meysammotiee.ir

در ادامه بخوانید »» تکرار «حرف مردم» در بزرگ‌ترین تریبون ملی [بررسی مداحی حاج میثم مطیعی در نماز عید فطر]

صفحات بنیانا در پیام رسان های ایرانی را با ورود به صفحه فیدها دنبال کنید 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
زهرا .

از زهرا .

نویسنده جدید و پرکار سایت بنیانا هستم . . . |
چه صبحی باشد آن صبحی
که تو در قنوتت دعای
" اللهم عجل لولیک الفرج "
می خوانی
و فرشته یک به یک آمین می گویند.... |

اللهم أصلح کل فاسد من امور المسلمین.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات