دسته‌ها
نوجوانیا

چرا پرونده دبیرستان معین آری؟ چرا پرونده طوسی نه ؟ [ +ویدیو ]

"چرا

چرا پرونده دبیرستان معین آری؟ چرا پرونده طوسی نه ؟ [ +ویدیو ]

در دو سال گذشته، دو ماجرای مهم در زمینه #امنیت_اخلاقی نوجوانان مطرح شده که در یکی، رهبری علنا دستوری صادر نکرده‌اند اما در دیگری دستور به محاکمه سریع و اجرای حدود الهی داده‌اند.

اما علت این تفاوت در چیست؟

۱_ گستردگی بسیار بیشتر: در پرونده آقای #سعید_طوسی ، دو سه خانواده شاکی وجود داشتند اما در پرونده دبیرستان معین ، تعداد خانواده‌های شاکی بسیار بیشتر است و تا چهل قربانی شناسایی‌شده نام برده شده.

۲_ عمق بسیار بیشتر: در پرونده طوسی، شکایت از اقدامات خلاف شأن یک قاری قرآن چه به شکل گفتاری و چه رفتاری بوده (اتهام تجاوز ساخته و پرداخته رسانه‌های بیگانه است و چنین شکایتی از ابتدا و اساسا نبوده) اما در پرونده #دبیرستان_معین ، شکایت درخصوص تجاوز، تشویق به رابطه غیراخلاقی بین نوجوانان، شرب خمر و … وجود دارد.

3_ آلودگی خود مسوول برقراری نظم: در پرونده طوسی، یک #مربی_قرآن متهم به اقدامات خلاف شأن شده است اما در پرونده دبیرستان معین، #ناظم_مدرسه ـ که مسوول شناسایی همین تخلفات و برقراری نظم در دبیرستان بوده ـ متهم به آلودگی و افساد در مدرسه است. بدتر اینکه برخی مسوولان بالاتر دبیرستان معین نیز، انحرافات فکری اساسی دارند و از حامیان علنی #حیازدایی و #کشف_حجاب به شمار می‌روند.

4_ پیشگیری از اطاله قضایی: در پرونده طوسی، #قوه_قضاییه بسیار کند و با اطاله بسیار به پرونده رسیدگی کرد و این ترس وجود داشت که پرونده معین نیز دچار همان خطای تاکتیکی در اطاله دادرسی شود.

5_ تاکید بر مجازات محکومان: در پرونده طوسی آنچه ثابت شد گفتار خلاف شأن یکی قاری قرآن بود که البته متاسفانه قوه قضاییه حکم شایسته‌ای در این خصوص صادر نکرد. (هرچند رفتن آبروی متهم، چندین برابر آن مجازات بود.) اما در پرونده دبیرستان معین ادله‌ای وجود دارد که نشان میدهد در صورت محکومیت، باید حدود الهی بر محکومان اجرا شود و رهبری برای تشجیع قوه قضاییه در اجرای حکم و حمایت از خانواده‌های نوجوانان آسیب‌دیده، در پرونده ورود کرده‌اند.

امیدوارم با هوشیاری مسوولان وزارت آموزش و پرورش و قوه قضاییه، غده سرطانی فعلی ریشه‌کن گردد و ضمن حمایت از نوجوانان آسیب‌دیده، به شکل اساسی راه تکرار بر خطر بسته شود.

نویسنده یادداشت : دکتر محمد سرشار (مدیر شبکه کودک )

***

ویدیو : آیا می دانید انگلیس رکورددار تجاوز به کودکان در جهان است ؟

دریافت (4مگابایت)

ویدیو : مسیح علینژاد : من بدون هیچ تعارفی اصلاح‌طلب هستم 

دریافت ( 1مگابایت) 

قراردادهای یواشکی برای آزادی های یواشکی در خیابون

دریافت ویدیو  (3مگابایت) 

در ادامه بخوانید »» کتابچه۶۶ شبهه و مانع امر به معروف با جواب /صوت سخنان مقام معظم رهبری

 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سیدحسام علوی

از سیدحسام علوی

سید حسام هستم . یک جنوبی خون گرم . دوست و همراه همیشگی من کتاب های تاریخی هستن . کلا به تاریخ بی نهایت علاقه مندم .با همکاری دیگر نویسندگان سایت بنیانا درباره سبک زندگی اسلامی خبر و مقاله منتشر میکنم . یا علی مدد.

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات