دسته‌ها
فیلم

به وقت شام امکان ندارد به وقت خوزستان شود [ سخنان استاد حاتمی کیا در سینما اکسین اهواز ]

به وقت شام امکان ندارد به وقت خوزستان شود

در ادامه مطلب اظهارات ابراهیم حاتمی کیا در مراسم اکران مردمی فیلم به وقت شام در سینما اکسین اهواز را می خوانیم :

مدعی هستم باید در برخی شهرها که می‌روم بگویم «به وقت شام» ممکن است یک جاهایی به وقت این مملکت شود ولی برای خوزستان امکان  ندارد.

خوزستانی‌ها نشان دادند که مدافع هستند چه در جنگ تحمیلی و چه با مدافعان حرم.

این شور را که مردم خوزستان برای دیدن فیلم به وقت شام می‌بینم تنم می لرزد، منتظر این فضا و انرژی نبودم؛ امیدوارم فیلم به دل شما نشسته باشد.

اهواز برای من خاطرات زیادی به همراه دارد؛ پسر بچه ۱۸ ساله بودم، در حسینیه اصفهانی‌ها با یک چاقو آمدم که بجنگم.

الهی که هیچوقت به وقت شام برای کشور ما اتفاق نیفتد البته با بودن عزیزان مدافعی که از همین خطه هستند هیچوقت این اتفاق پیش نمی‌آید.

من به وقت شام را برای خانواده‌های شهدا نساختم، اصلا مگر می‌توانم از این عزیزان و فرزندانشان حرف بزنم؟ این فیلم را برای دیگرانی که دستی از دور بر آتش دارند ساختم تا بدانند چنین بحثی وجود دارد.

خدا را شاکرم که به من امان داد تا این فیلم را بسازم و این انرژی را اکنون ببینم. سه دهه است در کار سینما هستم و این انرژی کارم را برای آینده سخت و دلم را امیدوار می‌کند.

وقتی طیف به نوعی خاموش سینما، وارد سینما می‌شود برای من خیلی خوشحال کننده است. این باید افتخار سینما باشد که جامعه متدینین هم که ممکن است سالها با سینما قهر بوده باشند، اکنون به سینما می‌آیند.

اگر فیلم به وقت شام این کار را انجام داده است از هنر حاتمی کیا نیست، قسم می‌خورم این از هنر خود شهداست که نظر به این عالم داشتند.

فیلم «به وقت شام» آنقدر گرفتاری‌ها داشت که کار تمام نشود اما تمام شد. من در حین فیلمبرداری بود که فهمیدم این راه آدمهای دیگری دارد که خود بر آن نظارت دارند و آن را به پیش می‌برند و و من فقط مسیر را به جلو رفتم.

برای من دعا کنید تا بتوانم آنچه را به آن اعتقاد دارم بگویم و پای یکسری اصول‌ها بایستم و نگاهم به این نباشد که عده‌ای از این قطار پیاده شدند.

*****

ویدیو :  به وقت‌‌‌ِ …!؟ [ این ویدئو را در یک جای امن ببینید! ] 

دریافت ویدیو 2 مگابایت

ویدیو :  نظر استاد علیرضا پناهیان در مورد فیلم #به_وقت_شام  || ۳نکته در مورد فیلم + پیش‌بینی در مورد میزان استقبال از این فیلم در خارج از کشور 

دریافت ویدیو 3 مگابایت 

در ادامه بخوانید »»

سینمایی به وقت شام از نگاه پروفسور تونی هال استاد دانشگاه لت بریج کانادا 

ابراهیم حاتمی کیا علیه عافیت طلبی است [بررسی حمله همزمان لیبرال ها و متحجران به حاتمی کیا]

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات