دسته‌ها
مقاله

درباره دسترسی های پیام رسان در هنگام نصب یا استفاده از برنامه

برای آگاهی بیشتر و افزایش تربیت رسانه ای مردم وبلاگ پیام رسان سروش مقاله ای تحت عنوان ” تمام دسترسی های پیام رسان ” منتشر کرد که در ادامه میخوانیم 

دسترسی های پیام رسان
دسترسی های پیام رسان

با گسترش استفاده از دیوایس‌های هوشمند و البته تنوع اپلیکیشن‌ها بحث حریم خصوصی برای صاحبان انواع دیوایس‌ها و یا همان کاربران اپ‌ها بسیار حائز اهمیت شده است.

در سیستم‌عامل‌های مختلف، دسترسی های پیام رسان یا در هنگام نصب برنامه اعلام می‌شود و یا در هنگام استفاده از اپ و نیاز به مجوز خاص، اعلان خواهد شد.

پیام‌رسان‌ها عموما بدلیل امکان ارتباط با مخاطبان، تماس صوتی، ارسال صوت، فایل، تصویر و ویدیو نیاز به دسترسی‌هایی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره شده و دلیل هریک توضیح داده خواهد شد:

دسترسی به پیامک: با این دسترسی اپلیکیشن پیامک فعال‌سازی را خودش تشخیص داده و وارد می‌نماید. در واقع این امر برای سهولت در فعال‌سازی و تجربه کاربری بهتر صورت می‌پذیرد. کاربر می­تواند این دسترسی را تأیید نکند و پیامک فعال‌سازی را خودش وارد نماید.

دسترسی به دفترچه مخاطبین: از آنجا که اساس ورود هر پیام‌رسانی ارتباط با مخاطبان است، لازم است اپلیکیشن پیام‌رسان شما لیست مخاطبان ذخیره شده را نمایش دهد تا بتوانید با دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کنید. عدم دسترسی به لیست مخاطبان موجب می‌گردد تا اپ مورد استفاده هیچ مخاطبی را نشان ندهد.

دسترسی به حافظه: هنگامیکه شما در نظر دارید یک فایل یا تصویر ذخیره شده در حافظه گوشی خود را از طریق پیام‌رسان خود ارسال نمایید، نیاز به این دسترسی می‌باشد. اگر شما دسترسی فوق را قطع نمایید امکان ارسال فایل از روی حافظه دیوایس شما و یا ذخیره یک فایل جدید بر روی رم دیوایس خود را نخواهید داشت.

دسترسی به دوربین: زمانیکه شما درحال کار با اپلیکیشن پیام‌رسان می‌باشید و تمایل دارید مستقیما عکس‌برداری یا فیلم‌برداری نموده و آن را ارسال نمایید به این مجوز نیاز خواهید داشت. عدم دسترسی اپ به دوربین موجب خواهد شد تا شما تنها امکان ارسال تصاویر ذخیره شده را داشته باشید.

دسترسی به میکروفون: به جهت ضبط صوت و ارسال آن و یا بر قراری تماس صوتی می‌بایست به اپلیکیشن این مجوز را بدهید.

البته در برخی سیستم‌عامل‌ها هنگام استفاده از پیام‌رسان به شما هشدار ضبط صدا را می‌دهد. با تأیید این دسترسی شما می‌توانید صوت خود را ذخیره کرده و ارسال نمایید. توجه داشته باشید که اگر شما اجازه ضبط صوت را به اپلیکیشن ندهید، حتی اگر امکان دسترسی به میکروفون فراهم باشد، همچنان نمی‌توانید صوتی را ضبط و ارسال کنید.

دسترسی به مکان: برای استفاده از امکانات مبتنی بر مکان پیام‌رسان مانند ارسال موقعیت، مشاهده موقعیت دوستان و … نیاز به این دسترسی می‌باشد. در غیر اینصورت شما امکان استفاده از خدمات مبتنی بر مکان را نخواهید داشت.

همانطور که در بالا توضیح داده شده است، هر اپلیکیشن پیام‌رسان مطابق امکانات خود نیاز به یکسری دسترسی‌ها دارد که اگر این دسترسی‌ها نباشد، از لحاظ فنی اپلیکیشن امکان اجرای سرویس‌های خود را ندارد.

پیام‌رسان سروش نیز همانند دیگر پیام‌رسان‌ها هنگام استفاده به دسترسی‌های فوق نیاز دارد که البته دلیل تمام این دسترسی‌ها طبق توضیحات ذکر شده فنی می‌باشد.

لازم به ذکر است این دسترسی‌ها تنها در اپلیکیشن سروش از کاربر گرفته نمی‌شود. اپلیکیشن‌های دیگری همچون واتس اپ، تلگرام، وی چت و … نیز تمام این دسترسی‌ها را برای ارایه سرویس لازم دارند و از کاربران خود می‌گیرند.

در ضمن به اطلاع شما کاربران محترم می‌رسانیم اپلیکیشن سروش با حذف این دسترسی‌ها کار می‌کند، اما بدیهی‌ست برای مثال اگر دسترسی مخاطبین قطع باشد، شما هیچ مخاطبی را در سروش خود مشاهده نخواهید کرد.

منبع : وبلاگ سروش 

در ادامه بخوانید »» گزارشی از بازجویی مدیر عامل فیسبوک در کنگره آمریکا + ویدیو [ ویژه ]

 

با دکمه‌های زیر این صفحه را برای دیگران ارسال کنید
سارا دانشور

از سارا دانشور

سلام . سارا دانشور هستم . نویسنده و گردآورنده مطالب سایت بنیانا . . . | . . . چه تصویر قشنگی‌ست که در صحنه‌ی محشر ؛ما دور حسینیم و بهشت است که مات است . . .

رخداد از
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه نظرات